{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traver?..
  • #2   2. dec 2012 Det går meget an på hvad man søger i sin hest. De forskellige racer er jo bygget forskelligt, så måske er det bare ikke lige en traver folk søger smiley

  • #3   2. dec 2012 Tja de er jo fine nok som sådan,, De er jo super til travløb.. såh noget ivejen med dem er der ikk..

    Men lige som man ikk tager en dv med til et travløb tager man ikk en traver med til de store dressur klasser.

    de er avlet til forskellige ting..

    Jeg har redet traver sys de søde og dejlige og super gode tur heste..

    nogle kan også springe jah.. men kan alle heste jo.

    Det jeg sys er latterlist er nå folk ikk vil inrømme de har en traver.. der er en på det sted jeg stå og hun siger hun har en fuldblods blanding og siger du til hende det altså er oget traver bliver hun møg sur..

    Men helt ærligt hesten traver PRÆSIS som en traver og nå den galopere laver den det som mange traver gør de nærmest traver med bagbenene altså de galopere men ser bare ud til de traver med bagbenen selvom de ikk gør det og jah den ligner bare en traver på alle måde..

    men har hun det bedre med og kalde det en fuldblods blanding må hun om det.. det jo noget pjat


  • #4   2. dec 2012 Jeg kan ikke svare for alle, men kan svare for mig selv. For mig er en travhest en hest der enten bruges til travløb eller hygge om det så er ture, lettere dressur eller spring. Jeg vil gerne ud og starte større og det er de ikke egnet til. Det kan godt være man kan finde nogle som går højere, men det er stadig ikke der deres force ligger.

  • #5   2. dec 2012 jeg vil ikke have en traver ( igen) fordi at jeg har haft og selv om den var fin og lærenem, så havde den problemer når vi kom i LB spring i en 20* 40 hal, hendes grundridning var så ringe at hun kunne bare ikke være der. men super skovturs hest, og aldrig bange for noget, jeg købte hende fordi jeg ville så gerne have hest og som mange andre travere var hun meget billig, jeg tænke ikke over hvad jeg skulle bruge hende til. Så jeg er kommet der til hvor at jeg køber de heste som er beregnet til det jeg vil. Vil jeg køre karatkørsel, købte jeg en friser, ville jeg væddeløb, købte jeg en fuldblod, og ville jeg til travløb købte jeg en traver, men det er ikke det jeg vil.

  • #6   2. dec 2012 Dette er et meget omtalt emne. Og det tages hele tiden op. Men skal huske at alle mennesker har forskellige meninger og behov for hvordan deres hest skal se ud, temperament og racen. Og vi kommer ikke uden om at en traver er skabt til løb. Og andre ikke. Har selv en skøn traver basse. Men vi kommer ikke unden om at vi ikke kommer til OL smiley racen er til løb og for det meste hyggeridning. smiley

  • #7   2. dec 2012 Travere kan have svære ved at lære dressur og spring når de først har været travhest. De vil ikke slå over i galop og vil hellere trave hurtigt. Det er i hvert fald hvad Indi gjorde og vi ved hun har været trænet til trav og mulig vis er trav hest, Hun ville ikke slå over i gallop uden at løbe sig i gang og havde ørene tilbage når man prøvede at slå over i gallop. Hun satte ikke i gallop hen imod springet og det gjorde at han havde et dårligere afsæt. Hun har så også været mishandlet så hun kan ikke lide at man bruger pisk og sparker lidt til hende, men det er man nogen gange nød til... smiley

  • #8   2. dec 2012 Min traver er ellers virkelig fin til dressur og spring, har en lille video med hende i kan se, hun klare både spring og dressur fint:) sjovt nok kan jeg ikke ride tur på hende:/

    http://www.youtube.com/watch?v=Wu_k8SMPSfw


  • #9   2. dec 2012 Pony: Min traver har gået løb, men hun vil faktisk hellere slå over i galop end hun vil trave:) når jeg skal slå anspring, er det noget af det nemmeste:)

  • #11   2. dec 2012 synes ikke jeg ser meget samling i den video ? og travere er ofte ret gode til at springe, det er ikke højden der er problemet, det er teknikken, når man komme til de større klasser,

  • #12   2. dec 2012 Okay så:)

  • #13   2. dec 2012 Jah jeg kan kun sige det samme som tina.

  • #14   2. dec 2012 Traver er en dejlig hest til nogle ting. Hvis man vil ride høje klasser i dressur eller spring ville jeg ikke købe en travhest.

    Det kræver tålmodighed og dygtighed at omdanne en travhest fra løbshest til ridehest.

    Vores travhest går distance på la niveau og skal gerne starte på Ma niveau næste år. Der er en del travheste i Dk som gør det godt i distancesporten.

    Vores travhest kan rides til bidet i trav men hans galob er meget stor og voldsom så han kommer bestemt aldrig til at starte dressur men det var heller ikke meningen. Vi galopere kun når der er god plads. Vi bruger kun galoppen til intervaltræning for at få pulsen op. Han springer dog fint an i galop og skal ikke løbes i gang.

    Vi har haft to travere som ingen umiddelbart ville kunne se var travere hvis de bare så dem i boksen. Den første vi havde troede en meget anerkendt dv-avler var ud af vores gode dv-stamme, da han så den blev den skridtet under rytter på ridebane. Han blev nærmest fornærmet da han fik at vide at det var en traver min søster red.

    Til distance,TREC, skovture, kørsel eller letter spring ville jeg ikke fravælge en travhest men til andre discipliner ville en travhest ikke stå som en af mulighederne på min liste. Ikke fordi jeg ikke synes om travheste men fordi jeg ikke synes at de har evnerne. Men der er dog enkelte undtagelser.






  • #19   2. dec 2012
    Har til dags dato kun set en traver der kunne takte rent i galop, derfor vil jeg ikke anbefale dem som dressur heste fordi de ikke takter ordentligt og det trækker ned.

    Turheste - ja glimerende der til.

    Og i spring har jeg set at der kommer lidt problemer med deres roden rundt i gangarter, det giver problemer når man skal ride afstande.


Kommentér på:
Traver?..

Annonce