{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

M B S
M B S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77

Bedækningspriser {{forumTopicSubject}}

Der er en ting der undrer mig, læg mærke til der står undrer, og det er priserne på bedækning.

Har set at mange tilbyder billige bedækninger til ikke registrerede hopper, hvor prisen til en registreret hoppe er højere.

Hvad skyldes det?

Igen det er ikke en kritik, det er ren undren. I min verden havde det været omvendt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækningspriser
  • #1   7. feb 2014 Undre mig også over at folk har så travlt med der ikke må komme blandingsheste, men alligevel tilbyde hingstejer bedækning på alle hopper.

Det er for mig ret så dobbeltmoralsk..

Synes nu det er fint at prisen er billigere, på blandings-/ hopper uden papir, da føllet jo heller ikke vil være lige så meget værd, som hvis det ville få papir, og var renracet.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#3   7. feb 2014 Well du kan jo ikke klandre en hingste ejer for at være dobbeltmoralsk fordi en anden person ikke mener der skal være blandingsheste smiley

I mit hoved er det bare mere logisk at det er billigere for en registreret hoppe, jeg tænker at med en registreret hoppe er der også styr på alt andet som f.eks. sygdom, temperament og risikoen for hingsten nedsættes derved, og en billigere pris for registrerede hopper, kunne jo være en god måde at fremme den registrerede avl på.

Det er mere der mine tanker er henne. Skal dog ikke kunne sige om hingste ejere har flere udgifter ved at bedække registrerede hopper fremfor ikke registrerede.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#4   7. feb 2014 Zederkof - Men er det ikke hoppe ejer der stambogsfører og registrere føl?
    Og hvis man risikere at blive smidt ud af forbundet kan jeg slet ikke forstå man tilbyder ikke registreret avl.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#8   7. feb 2014 Det gør alle hingste ejere ikke nej. Jeg har set op til flere annoncer hvor der ingen krav stilles til ikke registrerede hopper men det gør der til registrerede hopper.

Jeg skriver heller ikke noget med race? Med temperament mener jeg i forhold til hvordan hoppen er omkring hingst, og hvilke forholdsregler der tages fra ejers side. Og der kunne jeg forestille mig at en registreret hoppe ejer der går seriøst op i avlen har mere styr på alle de ting end lille Musses ejer der bare vil have en følbasse.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#9   7. feb 2014 Aha der kan man bare se, jeg har aldrig sat mig ind i det. Derfor jeg spurgte. Havde kun forestillet mig at hoppe ejer skulle stå for registrering osv. af føl.

• #10   7. feb 2014 Der kan være flere årsager til prisforskel.

Vi har også en pris for reg. hopper og en billigere pris for ureg. hopper.

Ved de reg. hopper, skal vi registrere hoppe og hingst samt bedækning.

Ikke reg. hopper er billigere af to grunde.
    1. mindre papirarbejde.
    2. At vores Mustang hingste kan tilbyde mange racer/blandingsheste en masse både omkring stærke ben/hove men også omkring nøjsomhed, infektions- og allergi resistens samt indlæring/intelligens.
    Derfor har vi valgt en lavere pris, så vi får sprede nogle Mustang gener. Man kan jo tegne og fortælle en masse omkring race og egenskaber, men folk opdager mest ved selvsyn, når de står med et føl, der bare er lidt anderledes (ikke for at fornærme andre og deres heste).

Prisforskeller ved vores Mustang hingste er altså alene en markedsførings metode.
    Og det må være hoppe ejeren, der bestemmer, hvad der vil være bedst til deres hoppe - de bør jo vide, hvor hoppen er stærk og hvad der er dens svage sider.

• #12   7. feb 2014 Nu klandre man også, der kan man bare se.

Det er da rigtig at folk bliver mega fornærmet, hvis folk laver piratføl,
    avler på hopper uden papir og godkendelse.
    Især dem som avler seriøst, hvilket jo ofte er dem, som har hingste til rådighed.
    Så er det sq da dobbeltmoralsk at de så lader deres hingste bedække hopper uden papir.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#13   7. feb 2014 Zederkof - Jeg er ikke i branchen med udhængning smiley Umiddelbart har jeg heller ikke luret om der er nogle i øjeblikket. Men nu har jeg trods alt være HG og HN bruger siden jeg var 15 smiley

Jeg oplever en del der bare laver de der "hul-i-hegnet" føl, altså uden at have nogen form for forstand på hverken genetik, blodliner eller overhovedet så meget som tænker på udgifterne ved at lave føl. Det jo ikke en billig omgang.

