{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtighed hos heste?
  • #1   9. apr 2008 kigger med smiley

• #2   9. apr 2008 Er den øm når du trykker den på maven? Og hvis den snart skulle fole skal du se efter vokspropper smiley

• #3   9. apr 2008 den sætter yver umiddelbart op til og bliver "gele-agtig" lige over haleroden.

• #5   9. apr 2008 Jeg tror også min Lexi er ifol.. hun vokser og vokser om maven.. her er lidt billeder..(link fjernet)
    http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/757232.jpg?01-03-2008

Hun er vokser ca 15 cm om maven siden billederne er taget..
    forparten og bagparten er tynd og man kan se hendes riben men alligevel er maven så stor smiley

Og her den sidste uges tid er hun begyndt at blive helt vildt sur man må ikke røre hendes mave.. dyrlægen var her mandag men han blev sparket og sage så at han vil komme igen senere på ugen.. måske næste uge.. smiley her de sidste 3 dage er der begyndt at komme en bule på maven oven over hendes yver..

hvad siger i?? ligner hun ikke en drægtig hoppe??

• #6   9. apr 2008 hmm glemte lige: maven er meget større til den ene side??
    er det ikke også et tegn eller??

• #7   9. apr 2008 Hvis i er i tvivl om jeres hopper er i fol, så se at få dyrlægen ud og håndprøve dem.. For så skal de jo sættes op i vitaminer og mineraler for at undgå at føllet bliver underudviklet og får "mangler" og sygdomme...

• #8   9. apr 2008 dyrlægen har været hos mig.. men kunne ikke komme til hende og fik et ordentligt spark lige mellem benene.. så han tog forståligt nok hjem.. smiley

men han har lovet at komme igen.. hurtigst muligt.. og så må vi bedøve hende.. men hun får foder som en drægtig hoppe i forvejen da hun ikke var for køn da jeg fik hende.. så det er heldigvis ikke et problem hos mig.. men det kan være at skaden er sket hun ikke har fået ordentligt mad der hvor jeg købte hende.. smiley derfor er jeg figtig bekymret.. smiley

• #9   9. apr 2008 Lexi ser meget ud som om hun er ifol. Men I må ikke bedøve hende! Hvis der er et føl tager skade!

• #10   9. apr 2008 *hvis der er et føl, tager det skade

• #11   9. apr 2008 OMG!! gør det?? det sage dyrlægen at der ikke skete noget ved?? smiley
    for det var også min tanke.. og spurgte ham..

• #12   9. apr 2008 Min hoppe Fardau er i fol(skal fole om 1-2 uger). Hun trænger mgete til at få ordnet tænder, og dyrlægen var der i Januar, men hun måtte ikke blive bedøve. Den kan miste føllet

• #13   9. apr 2008 Hej
    Det første det kræver er selvfølgelig at hoppen har været til hingst, har de det ???

Vi får nok føl her i weekenden, glæder mig, alle tegne er der, så det er tæt på, meen der går nok et par dage i nu, tror jeg :-)'

Anita W

• #14   9. apr 2008 Min hoppe er også begyndt at lave lidt mælk smiley så der går ikke så lang tid igen

• #15   9. apr 2008 okay.. OMG.. så skal han fanme ikke komme igen.. smiley

Anita... jeg ved ikke om lexi har været til hingst..
    men stedet hun gik på var ikke så ''godt'' de gik 34 heste i løsdrift.. og hegnene gik mig kun til knæene nogen steder.. og der gik 4 hingste på marken ved siden af.. og min mor synes at den ene hest i løsdriften lignede en friser hingst.. men hun kunne ikke komme tæt nok på den til at kunne se det.. smiley så det skulle ikke undre mig hvis der var sket en ''upser'' hingste føllene fra året før gik også der i..

ÅÅeh... hvem er det denne gang?? smiley det må være dejlig at få alle de små føl smiley

• #16   9. apr 2008 Hej Linette

Jeg har kigget på dine billeder, hun kunne godt se ud til at være i fol, medmindre hun ikke bliver brugt som hun plejer, har du set bevægelse ?? er der hævet yver (ikke pille) smiley vokspropper, hævede elskovs læber?? eller andet der er unormalt??

hingste føllene fra året før?? hmm, nogle kan bedække allerrede når de er 8-10 mdr. har stedet ikke tjekket om stenene var faldet ned??

