{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

spring - hjælp med at tro på det {{forumTopicSubject}}

Hejsa ((o:

Jeg starter mange springstævner, og rider på hest.
Vi er udklasset fra alt under LC altså fra 90 cm og ned må jeg ikke mere. Jeg elsker at springe, og det samme gør han :D! Jeg sprang 2 x LC i weekenden, hvor vi fik 2 x 2,pladser med hjem, er mega stolt + glad!

men nu er det sådan, jeg skal til at springe LB, altså 110 cm i bane.. Synes lige lovligt det er højt, da jeg sidst røg på hospitalet i den højde.. har i evt. noget der kan få mig til at springe det med STORT lyst igen.
Baner på 100 - 105 cm, tager jeg med glæde, men i 110 cm, går jeg i tvivl, han er jo en lille hest, men han kan godt, det er bare rytteren.

jeg tænkte på, om man skulle springe sin normale træning med 100 - 105 cm,, og så bare sætte 1 spring op på 110 cm? og så en anden gang 2 på 110 cm, osv.? ((o:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spring - hjælp med at tro på det
  • #1   30. aug 2011 Dit forslag lyder meget godt, hvis du klarer det godt én gang er der selvtillid med til næste gang (: . Vi mennesker ligner meget heste på det punkt, en dårlig oplevelse og vi mister modet, en god oplevelse og vi har lyst til at prøve igen! smiley

• #2   30. aug 2011 Alessandra
    Mange tak ((o: er helt enig med dig.
    Ja det lyd også som en god ide', må jeg prøve næste gang, så må vi se, hvordan det går :D!

• #3   30. aug 2011 På et tidspunkt er man jo nødt til at presse sig selv ud i de situationer man er bange for. Men hvis de ter fordi du ikke er tryg ved din hest og dig selv, synes jeg du skal vente til du er klar.
    Prøv at lægge ambitionerne lidt til siden, og lav andre ting med din hest, som bringer jer tættere sammen, og giver et bedre tillidsforhold mellem jer. Lav noget der ikke er så svært, fx. kan du lave tricks med ham eller gå nogle ture med ham (arbejde fra jorden kommer 1000 gange tilbage når du sætter dig i sadlen!).
    Rid nogle ture, hyg dig med din hest, tag nogle andre udfordringer op istedet for at fokusere på spring! Måske har din hest nogle unoder? (Måske kan den ikke stå stille på staldgang eller når du stiger op, måske napper den, måske går den for hurtigt frem når du trækker den på fold) Så prøv at få styr på din hests opdragelse. Du kan jo sætte dig til at studere kropssprog, og hvordan måden du bevæger dig på påvirker din hest i positiv og negativ retning.

• #4   30. aug 2011 Du kan evt. Prøve Rasmus baggers kursus/workshops eller lave en serie med spring hvor du så sætter den sidste op. Så er du sikker på en god statens hver gang også kan du måske springe 120/125 også virker 110 ikke så stort.

• #5   30. aug 2011 Statens men afstand* ups

• #6   30. aug 2011 Malene H
    jeg laver meget hygge, tricks osv. med ham, går ture, og hygger meget ed ham, så det er ikke noget med tillid, men det er mig, som synes det er højt, efter som man røg på hospitalet først.
    Jeg har allerede ventet ½ år, på at prøve LB spring, så det er nok på tide (o:

• #7   30. aug 2011 Regitze
    ja det kunne være ((o:

Alisa
    jamen springer jeg under 100 cm, så synes jeg det er lavt, og det gider han ikke, så jorder han bare over, da det er for let (-:
    jeg har sprunget LB træning på ham før, men efter den der ulykke, tror jeg, at min mulighed var en god ide ((o:

Kommentér på:
spring - hjælp med at tro på det

Annonce