{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

OUT-regler forældelse? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Tror jeg har fundet svar i reglementet, men vil lige høre jer om I ved at det er anderledes smiley

For C-stævner forældes ens resultater jo efter to år - men hvad med OUT ved D-stævner: Hvis ekvipagen ikke har opnået placering i et antal år, betyder det så at man må starte lavere klasser igen?

Altså som i at min hoppe og jeg er tidligere udklasset op til LA3, men disse resultater ligger to eller tre år tilbage i tiden. Jeg ville egentlig gerne starte lidt lavere, da hun har været "skadet" og lige skal i gang igen, men er det muligt? Ellers kan jeg self. starte uden for konkurrence et par gange smiley

I reglementet ser det ikke ud til at resultaterne forældes, men jeg er en smule i tvivl.

På forhånd tak for svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OUT-regler forældelse?
  • #1   7. jan 2018 Pønalitetsperioden er indeværende år + de to foregående. Dvs. Resultater opnået i 2016-2018 er gældende.

  • #2   7. jan 2018 For det første - du kan ikke bare ride udenfor konkurrence hvis der er klasser du er startberettet i smiley

    og for det andet, så ja så "forældes" resultater efter en periode der hedder indeværende år plus to..

    Så det vil sige at hvis du i januar 2015 blev placeret til OUT, så skal du hen i 2018 før resultaterne er væk smiley


  • #3   7. jan 2018 Det var netop også hvis de ikke blev forældet og jeg dermed ikke var startberettiget, at jeg ville starte uden for konkurrence smiley

    Okay, det var netop den regel jeg manglede - kan du huske hvor det står? Hvis det er i reglementet, så behøver du ikke finde det - så læser jeg det bare grundigere igennem smiley

    Og tak for svar!


  • #4   7. jan 2018 Det er reglementet. Mener det er fællesreglementet.

  • #5   7. jan 2018 Cool - det er også det sidste jeg mangler at gennemlæse grundigt for 2018, så kan jeg slå to fluer med ét smæk smiley

  • #6   8. jan 2018 Hass - hvis det er LA3 du er udklasset af og der går en LA4, så er du jo startberettet i den og må derfor ikke ride udenfor konkurrence i LA3 smiley

  • #7   8. jan 2018 Så hvis der går en LA123% og en LA456% må jeg ikke starte LA1, 2 eller 3 uden for konkurrence? Hvis jeg ellers er udklasset til og med LA3

    Så er der da andre der ikke har styr på de regler, for jeg fik bl.a. lov til at starte LE og LD spring for pony uden for konkurrence på min 2'er pony (da jeg er over 16), selvom der gik hesteklasser senere på dagen - som jeg jo gerne må starte på en 2'er


  • #8   9. jan 2018 Nej du må ikke ride LA123% udenfor konkurrence hvis der er klasser du er startberettet i, og det er der så i og med at der er en LA456% klasse

    Og ja - nogle klubber overholder ikke reglerne.. Men både dig og klubben risikerer advarsel/rødt/gult kort hvis i ikke overholder reglerne


  • #9   9. jan 2018 Det er godt at kende reglerne - men pænt øv at man åbenbart selv skal have 200 % styr på reglementet, for at undgå at lave fejl - for jeg spurgte nemlig de respektive klubber om de var sikre på jeg måtte starte..

  • #11   9. jan 2018 Set fra klubbens side, så tjener de jo penge på ryttere som ønsker at starte udenfor konkurrence - så "selvfølgelig" siger de fleste klubber ja...

    MEN jeg kunne forestille mig at der bliver holdt mere øje nu, hvor resultater ved D stævner bliver registreret også...

    Jeg er i hvertfald tidligere blevet ringet op af mit distrikt, fordi de havde hørt at jeg havde tilladt en rytter at starte udenfor konkurrence hvor de ikke måtte (og det havde jeg ikke, der var sket en misforståelse da det var en dommerkollega som havde overset reglen)...

    Men hvis det er fordi du gerne vil ride LA1, hvorfor starter du så ikke bare på C plan hvor du ikke kan udklasses???


Kommentér på:
OUT-regler forældelse?

Annonce