{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Nervøsitet før stævne..hvad plejer i at gøre? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger jo det meste :-).
- Men jeg skal til mit første klubstævne udenbys på Lørdag hvor jeg skal ride en LC1. Jeg er bare så tisse nervøs for at blive nervøs, ja det er skørt men det er også rigtig træls!

Det hjælper ikke mig at forberede mig rigtig godt, da jeg har gjort det hver gang jeg har startet stævne i vores egen klub. Men hvad plejer i at gøre?? Jeg kan intet spise inden jeg har redet, jeg er for nervøs....det er faktisk lidt skørt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøsitet før stævne..hvad plejer i at gøre?
  • #1   29. jul 2012 Tjah, jeg får lidt ondt i maven, men ikke lige så jeg bliver nervøs så meget.
    Træk vejret ind og ud. Tænk på noget når du rider.

• #2   29. jul 2012 Bare rid ! smiley Det er den bedste måde jeg kender! Bare rid og få det overstået smiley

Det jeg altid er mest nervøs for er om andre mennesker syntes det ser ud af H til...

• #3   29. jul 2012 Jeg tag bare tingene som det kommer,men sørge for at havde min hjælp tæt på mig,også gennem går lige banen inden jeg skal ind. Men sørg for at vide hvor du skal opvarme og hvornår du skal starte. evt. lav en øvelse med at du trækker vejret ind ad næsen og ud af munden, luften skal helt ned i maven...

• #4   29. jul 2012 Jeg syntes jeg tager så store vejrtrækninger at jeg er lige ved at tage alle der står omkring mig med..haha :-D.

- Jeg prøver at tænke på at jeg ikke kan gøre det bedre end jeg gør, men det ved jeg bare at jeg kan. For hver gang jeg kommer på banen så glemmer jeg bare at ride :-(.

• #5   29. jul 2012 Jeg ved hvordan du har det og det jeg gør er at komme i GOD tid så jeg ikke skal stresse på nogen måde. Opvarm stille og roligt med mange skridt pauser, hvor er sidder og "mærker" min egen vejrtrækning. Ca 2 minutter før jeg skal på banen rider jeg væk fra opvarmning,hen mod opvisnings banen, står stille evt.få en til at holde hesten, så trækker jeg vejret 3 gange meget dybt og "mærker" virkeligt godt efter og så rider jeg på banen uden at tænke så meget på andet end mig og hesten...

At mærke din egen vejrtrækning for dig til at slappe af og angsten "flyver" ud af kroppen sammen med luften... smiler

• #6   29. jul 2012 - Jeg aner intet om hvor jeg skal varme op, hvor vi skal stå og hvad tid jeg skal ride xD.

Grunden til jeg er nervøs er da helt klart også fordi jeg syntes det er lidt halvt pinligt hvis jeg glemmer at ride, for så sætter Romeo altså bare næsen HELT i sky og så kan vi ride rundt der...haha folk tror sku det er en giraf der er kommet på banen xD.

• #7   29. jul 2012 Jeg siger altid til mig selv: "Ok, hvis du er så nervøs, vil du så hellere være fri? For der er jo ingen der tvinger dig! - Nå, ikke. Jamen så husk lige at det bare er for sjov, at alle de andre også er nervøse - og helt ærligt, hvad er det værste der kan ske??"

Pøj pøj til stævnet!!

• #8   29. jul 2012 P.s: Husk! alle har deres svage sider, det er bare meget nemmere at se ens egne smiley

• #9   29. jul 2012 Haha Katrine, kan godt lide din måde...men det er fordi at halvdelen af min krop vil ikke og den anden vil virkelig virkleig VIRKELIG gerne...:-D.

- Og mange tak!

