{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Er jeg for kræsen? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge på ny pony. Jeg har nogle krav jeg mener at ponyen skal opfylde, men jeg er lidt i tvivl om, om jeg er for kræsen i forhold til min prisniveau, som er på omkring 20.000+-.
Mine krav er:
- Skal kunne sin grunddressur (skal helst kunne LA-øvelser)
- Skal have lysten til at kunne springe, dog behøver den ikke at have noget stort talent inde for det
- Skal være max 1'er, da jeg har ret lange ben
- Gerne kraftigt bygget (dog ikke koldblods, fjordhest o.l., sporty haflinger kan godt gå)
- Skal være sød og have et roligt temperament, den må dog gerne have lidt personlighed
- Skal være sød på tur
- Må meget gerne have prøvet at starte stævne (et par klubstævner er også fint)

Synes I jeg er for kræsen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for kræsen?
  • #2   3. mar 2015 Slet ikke! Det er jo også vigtigt du får en hest du er glad for, og du kan bruge til noget smiley

  • #3   3. mar 2015 Nej det er det den skal kunne smiley

  • #5   3. mar 2015 Okay, så er jeg mere rolig!

    Jeg har efterhånden kigget hele Hestegalleri, Ridehesten og Heste-Nette igennem + jeg holder øje i diverse grupper på facebook og min mor søger for at kigge på G&G og DBA.

    Indtil videre har jeg været ude at kigge på 4, hvor den ene måske godt kunne være en mulighed også skal vi ud at kigge på nr. 5 på søndag smiley


  • #6   3. mar 2015 Nice, det er fine forventninger smiley

    I øvrigt super fornuftigt At prøve flere ponyer!


  • #7   3. mar 2015 En max. 1-er som kan gå LA-øvelser og er sød og rar, trafikvant og lidt stævnevant koster da let det dobbelte medmindre du vil have en på +15 år eller en med fejl.
    Den skal vel også være sund og rask, ikke? Ellers er der da ikke meget sjov ved det.
    Hvis du vil gå ned i størrelse eller have en lidt u-sporty type, falder prisen også.


  • #8   3. mar 2015 Det kommer jo også an på stamtavle smiley

  • #10   3. mar 2015 Syntes det er helt fint i forhold til dit prisniveau smiley smiley

  • #11   3. mar 2015 Den behøver skam heller ikke at have gået det ville til stævner. Jeg vil bare gerne have en der kan det grundlæggende (gå pænt rundt i alle tre gangarter, gerne lidt schenkelvigning og tilbagetrædning). Bare den har potentiale til at komme videre er jeg tilfreds.

    Jeg vil ikke gå ned i størrelse, da jeg så bliver for stor. Jeg har stadig 3 ponyår tilbage smiley


  • #12   3. mar 2015 Og den skal selvfølgelig gå igennem handelsundersøgelse uden anmærkninger. Jeg har næsten lige måtte give min gamle væk som selskabspony pga. en skade

  • #13   3. mar 2015 Jeg synes at det er nogle fine og fornuftige krav. Når man skal have hest er man nødt til at være kritisk og være sikker på at hesten opfylder sine egne krav.

    Så jeg synes slet ikke at du er for kræsen! smiley


  • #14   3. mar 2015 Hvis det er en etter pony, og du vil have den skal kunne LA> øvelser, så er 20.000kr for lidt. Min egen er sat til 35.000kr og han kan samtlige ponyøvelser, dog ikke startet meget grundet manglende tid fra mig og er en pony, der stadig har masser af år i sig smiley

    Desuden, så er schenkelvigninger og tilbagetrædninger noget de skal i LB> programmer smiley


  • #15   3. mar 2015 nøhh, umidbart ikke. Jeg betalte 12.000 for min gamle pony hoppe. Trafiksikker, rolig, sød og rar i al omgang, selfølgelig med sine egne meninger, uddannet til P og LC springning, 148 cm. Dog var hun 19 år, hvilket jo er lidt af en alder. smiley


  • #16   3. mar 2015 Synes ikke at LA dressur og 20.000 hænger sammen, at du gerne vil ha den kan nogle øvelser derfra er fint nok - men så er det jo heller ikke LA dressur :-).


  • #17   3. mar 2015 Tror desværre du får svært ved at finde sådan en slags pony til 20.000, eller bare nogen som helst pony der er max. 1'er og fornuftig i hovedet og ikke helt oppe i alderen til kun 20.000 kr. Til 20.000 kan du nok enten få en gammel pony, eller en der slet ikke er tilredet. Ellers skal du godt nok være heldig.. Jeg ville enten kigge efter unge ponyer, og så lave min egen pony, eller gå op i pris, evt. til 30.000, så burde du nok kunne finde et eller andet smiley

  • #19   3. mar 2015 Jeg havde en sporty haflinger, max 1'er, 7 år, som havde startet LA6 hestklasser og dm dressur for haflinger og sprang med fin teknik og lyst op til 1 m og så rak hans springpotientiale ikke længere smiley total cool pony med rødt pas og fandt sig bare i alt! Han stod til 15 og jeg blev ikke overrendt af købere.. Så det kan nok lade sig gøre smiley

  • #20   3. mar 2015 Jeg synes heller ikke, at jeg skrev nogle steder at den skulle kunne gå en hel LA, bare nogle LA-øvelser smiley

    At gå op i pris er heller ikke en mulighed, da vi kun har de penge vi har.

    Jeg vil også helst undgå at købe en ung, da min tidligere pony stort set ikke kunne noget da jeg fik ham og jeg har ikke lyst til at skulle igennem det samme igen. Det vidste sig faktisk, at hans sind nok ikke egnede sig til det jeg ville bruge ham til + at hans ben ikke kunne holde til det...


  • #21   3. mar 2015 Den der Bounty har jeg kigget på. Men jeg bor i Nordjylland og vi vil ikke køre til Sjælland efter pony pga. den dyre transport smiley

  • #22   3. mar 2015 Okay, men jeg havde det også sådan da jeg skulle have hest sidste gang, jeg ville have en nogenlunde rutineret da ponyen jeg havde før også var en unghest osv. Men fik et wake up call da jeg så var ude og prøve en masse heste, fordi med det budget vi havde kunne vi kun få skrammel der var "rutineret".
    Vi satte godt nol vores budget en hel del op, men valgte med at købe noget ungt der var kun lige indsprunget da det var det man for de penge kunne få allermest ud af, bedst kvalitet og ikke noget der i forvejen har dårlige vaner og skavanker. Er den dag idag så glad for min beslutning, selvom det slet ikke var det jeg ledte efter. smiley
    Jeg tror helt sikkert du kan få en meget lækrere pony hvis den er ung og ikke kan så meget endnu, end hvis du køber det modsatte, og især med de penge i vil give smiley


  • #23   4. mar 2015 Det er heller ikke sådan at vi udelukker de unge. Jeg vil bare være rigtig træt af at ende med en der minder om min gamle, selvom jeg elskede ham

Kommentér på:
Er jeg for kræsen?

Annonce