{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Shetter hingst eller miniature. {{forumTopicSubject}}

Hej... er der ikke nogle som evt. har eller kender nogle som har en shetter/miniature hingst som går og keder sig? Jeg har 2 skønne hopper, som jeg for sjov går og tænker på at skulle ifole. Der behøver ikke at være papire på, farve og højde er også lige gyldigt. For mig skulle det være hyggeligt, og derfor heller ikke koste det vilde. nogen der kender nogen? -helst sjælland. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetter hingst eller miniature.
  • #1   7. mar 2011
    Husk på at de små vil kunne leve mange år endnu og der er mange små blandingsponyer på markedet lige pt til max 3000kr, føllene endnu mindre. Så du skal have plads og penge til at have dem, de skal jo også have dyrlæge og smed som andre heste :o)

• #2   7. mar 2011 Krikken (no man should have that power). : Jeg siger tak for informationen, lige pt. tror jeg nu godt selv at jeg er klar over at heste koster penge, og ikke mindre tror jeg skam også nok at jeg overvejer tingene inden det bliver gjort. "For sjov" mener jeg at de hverken skal bruges til at udstilles eller lign. Det skulle som sagt være for hyggens skyld for mig og ponyerne. Jeg ved ikke hvad dit formål med beskeden er, da jeg bestemt ikke mener at det er svar på min besked, nok nærmere en info, som alle hesteejer er bekendt med, eller burde være.

• #3   7. mar 2011
    Mit formål var egentligt bare at komme med informationen om at man kan få små blandingsponyer smidt i hovedet. Det tænker mange ikke over også står de pludselig og ikke har råd og plads til hestene..

Så egentligt bare for at spare markedet for heste der også til ejeres hovedpine ikke kan sælges.

Desværre mange der ikke tænker over det - også selvom du syntes det er en selvfølge :o)

• #4   7. mar 2011 Hej, jeg har en shetterhingst, men bor dog på lolland. Du kan se ham i mit album Martell

/ Lone

• #5   7. mar 2011 åhh, nej dog.. Lad være med at ifole flere papirløse hopper.. køb hellere nogle af de stakler der allerede går rundt. Du kan jo få dem næsten som du vil have dem.

• #6   7. mar 2011 Maria - Jeg har en lille hingst, som avler fint. Du kan se ham i min profil. Det er Speedy.

• #7   7. mar 2011 Hvis du vil have en miniature hingst, skal du have fat i en der er født miniature, ellers er den ganske enkelt ikke en minature..

Miniature er en avlsforening ligesom DV er..

• #8   7. mar 2011 Det har jo intet med emnet at gøre

• #9   7. mar 2011 I og med hun søger en shetter hingst eller miniature har det..

• #10   7. mar 2011 Næ, for for hende betyder papirer osv ikke noget smiley

• #11   7. mar 2011 Og hvis du lige læste hvad jeg skrev, så hvis hun skal have en miniature skal hun tage en der er født til at være det, ellers er det ikke en miniature..

jeg skrev ikke hun SKULLE tage en miniature.. Hun kan også vælge at tage en pony der racetypisk er en shetlands pony

• #12   7. mar 2011 Tak, jeg kan godt se, hvad du læser. Forstår bare ikke, hvorfor du altid skal "være på tværs", hver gang der bliver oprettet et emne om et eller andet. Altid belærende og irettesættende.

• #13   7. mar 2011 Jeg er da heller ikke på tværs :S

Der er rigtig mange der ikke ved miniature er en avlsforening, så jeg oplyser hende blot omkring det..

