{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Hvilken hingst? :) {{forumTopicSubject}}

Da jeg gerne vil have Blanca ifolet, søger jeg lidt hingste at vælge i mellem.
Har godt nok 3 i hovedet, men det er nok kun den ene der måske vil kunne lade sig gøre.

Føllet skal være til ejet brug, og skal bruges til høj dressur, klassisk dressur, kald det hva du vil. smiley

Blanca's største "fejl" er uden tvivl hendes højde, hendes temperament og hendes trav.

Så de krav jeg har til hingsten er:
Selvfølgelig dressur hest
Kraftig/barock bygget
God trav, gerne med stort knæløft
Minimalt rygsving (jeg har dårlig ryg, og kan derfor ikke ride hest med stor varmblods gang/rygsving). Så dvs en hest med sofa gang. smiley
Roligt temperament, uden at være kedelig, da Blanca til tider kan være liiige tændt nok.
Og hingsten skal helst være omkring 155-165.
Den må IKKE være broget, og helst ikke rød (og nej, ved godt det ikke er farven man skal ride på, men bryder mig ikke om brogede heste smiley )
Den skal helst stå i jylland, gerne trekantsområdet, fyn kan også gå.

Af racer tænker jeg sådan noget som:
(Selvfølgelig ALLER HELST) Pura Raza Española
Lusitano
Lippizaner
Oldenborg (kraftige type)
Frederiksborg (også kraftig type)
Og andre ligende racer. smiley
Dog IKKE Frieser. smiley

Den hingst der er først på "ønskelisten" lige nu (den eneste der er mulighed for, der er ellers 2 foran), er Oldenborg hingsten Lami Søndervang. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hingst? :)
  • #1   6. feb 2012 Hej,

    Kig staldmato.dk

    Den bruner er en Lusitano og den sorte er en PRE :=)

    (link fjernet)


  • #2   6. feb 2012 Tanja: Gud ja. Jeg har da helt glemt at tage Dinero med i mine overvejelser. x) Og ham har jeg ellers altid været helt tosset med, og han har en god bygning til en som Blanca. Tsk, altså. smiley

    1000 tak, han er da nok den der står der står øverst på listen nu, især pga af højden. smiley Det er ikke sådan når man har sådan en lille dame jo. ;P


Kommentér på:
Hvilken hingst? :)

Annonce