1.225 visninger
|
Oprettet:
Ifoling af 1 ældre gangs hoppe {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en ældre 1 gangs hoppe jeg gerne vil have ifolet, hvad gør man lige, når nu hun viser brunst har jeg forestillet mig at kontakte min egen dyrlæge for at undersøge hende(scanne) for og se om hun i det hele taget er iorden indeni til at ifole, hvis hun står med cyster, meget vand i børen, står med et for lille æg er det jo nok ikke lige noget man vil bruge en formue på. skal man få lavet nogen andre former for prøver på hende? hvad forlanger hingstestationer som regel?
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 133
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 14 Emner: 116 Svar: 1.343
og super ide du får dyrlægen til at tjekke hende.
jun 2008
Har nemlig prøvet for mange år siden at ville ifole min gamle springhest, men hun blev ikke undersøgt inden for hendes brunst var meget tydelige m.v. men det viste sig hun gik ikke den samme inteval imellem brunst og hun havde gået så meget sport at hendes krop slet ikke var gearet til at få føl, hun fik hormoner, hun blev scannet tit, hun blev syet, hun stod med væske i børen, hun blev skyllet, men alligevel lykkedes det ikke, så derfor tager jeg store forholdsregler med hende her.
Det der er med hende her er hun kun har gået ganske lidt i sport for ja, hun har sparket sig selv istykker på muren i hendes boks, men hun er en helt fantastisk ridehest da hun kunne rides, en pleaser, og afkommet skal være til mig selv.
Men når jeg ser på hingsteholderens hjemmeside står der ikke noget med ren svaberprøve, min dyrlæge kommer imorgen og scanner om hun er som hun skal være indeni, ingen væske tak og gerne et pænt stort æg, evt. om han vil tage en biopsi, er der andet jeg skal gardere mig imod?
Det fersk sæd der bruges.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
jun 2008
Ifoling af 1 ældre gangs hoppe