{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Valg af DV hingst {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal have ifolet min DV hoppe. Mit problem er at jeg ikke kan beslutte mig for hvilken hingst jeg skal vælge. Hoppen er efter F: De Noir, M: Swatch og MF: Scwadroneur, hun er ædel og med fine gangarter. Hendes største problem er højden (målt til små 165), og så har hun en smule lige hals. Da det er mit første føl (og jeg er på SU), ønsker jeg ikke at bruge en af de helt dyre anerkendende hingste, men er åben overfor evt. at bruge en af de nye (unge) inden for hingste branchen.
Jeg kommer fra Nordjylland, men er åben overfor alle bud.
Så er du god til det der med, hvad der lige kunne passe sammen avlsmæssigt, vil jeg rigtig gerne have dit bud. På forhånd tak smiley

Vh Hanna Lozina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af DV hingst
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   23. mar 2017 hvad forventer du af afkommet? både højde, kompetencer, formål?

hvad er hoppens svage og stærke sider?

er afkommet til dig selv, eller videre salg?

• #3   23. mar 2017 Tak Trine! smiley

AMT - jeg forventer noget mere højde. Jeg kan egentlig godt lide den smalle type, men da hun er smal i forvejen tror jeg ikke at hingsten skal være for smal. Jeg forventer og håber på en fornuftig dressurhest, med noget power - tænd sluk knap smiley Min tanke var at beholde føllet, men det kommer også an på kemi mm. Så det er jeg ikke decideret låst fast på

• #4   23. mar 2017 Med den usikkerhed på om du ville beholde hesten, havde jeg nok fundet en plag der levede op til forventningerne og så taget den der fra.. især hvis du er på SU og pengene er små. Så hellere kaste dem efter noget du ved hvad er, fremfor noget der kommer ud som måske bare er helt forkert. (Dælme ærgerlige penge at havde kastet efter et føl så)

• #5   23. mar 2017 Det var ikke hvad mit spørgsmål gik på Line. Hesten er skadet for livstid og skal have noget "mening" i livet. Derudover har jeg en ridehest, så der er for os ikke noget der går tabt ved at skabe et lille vidunder. Pladsen og pengene er til at opfostre et føl

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   23. mar 2017 hvad er hesten skadet med?

mere om det er noget der kan tages hensyn til i avlen?

det er jo en enormt fin tavle, som egentligt gør at det er lidt ærgerligt at du ikke vil smide ekstra mange penge i et afkom, for så kunne du få et ekseptionelt dressuremne.

• #7   23. mar 2017 Hun har desværre fået en gaffelbåndsskade som ikke vil hele... dyrlægen har givet god for avl.
    Pengene er ikke det afgørende, så hvis du har et godt bud er jeg klart åben smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   23. mar 2017 når okay smiley

nu ved jeg ikke prismæssigt hvad den ligger i, og om temperament passer til dig, og din hoppe.

men du kunne måske overveje noget ala fürstenball?

fordi at du står med en så spændende stamtavle, så ville jeg kontakte de forskellige hingsteholdere, og hører om de har noget som matcher dine krav, og din hoppe. smiley

• #9   23. mar 2017 Hanna

Mit svar kommer udelukkende ud af din beskrivelse. Da det ikke lød særlig gennemtænkt. Og det lød af at du egentligt bare ville finde en "udemærket" discount hingst. Og så håbe det blev godt.

Men hvis du er villig til ofre det ekstra for at lave noget af kvalitet. Jamen så er jeg helt enig med AMT smiley

• #10   23. mar 2017 Du kan sagtens prøve en af de unge hingste, dog ved man jo ikke hvordan de avler såvel som de gamle jo gør smiley

Vi har selv valgt en ung hingst på 4 år til vores hoppe i år, efter at have brugt to ældre hingste de andre to gange.

Nu har vi valgt at bruge tyske hingste da hoppen også er kåret i hovedstambogen i Tyskland og er statspræmieret.

Donkey Boy kunne godt et rigtig godt bud til din hoppe. Ellers kig nærmere på Furst Romancier, vi har eb fantastisk hoppe efter ham også. Giver højde, ynde og super gode gangarter med gode bagben.

Vi har i år valgt hingsten Fair Game, som er meget korrekt bygget med tre gider taktfaste og korrekte gangarter med godt afskub og opad bakke tendens.

Tag evt et kig på Euro Hingstesæd. Er hoppen kåret? Hvis ikke overvej det loge.

At lave et føl koster snit ca 15.000 i forhold til køb af sæd, insemering, scanninger, ekstra foder og diverse tilløbs udgifter. Herefter kommer alt det andet. Har du pengene til det så gør det da.

Vælg ikke en hingst der er meget under 170 cm, måske endda en der lidt større.

Furst Wilhelm er også en mulighed. Igen, tyske hingste er bare virkelig gode.

• #11   24. mar 2017 AMT - tusind tak for dine indput, vil jeg da lige undersøge nærmere. Og spændende med Fürstenball, ham havde jeg faktisk slet ikke haft oppe og vende smiley

Line - jeg skrev bare at jeg var åben overfor nyindkåret dv hingste som ingen resultater har med tidligere føl. Det er ikke lige med discount, hvis du spørg mig.

Sandra - Tusind tak for din fine besked. Der er meget lige at gå videre med smiley Højden er meget vigtig, da hun jo selv er lille, så ja, havde også tænkt at hingsten mindst skulle være 170. Hoppen har vi fået kåret, så det skal vi heldigvis ikke tænke mere på. Og ja, det er bestemt ikke billigt, det er der intet med heste der er, haha smiley

God weekend!

• #12   26. mar 2017 Hvordan ville det her bud være på min hoppe? - http://helgstranddressage.com/da/hingste/quaterhit/2040

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #13   26. mar 2017 Der er mange bud, er din hoppe kåret så du feks kender de ting du skal være obs på i forhold til valg af hingst, tænkt eks. Din hoppe er franskstillet og har bløde koder, så er det vigtigt at valget af hingst ikke har nogen af disse, er din hoppe tjekket for OCD det er arveligt og det er der i min verden ingen grund til at avle videre på osv osv

Håber du finder en god hingst.

Kommentér på:
Valg af DV hingst

Annonce