{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævne klargøring
  • #1   7. sep 2017 Jeg pudser alt mit udstyr dagen før og tjekker lige om alle mine ting er i orden. Så vasker jeg også hesten gagen før. Jeg fletter først på dagen da jeg hader rosenknopper hvor der stritter en masse hår ud.

• #2   7. sep 2017 Det samme her - jeg vasker hesten og klipper manen, ørerne og hageskægget. Fedter hovene ind og strør ekstra godt, så hesten (forhåbentlig) er ren morgenen efter smiley
    Jeg pudser sadel og trense, lægger stævneunderlaget på og sætter stævnenr. på trensen. Pudser mine støvler, renser sporerne, lægger stævnetøjet frem.

Nu kører jeg med traileren næsten hver dag, men ellers ville jeg spænde for den og tjekke lys og bremser, hvis den kun blev brugt engang imellem.

• #3   8. sep 2017 Jeg laver alt det praktiske arbejde dagen før.

Hesten holder fri dagen før og bliver plejet og gjort i stand. Hvis vejret er til det og det er nødvendigt, så vil den blive vasket. Jeg strigler, farver hove og kastanjer sort, trimmer hovskæg hen over hoven, klipper hale, spidser i man og fletter en hingstefletning. Hesten står med fleecedækken på natten over.

Jeg sørger for at få lagt mit ejet tøj frem, så det er klar til at hoppe i fra morgenen. Jeg sørger selvfølgelig også for, at det er rent og pudset, så det er som det skal være.

Hestens ting gøres rent og pudses dagen før og kommes i traileren.

Traileren gøres klar dagen før og der bliver tjekket at alt virker som det skal (lys, bremser, bagklap og alt det der), så man ikke står med håret i postkassen om morgenen.

Det vil sige, at det eneste jeg skal om morgenen er, at stå op i god tid, slappe af, blive klar og få en god, solid morgenmad. Smide hesten i traileren og køre til stævnepladsen smiley

Et godt tip er, at sætte dig ned når du står op, lukke øjnene og tænk på hvordan du rider du program helt perfekt igennem, så du også lige for det øvet én gang inden. Og så ellers gør dig klar og lad være med at øve programmet endnu mere.

• #4   9. sep 2017 Pak traileren med alt det du kan undvære, gør klar med spåner/hø osv. Vask hesten over det hele, sørg for den er klippet 1-2 uger forinden hvis den trænger. Når den er vasket, sørger du for at den bliver striglet osv. Så den fremstår yderst pæn! Bruger gerne finish touch også, for den skinner endnu mere. smiley -Hvis du skal tidligt afsted, flet den op i rosenknopper og flet halen/giv halepose på.

Alt udstyr, ridetøj og strigler er rengjort!

En vigtig del er kosten, på stævnedagen og dagen før. Her fokusere jeg altid meget på hvad jeg spiser, og hvordan jeg bedst kan holde mig klar til at præstere suverænt på banen. Hesten skridtes/gåes en tur med i naturen maxs. 30 min. tid, så den også er klar. smiley

Kommentér på:
Stævne klargøring

Annonce