{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har prøvet at få min hoppe i fol i 2 år nu.
Begge år er hun scannet med føl, men har tabt dem unden vi har opdaget det. Så det vil sige omkring 45 dag.
I år sagde dyrlægen at hun måske ikke er blevet renset ordenlig ud efter tidligere føl.
Men det kan ikke passe. Hun havde haft føl lige da vi købte hende, og jeg ved at den person som tidligere ejer købte hende af, passer meget på sine hopper.
nogle der ved hvad vi skal gøre eller? Hun er 14år, og har før haft føl. Vi kan også bare have været uheldige at der har været noget galt med de føl, derfor har hun smidt dem. Men hvad synes i vi skal gøre`? Skal vi prøve igen? Ved i andre ting der kan være galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt?
  • #1   17. feb 2007 DEt kan sagtens være fordi den er uren indeni.

• #2   17. feb 2007 Pernille.
    Det tror jeg ikke.
    For kende hende der har haft hende, og hun bruger sin dyrlæge MEGET! OG hoppen bliver jo også dårlig af det..

• #3   17. feb 2007 Selvom du er ret sikker, kan du jo alligevel ikk være 100 % .

Det er da dumt at blive ved med at ifole hvis det ender galt hver gang ? Man kan altid prøve jo, det kan da godt være i bare er uheldig, men syns da at når du nu har prøvet i 2 år så er det måske ikke helt tilfældigt.?

• #4   17. feb 2007 hmm.. ved det desværre ikke.. der kan være mange grunde til den ikke kan.. Nogle hopper kan bare ikke ifoles men meget underlig når den nu har været i fol.. men der er nok ikke så meget andet at gøre end at få den grundig undersøgt af din dyrlæge.. smiley

• #5   18. feb 2007 Hvorfor ikke få taget en biopsi eller bare en alm. scanning.

Da min nu desværre afdøde hoppe var samme alder satte jeg også hende til hingst. Da hun blev scannet viste det sig at hun havde udviklet en svulst hvilket gjorde for det første at hun ville blive svær at ifole og næst efter at hvis det endelig lykkedes så ville det være sværere for hende at holde på føllet.

Når man har problemer med at ifole hoppen eller få den til at holde på føllet så er det altid en god ide at få hoppen tjekket indvendigt enten ved scanning eller biopsi. Selvom den har været ren da du købte den kan den jo godt være blevet uren senere.

Jo flere føl hopperne får jo mere åbne bliver de bagi derfor har de nemmere ved at blive urene.
    Mange af de ældre hopper bliver syet bagi når de er blevet insemineret for at lukke "hullet" som er større ved de ældre, derved har de nemmere ved at holde på føllet.

Kommentér på:
Hvad er der galt?

Annonce