{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Stævne - Hjælp (D stævne) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal starte stævne her i starten af december, men har aldrig prøvet det før, så jeg lige et par spørgsmål, som jeg håbede nogle kunne svare på.
Nogle af dem er måske dumme spørgsmål, men har aldrig startet stævne før.
Jeg skal starte en LD i dressur og en bomklasse i spring, bare for lige at prøve det.

I forhold til rytteren, er det så et krav at håret er sat helt op, eller må man gerne bare have fletning? Både i dressur og spring?
Og hvad med hjelm, der er vidst noget med den skal være godkendt?

Må jeg gerne ride i kombi sadel i en LD?
Og skal sadlen absolut være sort eller er mørkebrunt også okay?
Ift at "gå til biddet" eller bruge sig korrekt, er det så et krav at hesten skal kunne gå med næseryggen lodret i en LD eller?
Hvor lav skal klassen være i spring før du må ride trav igennem banen?

Og så er den hest jeg rider på hjulbenet, har det nogen betydning, for bedømmelsen?
Skal man flette rosenknopper, eller er en hingstefletning også okay?

Sidste spørgsmål; jeg kan finde hesten på DRF go! under ID, men ikke under navn og jeg kan ikke tilføje hesten til "Mine heste", nogle der ved hvorfor?

Det blev lige lidt langt og lidt mange spørgsmål, men håber nogle kan hjælpe mig lidt.

Billed af hesten herunder.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne - Hjælp (D stævne)
  • #1   23. okt 2017 I forhold til rytteren, er det så et krav at håret er sat helt op, eller må man gerne bare have fletning? Både i dressur og spring? Du må gøre lige hvad du har lyst til med dit hår smiley

    Og hvad med hjelm, der er vidst noget med den skal være godkendt? Ja, hjelmen skal være godkendt til de nuværende regler.

    Må jeg gerne ride i kombi sadel i en LD? Ja, det må du.

    Og skal sadlen absolut være sort eller er mørkebrunt også okay? Ja, mørkebrun er ok.

    Ift at "gå til biddet" eller bruge sig korrekt, er det så et krav at hesten skal kunne gå med næseryggen lodret i en LD eller? Læs hvad der lægges vægt på for din klasse, men nej - det er ikke et krav, hesten skal bare acceptere og ligge sig pænt på biddet. Altså, den skal ikke gå imod bidet, kaste rundt med hovedet og være meget urolig fortil.

    Hvor lav skal klassen være i spring før du må ride trav igennem banen? Har ikke styr på spring.

    Og så er den hest jeg rider på hjulbenet, har det nogen betydning, for bedømmelsen? Nej, kun medmindre det påvirker dens gang eller udførelse af den pågældende øvelse.

    Skal man flette rosenknopper, eller er en hingstefletning også okay? Du behøver ikke flette, men hvis du vil er begge dele ok

    Sidste spørgsmål; jeg kan finde hesten på DRF go! under ID, men ikke under navn og jeg kan ikke tilføje hesten til "Mine heste", nogle der ved hvorfor? Tag og kontakt dem, de har tit problemer med siden smiley


  • #2   23. okt 2017 Sandra:
    Mange tak.
    Er helt på bar bund når det gælder stævner, puha.


  • #3   23. okt 2017 Team Valle: Det var så lidt. Det er også en jungle og der er MANGE ting at holde styr på. Men hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så kan du finde næsten svaret på alle dine spørgsmål på DRF's reglement smiley

  • #4   23. okt 2017 Syntes jeg har læst det igennem flere steder, det er bare så kringlet, skrevet, så det er ikke altid lige til at forstå.

  • #5   23. okt 2017
    Du finder svar på mange af dine spørgsmål i reglementet, det er en stor fordel og kunne finde rundt i det - da du fra folk ofte får mange blandede og forkerte svar.

    Det findes på rideforbund.dk så er det let at finde og giver dig svar på dine spørgsmål.

    De spørgsmål du ikke kan finde svar på i reglementet er; du må gerne trave i en bomklasse eller hvilken som helst anden højde, det eneste der tæller er om du overholder tiden og gennemfører på tidsgrænsen.
    Dit hår er der ingen krav om, det finder du intet om i reglementet, heller ikke hestens.

    Kravene til LD finder du i toppen af LD programmet og i beskrivelsen af øvelserne i programmet.


  • #6   23. okt 2017 Krikken:
    Tak.
    Den med trav i spring klasser, så må jeg gerne trave hvis jeg rider en klasse med spring på 30 cm fx?


  • #7   23. okt 2017
    Ja, så længe du overholder tiden.


  • #8   23. okt 2017 Mht til dit (og hestens) hår der er ingen krav men det giver et godt helhedsindtryk hvis håret samles pænt og hestens man flettes eller rykkes meget kort. Ligesom at man selv og hesten er ren og pæn.

  • #9   23. okt 2017 Jeg har redet med almindelig fletning, hestehale mange gange. Men til dressur er det bare pænest at sætte det helt op. Ja hjelmen skal være godkendt.
    Har også redet i brun kombi til og med LB3 så ja det er tilladt.
    Nej det er ikke et krav i de lave klasser at hesten skal gå i holdning.
    Du må ride i ønskede gangart, så længe du holder dig inde for tidsgrænsen.
    Nej, medmindre at benens stilling gør at den ikke udføre øvelserne som ønsket.
    Det er ikke et krav at flette. Dog ser det igen pænest ud at både hest og rytter gør noget ud af det i dressur.

    Har desværre ikke erfaring med DRF Go, den eneste hest jeg har oprettet var der ikke i forvejen smiley


Kommentér på:
Stævne - Hjælp (D stævne)

Annonce