{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

En månede over på tirsdag {{forumTopicSubject}}

Ja mine forældres hoppe Sweety har på tirsdag gået en månede over tid med hendes føl. Hun har det ellers fint og se til, men har ikke rigtig noget yver, men er dog slap bagtil. Men begge dele har hun været længe, og stadig ingen føl.

Ville høre om der var nogen der havde prøvet at få deres hoppe sprøjtet igang, og så lidt om hvordan det evt forgår, hvor lang tid det tager osv.

For det at sprøjte hende igang, tænker jeg måske er det det ender med, hvis ikke vi først skal have føl i julegave =(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En månede over på tirsdag
  • #1   27. jul 2008 Jeg kender en hvor hoppe gik 1 månede over. Føllet blev dødfødt

  • #2   27. jul 2008 Ja det kan jo nemt ske. Min smed gamle hoppe gik altid 12 mdr hvis det var et hingsteføl, og så unormalt er det heller ikke siger min dyrlæge. Snakkede med ham for 14 dage siden, og han sagde vi skulle ringe om 14 dage (nu her) hvis der stadig ikke var kommet noget føl, men det var ganske normalt at en hoppe gik med sit føl i 12 mdr.

  • #3   27. jul 2008 Megan gik 1 månede + 1 uge over. men det var fordi føllet var kæmpe stort. men han blev født og det gik super, og han har det stadigvæk helt vildt godt. og det var sidste år smiley så det kan ikke kun gå dårligt smiley

  • #4   27. jul 2008 Nej det ved jeg. Men er da nervøs. Men ja det at få sprøjtet en hoppe igan med fødslen, er kommet på tale, og har ingen erfaring med det, så derfor søger jeg erfaringer.

    Er glad for at høre at det gik godt med dit føl, og den stadig har det godt =)


  • #5   27. jul 2008 Jeg har også en hoppe som gik 12 måneder med et hingsteføl. Føllet var sundt og rask da det kom til verden uden problemer, så det tror jeg ikke at du skal være så bange for.
    Få evt. din dyrlæge til at tjekke om der er liv i maven.


  • #6   27. jul 2008 Anita C:
    Hun blev tjekket ca 3 - 4 uger siden bar for at være sikker. Hun fik nemlig pludselig koldsved og vi fik en akut dyrlæge ud, og da han så kom ca en time sender var hoppen allerede blevet normal igen, Men han tjekkede og på det tidspunkt konstaterede han et stort og rask føl i maven på hende, og hun havde det også godt og var rask. Men vi skal snakke med vores egen dyrlæge i næse uge .


  • #7   27. jul 2008 Kender en der gik i 13 mrd..
    Det var et velskabt hoppe føl, og det lever endnu..


  • #8   27. jul 2008 Vores hoppe gik 7 uger over tid sidste år. Dyrlægen mente ikke det kunne være rigtigt, så vi fik hende tjekket igen igen igen, og jo, der var et stort rask føl derinde. Jo senere de bliver ifolet jo længere tid kan de trække ventetiden.

    Hvis ikke din hoppe gør tegn på problemer, så skal det nok komme. Bare vent smiley

    Held og lykke.


  • #9   27. jul 2008 da det var vi fik føl ude på skolen var palør. Hun var sat til at fole den 7 april men hun fik det den 11 så hun fik 4dage over tid

    Casina bliv sat til den 20 men hun fik den 17 men det var helder ikke så stor som den første vi fik oppe på skolen. Den var dyrelægen nødtil at trække ud for det tog maget lang tid med hinde enlig for hun havede mange komplikasioner med at fole. Hanne som ejer hopperne hindes mand er dyrelæge så det gik jo såren at han trak det ene føl ud med det same men det var mere en bare storet.



    PALØR ER MOR TIL PARIS HI Den fra Paris HIlton.

    CASINA ER MOR TIL CALAMITY

    Håber det kommer til at gå godt med det lille hvidunder.

    MAnge søde hilsner fra Heidi


  • #10   27. jul 2008 Ja hun fejler ikke noget, nu må vi se hvad dyrlægen siger. Men det er sjovt nok syntes jeg at i aller der har gået over en mdr over ikke er blevet sprøjtet igang, men lod hoppen gå. Det troede jeg var normalt når de var gået så meget over tid, at man sprøjtede dem igang ???

  • #11   27. jul 2008 min hoppe gik også en månede over tiden,hun fik en dejlig hingste basse,han lever fint,jeg kender flere som har hopper som er gået over tiden i år,

  • #12   27. jul 2008 Vores hoppe som fik føl i søndags gik 1 mdr og 20 dage over tid.

  • #13   27. jul 2008 Man sprøjter ikke bare igang. Der er ofte en grund til at hoppen ikke er klar med mælken osv. Sætter man den igang for tidligt, selvom der på din kalender står "for sent", så kan det altså gå grueligt galt.

    Louise


  • #14   27. jul 2008 nu går en hoppe ikke efter terminer !!! det gør mennesker, heste kan fole inden for en periode 10 til 12 og måske 13 måneder og det er stadig ok, så intet er usædvanligt, ud over 12 måneder udløser det en DNA test for afstamning fra LR men ellers er der ikke noget forkert i det.....



  • #15   27. jul 2008 Cool tak for svarene. Havde bare læst et sted at hvis din hoppe gik mere end en mdr over tid, skulle hun sprøjtes igang. Er nu ikke meget for det med og sprøjte men ville heller ikke have der sker hverken hoppen eller føllet noget =)

Kommentér på:
En månede over på tirsdag

Annonce