{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Følbørnehave {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg tænker på at oprette en føl børnehave med plads til 6-8 føl af gangen.
Hvad vil i have af krav til en føl børnehave, og hvad vil i betale for det.
Tanken går på løsdrift, med fri wrap/ hø / halm alt efter årstiden, Stort løsdrift skur på folden ca 70m2
Jeg vil kunne tilbyde flere ting, men kunne godt tænke mig at vide hvad i som min vil have med og hvad vil i betale for det.
Placering er vest Sjælland.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følbørnehave
  • #1   5. mar 2019 altså det ville være ideelt hvis man ikke skulle komme og se til føllet dagligt men omkring 2 gange om ugen. Ved ikke hvordan priserne er på vest sjælland men jeg ville nok tænke mellem 500-750 kr om måneden hvor man så hjælper med at muge ud en gang i mellem. smiley

  • #2   5. mar 2019 Jeg tænker også, at mange ville være glade for ikke at skulle besøge hesten hver dag. Husk at tage dig betalt for evt. håndtering af føllet ved sygdom og smed (hvis ejer ikke kan være der), separat fodring med kraftfoder (om vinteren), osv. Og beslut, om du vil have føl ind, der f.eks. ikke kan bindes eller trækkes med, eller om det er for besværligt.

    Det skal ikke koste meget mindre end en løsdriftsplads for en voksen hest med fuldpas i dit område, synes jeg - selvfølgelig slides der ikke på diverse faciliteter, og du behøver ikke at stille opbevaringsplads til udstyr til rådighed, men det er vel også de eneste forskelle?

    Det er en rigtigt god idé i øvrigt! smiley


  • #3   5. mar 2019 For mig ville det være vigtigt, at man kunne trække føllet ind ved smed smiley

  • #4   7. mar 2019 Halløjsa =)
    Har netop tilmeldt vores føl til noget tilsvarende. Det er nemlig meget brugt indenfor islænderverdenen.
    Jeg skal give 1500 for en hel sommer - hvilket jeg synes er billigt. Der er dagligt opsyn med hestene - hvilket er vigtigt for mig, da vi bor et godt stykke væk. (Ingen håndtering - det sørger man selv for!)
    Derudover er det vigtigt at arealet er tilstrækkeligt stort, at det er en god flok og at det er nogle stabile mennesker man kan komme i kontakt med som holder opsyn.
    Mange Hilsner
    Frederikke


  • #5   7. mar 2019 Det lyder meget billigt, men så er det vel enlig også bare græs og opsyn ikke andet. Det jeg tænker på at lave er en form for fuldpas, alså daglig håndtering, hjælp ved smed dyrlæge løsdrift året rundt stråfoder wrap hø når det er nødvendigt. 1ha græs fold med forsvarligt hegn og 70m2 læskur. 2000m2 vinterfold. Fodring med ejers eget fodder.

Kommentér på:
Følbørnehave

Annonce