{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Bedækning/Pris {{forumTopicSubject}}

Hej næste sommer står jeg og min kæreste med 2 hingste til rådighed. vi er dog uenige om prisen af bedækning på dem.

den ene er den første generations drumhorse. 5050 shire/irish cob. i avlen skal 2. generation være med bedækning på shire eller clydesdale hoppe. drumhorse er både en ny og gammel race, da den gamle er ved at ophøre med avlsheste har nogen valgt at starte en ny avl med godkendte avlsdyr så man skaber nye mål for racen og der er derfor meget meget få af dem.

den anden er DK's 2. bedst kårede shagya araber, som er kåret med 8-8-8-7 for krop, 7-8 for lemmer, 8-9-8 for bevægelse, 8 for helhed. spring teknik og kapacitet 8.
Passende stor hingst af god type. Passende dybde og bredde. Kønt hoved. Velansat, middelang hals. God skulder, velmarkeret manke. Ret god overlinie. Velformet, kun middellangt kryds. Lemmerne passende tørre, lidt indfodet for. Bevægelsen god og taktfast i skridt, let og taktfast, men svingende for i trav. Velafbalanceret med særdeles god ledaktion i galop.

min kæreste og jeg er derfor vildt i tvivl om hvad prise skal være da det er 2 meget forskellige typer krop og sind. nogle gode bud? eller meget gerne erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedækning/Pris
  • #1   23. okt 2020 Shagya har da dækket før - ikke? Så ved I jo hvad prisen var. Den anden er lidt svær - ikke då udbredt race og ikke mange hopper der kan bruges. Tænker højst et par tusinde

  • #2   23. okt 2020 jo den anden har bedækket før, fik at vidde 3500-4500

    den anden drumhorse får jeg at vide 5000 for bedækning, og her skriver du et par tusind.

    samtidig har jeg også set ikke godkendte avlshingste tage 4000 for bedækning og rent faktisk få hopper til det


  • #3   23. okt 2020 Er hingstene godkendt til avl?
    Har I ikke en race forening?

    Hvad med målrettet at spørge dem, som ved hvad det korrekte svar er?


  • #4   23. okt 2020 har spurgt nogle stykker, venter på svar. den ene er avls godkendt nu, en anden blvier avls god kendt til sommer

  • #5   23. okt 2020 I denne sæson tog jeg "kun" 1500 for bedækning af ren avlsgodkendt IC.

    Så det med priserne er lidt svære for, hvis prisen er for høj, kan interessen måske være lav.


  • #6   23. okt 2020 Jo "lavere" prisen er, des flere hopper vil i kunne få. Så selvom i tager en korrekt pris vil i måske afskrive hopper pga prisen. Evt kan i dele prisen op så der er 2 forskelige, 1 for de rigtige hopper og en anden og billigere pris for anden type hoppe ejere, der bare falder for jeres hingste. Det har jeg set før.
    Men det kan jo være, at avlsforbundet forlanger en bestemt pris. smiley


  • #7   24. okt 2020 Med i dine betragtninger bør du også tage at du udsætter dine hingste for en ikke ubetydelig risiko for at blive sparket/skadet hvis det drejer sig om naturlig bedækning.
    Så det er måske ikke ønskværdigt at få så mange hopper som muligt på bekostning af prisen. Regningen for sådanne skader kan du nemlig ikke sende videre til hoppeejer.


  • #8   26. okt 2020 Prissætningen kan være lidt et puslespil, sætter du den for højt - får du ingen hopper - men faktisk så kan det samme ske, hvis du sætter prisen for lavt, fordi så bliver folk mistænkelige og tror, at der er noget galt.........................

    Så det er lidt balancegang, at få ramt den korrekte pris på hver enkelt hingst.


Kommentér på:
Bedækning/Pris

Annonce