Prøv at lade være med at læse alt hvad jeg skriver som noget negativt, og hvis du ikke kan det, så ignorere det når det ikke er henvendt til dig, sværere er det ikke smiley

• #14   7. mar 2011 Nej nej nej!!! hvor er det dog ufatteligt at folk kan sidde på den måde og blande sig, læs dog spørgsmålet. Det var ikke for at skulle starte nogen diskutioner eller lign. Jeg spørger heller ikke til folk´s meninger om heste med eller uden papire, hvis man ikke har noget der besvare folk´s spørgsmål, hvorfor så bruge tid på at være negative og intet sigende? Det er da ikke mindst tarveligt!
    til Ida J: Tak for din mening, det var ikke den jeg efterspurgte, men tak skal du da have for at du har givet dig tid til at læse mit spørgsmål, som du efterfølgende ikke kunne bruge til noget. Ja der lever mange heste som er stakler, det kan jeg kun give dig ret i. Men når jeg nu selv har to hopper, en med papire og en uden, som jeg godt kunne tænke mig at ifole, så hjælper det mig jo ikke hvor mange andre heste der er til stede i verden. Hvis jeg kunne redde dem alle, så gjorde jeg det. Men det er jo slet ikke det, det går ud på. Ang. papirer eller ej, så syntes jeg nu ikke at heste uden papirer er stakler. Heste uden papirer kan da være mindst lige så gode som dem med, det er jo ikke papirerne man skal ride på.
    Til *Fjordlænderen*: Som skrevet til ida, har du nok heller ikke fået noget ud af hverken at læse eller "besvare" mit spørgsmål. Tak for opskriften på en miniature. Hvis du havde kigget på min profil, havde du måske observeret at mine 2 hopper som jeg søger hingst til er henholdsvis en shetter og miniature... Derfor min overskrift!!!!! Men sagt igen, FOR MIG BETYDER PAPIRERE INGENTING!!!
    Når det så er sagt, skal i andre have tak smiley jeg ser på det hele imorgen, og sender en pb smiley sov godt.

• #15   7. mar 2011 Nu er dette et offenligt forum, og det er fuldt ud lovligt at komme med råd..

Jeg er ret ligeglad med hvad du syntes om papire, en miniature hingst uden stamtavle er ikke en miniature, længere er den ikke

• #16   7. mar 2011 Du har ret offentligt forum... Og det er bestemt lovligt at komme med råd! men hvis du spørger hvad der er godt at bruge i forbindelse med en omgang surstråle, er du da nok ligeglad med at høre gode råd om muk! Tag dig nu sammen og pas dit eget, lad vær med at være ordkløver og koncentrer dig om noget der har mere værdi. Og en miniature hingst er ikke en miniature uden papirer, nej nej, vi kan altid diskutere hvad den så er, for den bliver vel ikke pludselig en shetter, fordi den mangler papiere? Men inden du kommer for godt igang, må du hellere feje foran egen dør, da mig bekendt ikke findes noget der hedder en FJORDLÆNDER, frk. ordkløver og ikke desto mindre er det vigtigeste at dem der har interesse i mit spørgsmål, de forstår hvad jeg mener.

• #17   9. mar 2011 Nææ, det er vist ingen der kan redde alleheste.. Men man kan altid gøre et forsøg = ikke avle på heste uden papire.

Det kan godt være din ene hoppe har papire, men det hjælper jo ikke noget hvis hingsten ikke er godkendt til avl.

men dit indlæg hører til under annoncer..

• #18   10. mar 2011 Jeg er enig med, hvad der blev sagt længere oppe. En hest uden stamtavle kan være lige så god som en med. Typisk Forbudsdanmark.

• #19   16. mar 2011 hold da op hvor er folk da negative... hun spørger jo om et ganske enkelt spørgsmål.
    og maria, jeg kan sagtens forstå at du gerne vil i fole dine to små hopper...også selvom man kan få "uægte" heste "smidt i nakken"... men det er bare noget helt andet at avle dem selv og følge dem lige fra fødslen, jeg er selv avler på hygge plan og jeg elsker hver gang der kommer et lille nyt føl det er en helt fantastisk oplevelse :o)

jeg har en MINIATURE hingst UDEN papier (har fået kåret mange af hans afkom i dansk miniature heste forening) som du godt måtte låne for billige penge, men desværre bor jeg i sønderjylland...

men ønsker dig alt mulig held og lykke med at finde en lille mand til dine to damer...og glæd dig til der kommer nogle dejlige føl :o)

Kommentér på:
Shetter hingst eller miniature.

Annonce