{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Klargøring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal til stævne (dressur) her om ca halvanden uge. Jeg ville høre, hvordan i gør klar. Fletter i dagen før? Hvad gør i, for at hesten ikke for ødelagt dem, hvis den skal på fold?

Jeg kan ikke nå at flette på dagen. Hvad ville i gøre?

Hvordan bruger I generelt dagen inden stævne?

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klargøring?
  • #1   5. jun 2016 Fletter altid på dagen. Men har gjort på andre heste dagen før. Og der har jeg ik strammet dem nede ved huden men kun i håret .. Og så givet dem hårlak. Men de er bare ik lige så pæne som når man lige laver dem. Ellers har jeg os gjort hver tot våde og så hårspray før og efter jeg har flettet hver Tot og sat op smiley

• #2   5. jun 2016
    Fletter dagen før hvis jeg skal starte tidligt om morgenen, skal jeg starte senere på dagen så fletter jeg 1-2 timer før jeg skal afsted. Dvs. hesten kommer IKKE på fold når den er flettet.

• #4   5. jun 2016 Hvis jeg skal starte tidligt, kan jeg godt finde på at flette dagen før (+ vaske hale mm), men vente med at sy dem op/rulle dem op til om morgenen. Hvis hesten er flettet kommer den ikke på fold. Jeg synes dog at det mest optimale er at flette på dagen smiley
    Dagen inden stævnet (igen hvis jeg skal starte tidligt), ordner jeg trailer, ordner udstyr, tjekker stævnenummer (gerne flere gange XD ), pakker bil (sadel, underlag, klokker og lign., støvler, jakke, hjelm, ekstra træktov, grime og trense hvis jeg kun har en hest med). Hvis der skal vakses hale/ben gør jeg også det dagen før. Alt udstyr er naturligvis pudset/vasket.

• #5   6. jun 2016 Fletter altid på dagen også selvom jeg skal starte tidligt. Synes absolut det bliver pænest. Dagen før vaskes hale, ben mm, og halen flettes i en fletning. Er der tid til det kommer hesten på fold om morgenen. Inden jeg skal af sted pletvaskes hesten om nødvendigt samt børstes. Børsterne tages også med.
    Udstyr pudses og pakkes dagen før, og traileren gøres også klar her.

• #6   6. jun 2016 Nu er det desværre bare sådan, at jeg ikke kan nå det på dagen, da jeg jo skal i skole. Jeg er nemlig heller ikke så mega rutineret så jeg kan ikke flette en hel man på 15min? Så jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal gøre. smiley

• #7   6. jun 2016 Der findes rigtig mange flette guides både herinde og på facebook - du har tid til at øve dig smiley Jeg sætter 45 min af pr hest til at flette og strigle, og jeg giver mig god tid - øv dig nogle gange og se hvor lang tid det tager dig at flette. Husk øvelse gør mester smiley

• #8   6. jun 2016 tak for svar, det er ikke så meget selve det at flette det er mere bare tiden... Jeg har nemlig ikke så fantastisk meget tid, så overvejer om jeg skal gøre det torsdag og så rette det på dagen. Men tænker jeg få
    r øvet mig i weekenden. smiley smiley smiley

Kommentér på:
Klargøring?

Annonce