{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres ridning til stævner :-)
  • #1   13. dec 2015 Når jeg rider stævner, så bruger jeg bidet så lidt som overhoved muligt og styrer faktisk udelukkende med benene. Det er sådan lidt en "panik situation" for mig. For mig er 55% fint nok. Jeg rider LD, når jeg endelig rider stævner smiley - og så får jeg ALTID kommentar om for lange tøjler.

• #2   13. dec 2015 Okay smiley hvilke procenter ligger du ca på? Altså dit ridt? smiley

Mvh TT

• #3   13. dec 2015 Eeh... godt spørgsmål, det er ret længe siden, at jeg har reddet, men mener, at jeg fik 65% sidst faktisk. Får som regel 60% - men det er mere eller mindre pga. mine lange tøjler og "hippie-agtige" måde at ride på ^^' (lange bøjler, lange tøjler ect.)

• #4   13. dec 2015 Det er svært at sige, men synes da, at jeg er ved at have ok styr på mig selv. I hvert fald på opvarmningen smiley På banen glemmer jeg lidt hvordan jeg rider, jeg rider bare.

Jeg rider på LA-niveau smiley

• #5   13. dec 2015 Det har jeg i hvert fald ikke, jeg elsker at starte stævne men når jeg er i det er det helt af helved til, jeg for som regel heller ikke mere end 6 for mig. Nu går der også gerne meget lang tid imellem jeg starter, rider gerne LC-LB klasserne

• #6   13. dec 2015 Okay smiley

• #7   13. dec 2015 Uh, vi er lige begyndt små stævner for sjov og for at starte et sted. Det er LD klasser pt fordi hesten ikke er klar til mere. jeg synes faktisk jeg bliver overrasket over mig selv. på opvarmningen kan jeg godt føle at jeg fx ikke kan få hesten ud i hjørnerne, eller den går skævt, hovedet der lige slår op eller et eller andet der virkelig genere mig. Jeg er selvfølgelig nervøs, men når vi kommer foran dommerne er jeg åbenbart så koncentreret at alle problemerne på opvarmningen forsvinder med et. Jeg ved ikke hvad niveau jeg selv er på da jeg ikke synes man kan vurdere personernes niveau på den måde. jeg har fået mellem 65-67% en enkelt på 63 mener jeg

• #8   13. dec 2015 Amanda - har du ikke en fornemmelse ift hvor mange % ca du har styr på din krop rent teknisk? smiley

Mvh TT

• #9   13. dec 2015 Jeg synes jeg har temmelig godt styr på den og er opmærksom på mine 'styrker og svagheder', det tæller vel også. men sådan at sætte procent på det synes jeg er svært, for procent i forhold til hvad og hvem. Det mener jeg jo er individuelt, specielt også fordi vi gør oftest tingene på forskellige måder og hestene er heller ikke ens. Mine to heste kan rides MEGET forskelligt. Så g forhold til mine egne heste ligger jeg jo i toppen, men måske ikke på ALLE fremmede heste netop fordi de bliver trænet forskelligt smiley Ved ikke om det blev for indviklet smiley

• #10   13. dec 2015 Men jo i forhold til viden, teori og hvad der forventes synes jeg selv jeg ligger højt, men hvis hesten ikke har lært det/under oplæring/uddannelse kan resultatet være vidt forskelligt i de forskellige situationer smiley

• #11   13. dec 2015 Amanda - dette spørgsmål var udelukkende på dig selv om rytter teknisk, ikke ift hesten. Vi har jo kun en meget lille indflydelse på hesten ift reaktion osv. Dette var kun ment på rytteren og hvis du skulle sætte en % på dig selv til stævner ift din opstilling, indvirkning og signaler hvad ville den ca ligge på? smiley

Mvh TT

• #12   13. dec 2015 Årh ej det har jeg ingen ide om smiley Jeg synes stadigvæk den er svær. Men det sidste kritiker jeg får har fået har jeg fået 7 og 7,5 hvis det kan hjælpe dig noget. Tror det er okay middel smiley

kommentarer som fin og følsom ridning

• #13   13. dec 2015 Jeg får altid kommentaren om en flot ridning, flot ret ryg og god indvirkning på hesten.
    Det første dressur stævne på Welle, som var en LC1, red vi til 63,0%. Det var fint.
    Men ellers rider jeg jo så pænt jeg kan, og tænker ikke at jeg er til stævne. smiley

• #14   13. dec 2015 Kjg rider LA, selvfølgelig er MSN jo nervøs, jeg sidder i hvert fald helt forskelligt mellem hverdag og stævne smiley
    Jeg styrer mest hesten, ikke mig selv smiley

• #15   13. dec 2015 Jeg har to konkurrence heste - den ene rider jeg LC-klasser på (4års) hende rider jeg til 64-67% sådan i gennemsnit. Hun er meget sensitiv, så rider meget lang og dyb inden, og samler op lige inden vi skal ind. Der skal jeg være rolig og lave så få hjælpere som muligt, da hun reagerer på den mindste fejl.

