{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Ifoling af 1 ældre gangs hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre 1 gangs hoppe jeg gerne vil have ifolet, hvad gør man lige, når nu hun viser brunst har jeg forestillet mig at kontakte min egen dyrlæge for at undersøge hende(scanne) for og se om hun i det hele taget er iorden indeni til at ifole, hvis hun står med cyster, meget vand i børen, står med et for lille æg er det jo nok ikke lige noget man vil bruge en formue på. skal man få lavet nogen andre former for prøver på hende? hvad forlanger hingstestationer som regel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ifoling af 1 ældre gangs hoppe
  • #2   12. maj 2014 ja men jeg skal have dyrlægen ud at undersøge om alle omstædigheder, det skriver jeg jo også, det er bare det hvad der er alm. man gør, hvad det er hingsteholder normalt gerne vil have, men jeg kan se at ren svaber prøve forlanges der ikke her hvor jeg vil have bedækket.

• #3   12. maj 2014 som du selv skriver, en ren svaber prøve, både pga smitte til hingsten hvis det er naturlig bedækning (her skal hoppen også have bagsko af) men også fordi hoppen ikke kommer ifol hvis hun er uren. er hoppen uren, skal hun skyldes. faktisk har min dyrlæge tidligere valgt bare at skylle, fremfor at tjekke. der er noget økonomi og tid sparet smiley
    og super ide du får dyrlægen til at tjekke hende. smiley

• #4   12. maj 2014 ja jeg er noget spændt på det her smiley
    Har nemlig prøvet for mange år siden at ville ifole min gamle springhest, men hun blev ikke undersøgt inden for hendes brunst var meget tydelige m.v. men det viste sig hun gik ikke den samme inteval imellem brunst og hun havde gået så meget sport at hendes krop slet ikke var gearet til at få føl, hun fik hormoner, hun blev scannet tit, hun blev syet, hun stod med væske i børen, hun blev skyllet, men alligevel lykkedes det ikke, så derfor tager jeg store forholdsregler med hende her.
    Det der er med hende her er hun kun har gået ganske lidt i sport for ja, hun har sparket sig selv istykker på muren i hendes boks, men hun er en helt fantastisk ridehest da hun kunne rides, en pleaser, og afkommet skal være til mig selv.
    Men når jeg ser på hingsteholderens hjemmeside står der ikke noget med ren svaberprøve, min dyrlæge kommer imorgen og scanner om hun er som hun skal være indeni, ingen væske tak og gerne et pænt stort æg, evt. om han vil tage en biopsi, er der andet jeg skal gardere mig imod?
    Det fersk sæd der bruges.

• #5   12. maj 2014 Hvis du ønsker hoppen ifolet i år, så skal du se at få fat i dyrlægen med det samme. Du har ikke megen tid at løbe på, hvis der er noget som skal gøres, inden ifoling.

• #6   14. maj 2014 Så er hun undersøgt, hun er helt fin indeni, overhovedet ingen væske, fine æggestokke og fin og blød indeni, så der er ingenting til hindring for hun kunne komme ifol, så nu venter vi lige 14 dage så kommer hun til hingst smiley

Kommentér på:
Ifoling af 1 ældre gangs hoppe

Annonce