Revsgaard - Tror lige du skal læse en gang til, jeg har ikke sagt du har klandret nogen. Jeg skriver at du ikke bare kan klandre hingste ejere for at være dobbeltmoralske.
    For at kunne kalde en enkelt person dobbeltmoralsk er det jo ligesom en nødvendighed at man kender lige præcis det enkelte individs holdning.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#14   7. feb 2014 US-Mustang - Tak for svaret, det gav da lidt opklaring. Selvom jeg egentlig stadig ikke er enig smiley Men det er jo også heste vi har med at gøre, det squ sjældent folk herinde bliver enige smiley

• #15   7. feb 2014 Man kan altså sagtens få fantastiske ridehest ud af blandingsheste.
    Har prøvet at glukke lidt på DV'erne? Se DET kan man kalde en rundkørsel..

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#16   7. feb 2014 Jeg har intet imod blandingsavl, og det er heller ikke det debatten går ud på.

• #17   7. feb 2014 Ups, så misforstod jeg det...Sorry smiley Troede det handlede om at man ikke måtte blande smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#19   7. feb 2014 Nej absolut ikke smiley
    Syntes blandings avl kan være vildt spændene, hvis man som ejer af hoppe sætter sig ind i genetik, blodliner, temperament, hvilke egenskaber man vil have fra hoppe og hingst, og alt det gejl, så siger jeg kun go for it smiley

Det var bare en reel undren i priserne på bedækning smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#20   7. feb 2014 Haha kan se på det hele det er godt jeg ikke skal have opdræt smiley

Jeg ville pr. automatik sætte priserne omvendt smiley

• #21   7. feb 2014 Altså min lille krikke er alt mulig sjovt fordi faren formegentlig stak af ind på mors mark...:P
    Men hun skal da have føl en dag..Er lidt ligeglad med om hingsten er højt præmieret, bare den har et godt temperament smiley Og opvejer hendes svagheder smiley

• #22   7. feb 2014 Far tog samme pris for alle hopperne som var til bedækning ved hans hingst,
    han tog 1600 + atest + foderpenge (25kr pr dag.)

Han havde det krav at hoppen skulle passe sammen med hingsten.

(Far solgte hans hingst sidst på sommeren, så i dag er han blevet til hygge hest som bliver brugt til noget agillity og hygge ridning. Hans nye ejer har fået ham kastreret og hun er meget glad for ham)

Planen er at far vil købe en ny avls hingst

profilbillede
  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#23   7. feb 2014 Hold nu op han er da også en lækker dreng smiley

Men ja samme pris kan jeg nu også godt forstå smiley
    Jeg er nok bare skruet forkert sammen oppe i cremebollen i forhold til de fleste andre smiley

• #24   7. feb 2014 Grunden til far tog det samme var at der var lige meget arb for ham om han havde en hoppe med rødt pas eller en med blå eller grønt pas.
    Arbejdet er det samme.

• #25   7. feb 2014 Lene a.

Hingstens arbejde er det samme, men bestemt ikke for hingste ejeren.

• #26   7. feb 2014 US-Mustang >Horsetalker<
    Hvad er forskellen på arbejdet for hingste ejerne?

• #27   7. feb 2014 I vores lille avlsforbung.
    Bedæknings attest
    DNA test hoppe(første gang)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

#29   7. feb 2014 Se det kan jeg nemlig se pointen i Abli smiley
    At man baner vej for nogle lidt mere interessante emner der er med til at fremme avlen inden for det forbund man nu er i smiley
    Hvis jeg endelig selv skulle finde på at anskaffe mig hingst, ville det også være på den måde jeg gjorde det smiley

• #30   7. feb 2014 inde for os er
    bedæknings attesten og indberettelse det samme
    vores hingste er DNA testede (de fleste bliver ved kåringen)
    der er ingen krav om at hopperne skal være DNA testede (men hvis de ikke er kan de ikke blive mor til en avls hingst)

• #31   7. feb 2014 Lige det du skriver har jeg kun set ved OX hingste. Har aldrig set det ved andre racer da der jo kommer papirer på afkommet uanset om hoppen er registreret med afstamning eller ej ved langt de fleste andre racer.

• #32   8. feb 2014 Jeg har en ox hingst og jeg tage samme pris for alle hopperne om det er ox eller andre racer.

profilbillede
Kommentér på:
Bedækningspriser

Annonce