Den anden rider jeg LA2-4 på, og han går ikke af sig selv i noget. Han er 'doven'-anlagt, og jeg skal bruge meget krop til ham, for at få ham til at komme ind i gå. Vi svinger meget i vores resultater, alt efter hvor meget han kræver og niveauet. Det er alt fra 61-69%.

Jeg har ikke fuldstændig styr på min krop i ridning - det tvivler jeg på, at nogen overhovedet har. Jeg har en funktionsnedsættelse og fejlstilling i min venstre arm efter skade, der gør, at jeg ikke har følingen med om jeg har en hård, fast eller blød hånd - og det ødelægger af og til mine ridt. I og med jeg har to så vidt forskellige heste, skal jeg også skifte måde at ride på hver gang. Som udgangspunkt er jeg ikke tilfreds med noget der ligger under 62% smiley

• #16   13. dec 2015 Til dressur er jeg rigtig nervøs og glemmer ofte programmet når jeg er inde på banen fordi jeg er så fokuseret på hvordan hesten går og hvordan jeg sidder smiley rider LA1-2 til stævner til omkring de 60-67%

• #17   13. dec 2015 Jeg har kun startet et stævne men skal starte igen luge om lidt:-)
    Men altså jeg var meget nervøs men da jeg kom på banen fokuserede jeg kun på programmet og det gik meget godt;-)
    Red LD1

• #18   13. dec 2015 Jeg går efter så roligt og præcist som muligt... Jeg starter egentlig ikke stævne for at vinde men jeg synes det er spændene at se dommers kommentar på hvordan jeg rider. Jeg tager den kritik til mig og arbejder på det til næste gange jeg rider stævne og det finder jeg virkelig sjovt og lærerigt fordi så føler jeg ikke som den spring rytter jeg nu er at jeg køre død i dressuren når jeg ikke får undervisning og jeg får altid filmet mit ridt hvis det er muligt så jeg også selv kan se hvad jeg vil lave om og gøre bedre jeg er gået fra LD til 61% til LB1 til 64,9% på ca 8 måneder og kun 5 stævner. jeg red fejl i bane i den LB jeg startede og min hest er klar til start LA men det er jeg simpelthen ikke endnu jeg føler jeg lige skal fin pudse mig selv!:-) og jeg har det sjovt med LB og er ikke udklasset af det endnu

• #19   13. dec 2015 Jeg er jo verdensmester hjemme, det er der så bare ingen dommere til stævner, der har opdaget endnu smiley

Jeg har redet alt mellem opgivet og diskvalificeret og op til 70% smiley Sådan er det at have ungheste, i kombination med en rytter, som også skal lærer og har stævnenerver smiley

Mine resultater er opnået fra LD til MB0.

Jeg rider selvfølgelig teknisk, især i de klasser hvor der er lidt sværere øvelser i. Men generelt rider jeg bedst, hvis jeg rider på en god følelse, så flyder ridtet. Begynder jeg at tænke for meget over tingene, så begynder jeg at ride baglæns og forstyrre hesten.

Mvh Charlotte

• #20   13. dec 2015 Øv med de dommere der ikke kan se det.. smiley smiley

• #21   13. dec 2015 Jeg rider westernstævner. Min ridning er ikke ligeså god som til hverdag, men jeg synes helt bestemt det er blevet meget bedre, jo mere rutineret jeg er blevet med selve stævne-situationen.