Anita W

• #17   9. apr 2008 nu bliver hun ikke brugt som hun plejer.. men billederne er fra da jeg fik hende hjem.. og der gik hun undervisning 5-9 timer om dagen..(mandag-fradag) og 3 timers voltering lørdag.. og så var der en passer der red hende 1-2 timer søndag.. men det kan jeg slet ikke få til at passe sammen med den mave.. eller jo.. hun var ret tynd bare ikke om maven.. smiley og det eneste hun fik var halm og engang imellem fik de valset havre og det var det.. Ved så ikke hvad engang imellem betyder?? .-S

Nu bruger jeg hende ikke som hun plejer.. jeg skridter kun på hende.. for det sage dyrlægen var bedst.. hvis hun nu er i fol..

Altså.. der jeg fik hende hjem var der intet med hende man kunne kravle unde maven osv.. på hende ja faktisk gøre alt vd hende.. men nu bliver hun sur hvis man nærmer sog hendes mave bagpart.. så kan slet ikke komme til der smiley så kan ikke mærke på yveret.. men jeg kan se at der undermaven forand yveret er en bule.. og synes også at selve yveret ser lidt større ud.. men det er svært at vudere.. hun star engang imellem og sover og pludselig giver hun et ordentligt spjæt og puster ret meget mens hun laver nogen mærkelig bevægelser med maven.. (nærmest små kræmpe trækninger) det har hun gjordt i 3 dage nu..

• #18   9. apr 2008 nej.. tror ikke rigtig de har tjekket nogen af de heste længe.. bortset fra dem der bliver brugt i undervisning... men ja det var ikke et sted med gode forhold.. deres hus havde plads til ca 7 heste.. smiley

• #19   9. apr 2008 tja, så kunne det jo nemt ske, vi prøvede det jo selv forrige år, da rådyr havde væltet hegnet, speedy blev født, han er nu rigtig dejlig allligevel.

hold øje med vokspropper, og mærk i bagen, bliver den blød som smør, og er der store vokspropper, så går der kun få dage.

er du i tvivl hvad jeg mener, så skriv igen, gerne privat.

Anita W

• #20   9. apr 2008 nåh ja, vi venter føl fra Kimiko, Julie og måske Topsy, hende er vi lidt i tvivl om.

Anita W

• #21   9. apr 2008 Ja det kan jeg godt huske.. men ja han blev da fin smiley
    så man kan da håbe på det bedste hvis det er smiley

okay.. prøver at holde øje med de forskellige ting så smiley
    hvor i/på bagen bliver hun blød?? har jo faktisk aldrig været i nærhedden af en drægtig hoppe før smiley så det er lidt svært he he smiley

okay.. uuueh.. jeg er misundelig.. elsker føl og ungheste smiley gid jeg havde plads og tid og penge til så mange smiley

• #22   9. apr 2008 he he smiley Linette hvis hun er i fol, bliver hun blød, meget blød..... lige omkring hale roden, og nedaf, det føles som at sætte sine fingre i smør, næsten smiley
    hvis hun er første gangs mor, får hun sikert også propper, de sidder i spidsen af patterne, i starten kan de være små propper på hele patten, men få dage f'ør foling lægger mælken sig ned, og laver store propper direkte i midten af patten. forstod du det ??

Anita W

• #23   10. apr 2008 Okay.. så må jeg lige mærke lidt på de andre først he he så er jeg da sikker smiley hvor langtid inden gør de ca det.. altså bliver bløde??
    hun har fået 3 føl.. der er registreret.. og så tror jeg ikke hun har fået flere for hun har jo gået på et ok plan.. så der kan hun jo ikke have haft føl smiley vil jeg da ikke tro smiley Okay smiley tak he he smiley

• #24   10. apr 2008 he he, når hun har fådet 3 føl før, så slap bare af, hvis hun skulle være ifol, så skal hun nok klare det selv.
    Du kan måske se, at mælken begynder at løbe, det betyder ikke så meget, andet en at føllet snart er på vej, hvis det var en første gangs, så kunne det tyde på tap af føllet, hvis det sker tidligt.
    Jeg ville holde godt øje, men aldrig pille ved yver, men ville mærke bagtil, hvis hun pludselig virker underlig, trækker vejret anderledes, og at det andet jeg har skrevet, så tag hende på stald, bare for at være sikker. hvis nu en af drengene har muntret sig smiley

• #25   10. apr 2008 Okay.. så vidt jeg ved er det 8år siden hun sidst har fået føl.. men det har måske ingen betydning?? okay tak for alt informationen.. he he.. nu er jeg ikke helt så bekymret mere... smiley

• #26   3. nov 2014 Hvor lang tid går de i fol ??

Kommentér på:
Drægtighed hos heste?

Annonce