{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Resultat ikke registreret hos Seges..
  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #1   20. sep 2019 Stævneresultaterne skal du finde på go.rideforbund.dk.


  • #2   20. sep 2019 Mimre - Det ved jeg godt, men inde på heste data kan man trykke på hestens drf resultater, også kommer der normalt resultater op.. Det gør det dog ikke på Rocky.. smiley

    Mvh TT


  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #3   20. sep 2019 Det er kun C-stævner og opad, der registreres på Hestedata.

  • #4   20. sep 2019 mimre- alle min hest resultater er registreret hun starter kun D stævner for sjov smiley https://go.rideforbund.dk/resultater/resultat-hest/rytter.aspx?horse=DRF.208333200510367

  • #5   20. sep 2019 De bliver kun registreret på DRF GO, hvis stævnearrangøren sender dem fra equip til DRF. Det kan sommetider godt tage lidt tid.

  • #6   20. sep 2019 Julie - der er forskel på GO og Hestedata. Go registrerer alle stævner, der indberettes. Hestedata registrerer kun fra C-stævner og op.

  • #7   20. sep 2019 Nå for søren.. smiley øv. Det vidste jeg ikke smiley
    Mange tak for hjælpen smiley

    Mvh TT


  • #8   20. sep 2019 Der kan være op til en måneds ventetid. Stævneresultaterne kommer, men i perioder er der store forsinkelser på det - det kan nogle gange være fordi at stævne arrangørerne ikke har fået skrevet alle resultater ind på Live og man derfor har nogle mangler, som der lige skal følges op på. Men hvis du har redet D-C-B-A stævne, så skulle det gerne komme derind i hvert fald på GO. Hestedata er vidst kun placerede fra C-B-A smiley

  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #9   20. sep 2019 Julie - du linker til GO.
    Trådstarter spørger om Hestedata på SEGES, og det er dét, jeg svarer på smiley


  • #10   20. sep 2019 Det var faktisk et B stævne.. smiley så mon ikke det kommer smiley

    Mvh TT


  • #11   21. sep 2019 På Rocky har det nok ikke været en b stævne klasse du har redet når han kun er 4 år smiley
    Hvis man tjekker det sydfynske alperidt ud på drf go så går ld klassen som e stævne og lc klasserne som d stævne, tænker det er derfra du venter på at resultaterne skal dukke op smiley


  • #12   21. sep 2019 kan godt se jeg har taget fejl jeg troede det var det hun mente smiley og nu kommer der et blankt spørgersmål hvad er Hestedata smiley

  • #13   21. sep 2019 Seges registeret kun C-klasser og op. En LD i distance er en E-klasse og registreres derfor ikke, fra LB vil de blive registereret

  • #14   21. sep 2019 Grafik - Jeg spurgte inde på distance ridt gruppen og de sagde det var et B stævne selvom jeg skrev jeg red en LC.. Men okay.. Så er det først resultatet fra næste år der bliver registreret på hestedata smiley

    Julie - Hestedata er en database beregnet for avlere/sælgere hvor man kan gå ind og kigge på hestenes afstamning, ind avls procenter ved kombinationer, afkom, drf resultater osv smiley

    Mvh TT


  • #15   22. sep 2019 Tindur: Ja stævnet er et B-stævne men klassen er kun en D-klasse smiley

  • #16   22. sep 2019 Okay smiley en LB er det så en C eller B klasse? smiley (hvornår bliver det en C-B-A/I)

    Mvh TT


  • #17   22. sep 2019 De er bygget op således:
    LD: E-klasse
    LC: D-klasse
    LB: C-klasse
    LA: C-klasse
    MA: B-klasse
    SB: B-klasse
    CEI*: international
    CEI**: international
    CEI***: international

    Har et stævne en MA så er det et B-stævne, har det CEI klasser er det et A-stævne (internationalt stævne)


  • #18   22. sep 2019 Rigtig mange tak smiley

    Mvh TT


  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #19   23. sep 2019 Julie - du har fået et delvist svar på, hvad Hestedata er, men jeg vil gerne lige uddybe smiley

    Der er en lang række regler for, hvordan man stambogsfører og registrerer heste, både i forhold til det danske Miljø- og Fødevareministerium (som dyr og dyrevelfærd hører ind under) og i forhold til resten af verden (og især EU).
    Langt størsteparten af de danske avlsforbund/avlsforeninger har "ansat" SEGES/Landbrugets Rådgivningscenter til at gøre arbejdet for sig, dels for at spare på de enkelte foreningers ressourcer, og dels for at drage fælles nytte af ekspertviden. Helt nøjagtigt er der 31 forskellige hesteracer under Landscentrets paraply.

    SEGES har den officielle hestedatabase, hvori alle registrerede individer fra disse forbund optræder. Her kan man, som Tindur skrev, gå ind og kigge på afstamninger, afkom, kåringer - og man kan beregne eventuelle indavlsprocenter på kombinationer af hingste og hopper. Og så registrerer man rideresultater fra distriktsstævner og opad. I dag er det vel knap så nødvendigt som før GO kom til, men i mange racer/forbund tæller sportsresultaterne også i forhold til avlen, så derfor var det smart at have det hele samlet. Så kan avlsforeningerne let lave et træk til kataloger og den slags, og få det hele med på én gang.

    Det er også her, det bliver registreret, når hopperne bliver bedækket, og når de får føl, når hesten skifter ejer - og når den dør (hvis man ellers gør hvad man skal i forhold til at indberette sin hest), og på den måde kan Hestedatabasen danne grundlag for statistik på forskellige områder, såsom bedækningstal, følprocenter (antal fødte føl set i forhold til antal bedækninger), hestes levealder osv.


  • #20   23. sep 2019 Mimre - Tak for at du gad at give sådan en detaljeret viden videre smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Resultat ikke registreret hos Seges..

Annonce