• #22   13. dec 2015 Jeg rider som jeg gør der hjemme smiley
    Jeg bliver tit rost for min fine opstilling og indvirken sammtidig. Der er mange ryttere der rigtig gerne vil sidde pænt, men så glemmer de jo at ride hesten, - eller omvendt, og så er det jo lige fedt :I

Jeg er på L/P- niveau på pony, og lige pt. LA niveau på hest. Vi har redet alt fra 55% til 70% smiley
    Resultaterne er meget svingende, da det kun er unge heste jeg starter smiley

• #23   13. dec 2015 Føler OVERHOVEDET ikke jeg har styr på mig selv og min indvirking på hesten, men "bider det" i mig - propper et stort smil i hovedet, og....rider! Oven i købet har jeg en hest der er ret varm, kigger meget i hjørner, så bare det i sig selv er udfordring nok! Jeg fik dog 7 for opstilling, og 6,5 for min indvirkning, så det er vel fint nok - men føler ikke selv det er godt nok, overhovedet.

Men her er vores sidste stævne, en LC1 på klubplan til 68%
    https://www.youtube.com/watch?v=xxSkkjEXDrI

• #24   13. dec 2015 jeg rider LB men sidst jeg red, red jeg LC1 til 68 og fik en 4 plads. Jeg rider nok mest med bene og prøver på at bøje min hest om min indvendig ben og prøver at få hende til at bøje sige men jeg er en higesig rytter men når jeg er til stævne tager jeg det med ro mit sæde er ok men jeg prøver i øjeblikket på at få et beder sæde ved at ride uden sadle fordi når min pony har vinter pels glider min sadle fram så den kommer til at irreter hende så jeg rider uden sadle i vinter månerne, her er et billede af min første stævne på Fairytale som er redet op til LA5 men aldrig har deltaget i et stævne føre, vi red LD2 og LC1 og fik en 4 plads på 68%

profilbillede
  • #25   13. dec 2015 Tja. Får altid 7-8 i rytters opstilling.
    Men synes også det afhænger meget af, hvordan hesten går smiley

• #26   13. dec 2015 Jeg rider LA, og det er nok ikke så pænt smiley Men jeg prøver da at holde styre på alt ting smiley

• #27   13. dec 2015
    Når jeg rider skrummeldyret har jeg ikke styr på særligt meget andet end ogf å givet signaler :p. Han er stor og møg umulig og sidde på - men LC kræver nedsidning og jeg vil ikke stille op i LD på ham. Såååå vi får altid kommentarer på at jeg har urolige ben.

Ønsker mig virkelig et par hvide ridebukser med full grip..

På ponydyret er det kun benene der er urolige - schenklerne.

Har ligget på 58-62% i ridt - ikke grundet opstilling men primært manglende energi, forkert anspring og andet.

Viser gerne en video af et ridt hvor mine ben er et andet sted - men ey der fik vi 67% - det var også en meget venlig dommer ;o). Hænderne er der heldigvis kommet mere styr på, men benene er virkelig umulige på det store dyr.

https://www.facebook.com/krikkenHG/videos/992222014154110/?theater

• #28   13. dec 2015 I dressur føler jeg overhovedet ikke jeg har styr på mig selv, jeg har altid travlt med at huske programmet smiley Jeg rider LC2-3 i dressur og rider til omrking 65-69%.

I spring følger jeg til gengæld at jeg har fint styr på mig selv, der fokuserer jeg bare på at ramme afstandene. Jeg rider forresten LB-LA i spring smiley

• #29   13. dec 2015 Haha det er lidt et sjovt spørgsmål synes jeg. Især fordi det er det, man bliver dømt for i andre kredse.

Jeg starter mest springstævner, men i ny og næ sniger der sig et par dressur stævner ind.
    I dressur starter jeg LA1 på D/C plan. På opvarmningen går det altid skide godt - hovedet er med. Når jeg tilgengæld kommer ind på banen, kan jeg knap ride en volte pænt. Der ligger vi på 62-63,5%.

I spring starter jeg LB*/LB** på D/C plan. Det fungere bedre for mig som rytter. Jeg går meget op i at ride en ordenligt opvarmning(indlært fra undervisning smiley ) hvilket kan være svært til springstævner synes jeg. Alt efter hvordan hesten er, synes jeg at det går fint, og "næsten" som der hjemme. Dog har jeg taget mig i, at mine hænder røger lidt op, når jeg kommer ind på banen. Men det sker ikke derhjemme.. smiley

• #30   14. dec 2015 Og nå ja, i stil springning fik jeg 7,7 sidst. smiley
    Fik også fine 8 taller for opstilling og indvirkning på hesten. smiley

Sprang endda lavere end det her fordi Welle lige havde stået stille en uge. :'D

profilbillede
Kommentér på:
Jeres ridning til stævner :-)

Annonce