Smuk hingst klargøring til DSP kåring! HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hejsa i har igennem de seneste år haft en meget succesrig ponyhingst vi nu har valgt at stille til kåring til marts 2012.
Han kan ses på profil Bakkegaardens Triple Perfect
Jeg kunne godt tænke mig at høre et par gode råd om hvordan man kan forberede hingsten og hvordan man opnår det bedste op mod kåring?.
Her tænker jeg blandt andet på foderet, er der noget som vil hjælpe ham i opbygning af muskler, pels og energi på samme tid?
Har også spørgmålet sko eller ej?
Har så også lagt mærke til hovertøjerne de forskellige hingste har haft på, er der en fordel med en showtrense eller kan man nøjes med almindeligt hovedtøj og kan man ud fra billederne under hans profil se hvad der måske kan anbefales til hingstebassen her?
Udover disse spørgsmål så må i meget gerne byde ind
På forhånd mange tusind tak!
Nanna
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 977
Så han har en chance for at opbygge flotte muskler inden kåringen
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
Synes at han er pæn at se på synes ikke at han umiddelbart mangler muskler.
nov 2006
Følger: 97 Følgere: 105 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.109
Prøv evt at skrive til Anja, hun har en 3 års DSP som har været til stations afprøvning og hun regner med at stille ham til kåring til foråret.
http://www.hestegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=46712
Det er jo vigtig hingsten viser fra sin aller bedste side på alle punkter! Så god kondition er et "must". evt longe arbejde med en elastik chambon eller indspændinger så han får opbygget de rigtige hals muskler.
Så er det en stor fordel at hingsten før har prøvet at være i byen samt at den er van til at blive løssprunget.
Jeg ville nok give lidt olie i foderet for at pelsen ser optimal ud på dagen.
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 446
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 57
Anna J: Han har tdiligere været afsted, og også i år hvor han vandt(stolt)
Vi har været i gang længe med løsspringningen og er nu på tre i streg med okser på en meter til slut og det er uden han er i fuld træning
Kan man give ham noget der hjælper med at repperere/opbygge musklerne efter det hårde arbejde?
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 57
http://www.youtube.com/watch?v=VN6lARGrg0g&feature=player_embedded#!
Det er dog fra i foråret hvor han ser lidt kluntet og grim ud
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 214 Heste: 4 Svar: 552
okt 2007
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 4
jeg er jeg er også godt i gang med træning af min hingst der skal til marts, jeg køre ham til aqua træning, longere ham med en pasioer for at få lidt flere´muskler på ham. hingsten får for nomalt en muslig fra hc samt soyaskrå 2 gange dagligt, jeg giver ham selv valset byg/ valset majs og melasse efter træningen af ham, det er vigtig at sørge for at han får rigligt med proteiner de hjælper med opbygningen af muskler,
er han klippet ellers gør det nu og sidst januar og læg dækken på , det er med til t holde dem varme så de ikke skal bruge alt energien på at holde varmen
hilsen kasper
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 104
Og ja den bør klippes nu og igen i januar.
Det er også vigtigt at han er vant til at løsspringe:-)
Ang hovedtøj er det jo op til dig hvad du finder pænt, du kan sagtens komme med en alm trense, hvis du kun har sådan en...
Held og lykke med kåringen:-)
Smuk hingst klargøring til DSP kåring! HJÆLP