319 visninger
|
Oprettet:
stævneklar {{forumTopicSubject}}
nå jeg skal starte stævne her d.1/8 . . .det har jeg aldrig gjort på min egen hest før og kun 1 gang før på rideskole. nå men mine spørgsmål er:
de skal gøre klar men de kan ikke stå i boks om natten og det er tidlig lørdag morgen jeg skal starte nogen der har nogle gode tips hvordan jeg gør og holder dem rene til dagen efter?
er det bedst de bliver redet dagen før eller bedst de får pause den dag? (de er ung heste lige blevet 4 + 5 )
håber i kan hjælpe mig lidt i min bekymring
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
hmm, jeg synes du skal flette, vaske hale osv dagen før. også må du rette fletningerne og børste dn på selve dagen,
jeg plejer at flette osv inden vi tager afsted eller mens vi står ved traileren, men det er som regl ogs først senere hen på dagen mine klasser går (La dressur). så så har jeg jo god tid.
Jeg har hørt en nylonstrømpe holder godt på fletninger hvis man trækker dem over halsen på hesten, men har aldrig gjort det selv.
med hensyn til halen, kan du evt flette hele halen i store fletninger dagen før så bliver den ikke så beskidt og den bøljer så flot på selve dagen
Bare husk den skal være tør, ellers elsker mine først at trille
Håber du kan buge lidt af det og held og lykke :9
hilsen Louise
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Men hensyn til ridning eller fri dagen før, så er det meget op til, hvilken hest man har.. Jeg rider altid dagen før et stævne og rider som jeg plejer..
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Og flet først om lørdagen
Jeg rider altid før et stævne. Jeg rider kun en halvt time, men jeg rider den lang og dyb, så den er løsgjort og smidig til dagen efter :b
Held og lykke :b
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 2.996
sep 2007
Følger: 77 Følgere: 146 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.247
ang. ridning ja så er min Pinto ok nem at ride med det samme men derimod er min frieser stædig og kan tage længe inden han gider slappe af og gå pænt ned ;/ . . . 2 vidt forskellige heste
stævneklar