{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Hvid Hut dressur udendørs? {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer smiley
Må man ride med en hvid Hut i dressur på udendørs bane?
Til rideprøven skal Rocky rides udendørs, og han er så plaget af insekter i ørerne. Så jeg har købt en hvid Hut til ham smiley
Men jeg er usikker på om han må rides med den.. Er den diskret nok?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid Hut dressur udendørs?
  • #2   14. jul 2019 Det må du gerne, hvis du anser det for diskret smiley

    Men personligt havde jeg nok valgt en i brun, for jeg mener personligt ikke at en hvid hut er diskret smiley


  • #3   14. jul 2019 Spørg arrangører, hvis du vil være sikker på, at de synes hvid hut er diskret.

    Personligt ville jeg også vælge en mere neutral/blænde ind i hestens egen farve hut.
    Det er så også fordi at jeg rent visuelt synes en stor hvid hut fanger ens øje, som en tung “klat” oven på hestens hoved. Og enhver fejl/uro i hovedregionen bliver ekstrem synlig, når der bruges store mængder hvidt i hovedet på en hest.

    Mvh charlotte


  • #4   14. jul 2019 Så må jeg jo heller se om der er nogle der har en brun Hut at låne mig smiley

    Mvh TT


  • #5   14. jul 2019 Det må du godt.
    Jeg har redet med hvid hut på min sortbrogede pintohoppe til hendes første stævne (jeg havde lige en idé om, at alt skulle matche, så hutten skulle da også være hvid smiley )
    Nu er hutten dog skiftet ud med en sort, det blev den ganske hurtigt efter. Men jeg fik ingen kommentarer om det fra nogen, hverken dommere eller andre smiley Vi fik en 2. plads den første dag, og som sagt ingen kommentarer om hutten smiley

    Jeg har også brugt den til dyrskue, og heller ikke der fik jeg nogle kommentarer om det - ja vi vandt faktisk rideprøven smiley


    profilbillede
  • #6   14. jul 2019 Rideprøven - hvad er det for en rideprøve??

    Hvis det er indenfor et avls forbund, så skal du sikre dig at de ikke har nogen særskilte regler..

    Men hvis det er noget under DRF´s reglement, så jo så må hvid gerne benyttes.. Jeg må dog indrømme at jeg synes det skæmmer helheds indtrykket af equipagen en del med hvid hut.. Dermed ikke sagt at jeg trækker ned på det - for det gør jeg overhovedet ikke.. Men jeg synes ikke det er pænt smiley

    Så en hut der passer så meget i hestens nuance som muligt synes jeg er pænest - hvis man absolut skal ride med det skidt smiley


  • #7   14. jul 2019 Sandie - vi følger drf sit reglement. Han skal kunne gå LC med en helhed på 7 for at bestå indenfor vores forbund. Foregår på samme måde som Dv. Eneste årsag til Hut for mit vedkommende, er de pokkers fluer.. Han begynder at riste på hovedet hvis de flyver ind i ørene, og den rides udendørs smiley

    Mvh TT


  • #8   15. jul 2019 Har endnu ikke oplevet dommer der “gjorde” noget mht ikke diskret hut. Har fx skrevet for dommer hvor en anden dommer startede brun hest med beige hut og vi snakkede om hvorvidt den var diskret. Han ville bare nævne det for rytteren ved lejlighed.

    Personligt synes jeg ligesom en anden at man hurtigt fokuserer for meget på hutten hvis den afviger meget fra hestens farve.
    Har oplevet en rytter der havde knaldrød hut på stor brun varmblod udendørs. Den lyste op som en nissehue på hele stævneplafsen smiley

    Omvendt synes jeg ikke det gør så meget på små ponyer smiley

    Mvh hestemor


  • #9   15. jul 2019 Jeg red for nogle år siden stævne med en hvid hut, men blev halvvejs gennem programmet bedt om at tage den af og starte forfra. Jeg derefter forkert og blev disket.
    Fik af vide at man gerne må ride med hut udendørs men ikke indendørs..


  • #10   15. jul 2019 man må ride med hut både indendørs og udendørs nu

  • #11   17. jul 2019 man må gerne ride med hvid hut både ind og ude i både dressur og spring smiley der er hvis bare nogle regner for omkring at proppe ting i ørene på hestene smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Hvid Hut dressur udendørs?

Annonce