{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp:) Hun er ifol
  • #1   25. jan 2009 Når hun selv siger fra skal du stoppe ..

Det er meget forskelligt fra hest til hest smiley

• #2   25. jan 2009 Vi havde tænkt at ride 2-3 måneder er det tilpas

• #3   25. jan 2009 Jamen det kommer helt an på hvordan hun opfører sig.

Min hoppe er også ifolet og er 9 mdr henne, og hun har slet ikke sagt stop endnu ..

Nogle heste kan rides helt op til de foler, nogle til en månede før, andre vil slet ikke når maven er kommet ..
    Det er meget meget forskelligt, så lyt til jeres hest og hvad hendes signaler siger jer smiley

• #6   25. jan 2009 jeg var igennem det sidste år, og rider også nogen i år der er i fol, jeg træner dem præcis som jeg plejer indtil 3 måneder før, så glemmer jeg helt at galoppere, 2 måneder før holder jeg op med at ride nedsidning, og stille og rolig trapper jeg travintervallernes varighed ned... men jeg rider dem helt op til i både trav og skridt indtil de foler... havde jeg ikke haft de vildeste tømmermænd havde jeg været på en 12km skovtur dagen før aprils nar folede... men tre dage inden hun folede var vi på 14 km tur kun i skridt... så det kan sagtens lade sig gøre... og jeg red hende dagen efter foling, på marken skridt og trav med føllet ved siden af. hun var 3 uger første gang jeg lod føllet være i boksen og red ud i 1 time... til 1½... da hun var 1½ måned kunne jeg være væk 2 timer af gangen og da hun var 4 måneder tog jeg til stævne igen hvor føllet blev hjemme... så det hæmmer ikke hesten såå meget som nogen tror... min hest sagde ikke stop, hun galopperede glædeligt men jeg lod hende ikke gøre det...

• #7   25. jan 2009 Motion er godt for en drægtig hoppe, jo bedre kondition de har, jo nemme går folingen.. MEN MEN!
    Du skal jo ikke lave vilde ture på en hoppe der er drægtig smiley

• #8   25. jan 2009 du kan nok mærke på hoppen når hun begynder at blive besværret og ikke er så vilij til at arbejde(: jeg ville nok begynde at trappe lidt ned nu og ikke ride galop så længe,

• #9   30. jan 2009 du kan sgtens ride hende indtil 1 - 2 mdr før. men altid tænke på hesten selvfølgelig ikke super hård træning 1 mdr før. men ellers ingen problemer

Kommentér på:
Hjælp:) Hun er ifol

Annonce