• #10   29. jul 2012 Ååårh det er bare sådan en træls situation at stå i smiley jeg har selv engang døjet med det, hvor jeg heller intet kunne spise eller snakke med andre før det var overstået . . MEN bare rolig det går over. Det handler om at være sikker på programmet og lære det totalt udenad så du ikke skal "tænke" så meget over det. Sørg for at din hest ikke kommer til at mærke din nervøsitet, og tving dig selv til at spise lidt inden, evt. en müslibar noget frugt og en juice. Kom i god tid til stævnet og dan dig et overblik over hvilken bane du skal starte på, og et godt råd kan være at se andre ryttere ride samme program inden du skal på smiley

Husk at som rytter skal du sørge for at hesten stoler på dig og er tryg i alle situationer, sørg for at skridte godt varm og evt. lidt rundt omkring banerne. Hav ikke alt for store forventninger, men blot gør jeres bedste hvis det som sagt er første udenbysstævne og gennemfør programmet smiley hvis alt forløber stille og roligt vil du med tiden blive mindre nervøs og kan derfor sætte forventningerne op og kræve mere af din hest og dig selv som rytter . . lidt sommerfugle i maven lige inden man rider ind er altid godt!!

Mange gange held og lykke herfra!!! smiley

• #11   29. jul 2012 kig på din pony og tænk hold kæft hvor er vi goe

forstil dig der er en mur og det ser pisse godt ud!

• #12   29. jul 2012 Mange tak Line! :-).
    - Jeg ser aldrig nogen ride det samme program inden mig da det før er godt galt. Hvis nu personen jeg ser kommer til at lave en fejl med at sætte i trav et forkert sted, så bliver jeg ALT for forvirret :-D.

Jeg forventer ingenting overhovedet, kun at vi gennemfører programmet :-).
    Og så har jeg dog også en lille forventining til mig selv, at jeg kan tage mig sammen og ride ordenligt også for Romeos skyld xD.

Tusinde tusinde tak!!

• #13   29. jul 2012 Det var så lidt !! smiley men at se andre kan hjælpe dig til at sætte forventningerne ned og slappe mere af. Ved at se en anden rytter lave fejl kan også give dig selvtillid og sige at det kan I altså gøre bedre! men prøv jer frem og ud jeres bedste, ingen forlanger mere smiley

• #14   29. jul 2012 Jeg plejer ikke at være nervøs mens jeg rider, der glemmer jeg det ligesom:-b
    Men før stævnet kan jeg blive rigtig nervøs... Jeg prøver bare hele tiden at foretage mig noget så jeg ikke tænker på det:-) Det virker (y)

• #15   29. jul 2012 Hvor skal du starte henne? smiley

• #16   29. jul 2012 Husk at nerver i virkeligheden bare er lovlig doping;) _træk vejret helt ned i maven og forestil dig du allerede HAR vundet! (for det har du jo i virkeligheden bare ved at stille op selvom du på forhånd VED du bliver nervøs) Hvordan ville du se ud, hvis du havde vundet? se sådan ud på opvarmningsbanen;) rigtig meget pøj pøj

• #17   29. jul 2012 Jeg mental træner altid inden jeg skal ride stævner jagter eller hvad jeg nu skal for a tgøre det bedst muligt for min pony. smiley
    Et godt råd kan være at købe rasmus baggers dvd eller tage på en af hans workshops. Der ud over skal du altid huske at glæde dig og tro på dig selv. Så sæt dig nogen få ting du vil huske på - min er: Træk vejret, hold rytme, tro på dig selv. også nogen flere men det er det jeg bruger på opvarmningen smiley
    Håber det hjalp lidt?

• #18   29. jul 2012 Husk også at sæt dig dit eget mål eksempelvis at ride til over 60% eller sådan noget. Husk det handler ikke om at få den røde roset med hjem men det handler om at du vinder dit eget mål! smiley

• #19   29. jul 2012 amatørfotograf LG foto/Louise&Fancy ®: Jeg skal starte i Jetsmark Rideklub :-).
    - Tusinde tak Pernille og Marie, og tusinde tusinde tak Stine! Jeg prøver også altid at tænke sådan, men det er dejligt lige at få det og vide igen :-).

• #20   29. jul 2012 Okay smiley
    Jeg plejer bare at tænke "Det går som det går" så må det briste eller bære smiley

• #21   29. jul 2012 Jeg har det lidt på samme måde som dig smiley
    Noget der virkelig hjælper mig er at være i god tid, så der ikke er noget stres, varme op i god tid :D. Også rid, husk at nyde det også går det som det går smiley

Held & lykke! smiley

Kommentér på:
Nervøsitet før stævne..hvad plejer i at gøre?

Annonce