{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

Traver???? {{forumTopicSubject}}

Jeg kender ik rigtig noget til traver, så kunne godt tænke mig at høre lidt om dem og folks meninger..
Jeg søger en rolig skovturs hest mig og min datter kan hygge om og ride, måske lave et enkel føl på den som man kunne beholde,? men hvordan bliver en blanding af traver og koldblods eller noget.?
Håber nogle kan hjælpe mig lidt.
mvh. kathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traver????
  • #1   27. jun 2012 der er mange emner i forum om travere smiley

  • #2   27. jun 2012 traver er i mit hovede helt fin til hyggeridning/skovtursridning, men synes dog travere er lidt tændte smiley en traver fungere ikke som dressur eller spring hest i mit hovede - men som hyggehest det er den fin til smiley

  • #3   27. jun 2012 Min veninde har en blanding af en traver og en Quarter (staves) Og det er en virkelig god blanding! Virkelig en god hest hun har fået ud af det, men Qauter bruger vist lidt længere tid på at udvikle sig, det er måske den eneste ulempe, men ellers fantastisk blanding!

  • #4   27. jun 2012 Lad dig ikke påvirke af andres meninger herinde, men oplev traveren i virkeligheden og dan dig et indtryk af den helt selv.
    Selv synes jeg travere er rigtig dejlige. Jeg har ikke mødt én som har været vild, og oppe og køre. De er rigtig gode til turhest, men jeg blev noget overrasket første gang jeg red en traver, da dens trav er helt anderledes. Fantastisk race - men det er meget forskelligt hvad folk mener.
    Jeg har større respekt for dem der rider en traver flot, end for dem der rider MA og opad..


  • #7   27. jun 2012 Vil sige at det er MEGET forskelligt!:) Vi har feks. en traver på min rideskole, det største nussehoved, og reagere meget godt på en, men.. Han kan ikke rigtig rides på fordi han simpelthen har så meget energi, og der er ingen der hverken har tiden eller lysten til at se om han ændre sig.

    Men det er jo bare ham, vil væde med at i utrolig nemt kan finde den bedste skovturshest inden for den race smiley


  • #8   27. jun 2012 Der er meget blandede meninger om netop den race.
    Personligt går jeg LANGT udenom racen, da den er avlet til at gå for vogn og trave og ikke som ridehest..

    Der findes jo koldblodstravere, som er en race for sig selv, og de er nu vældig fine.

    hvis i har avl i tankerne, så selvom i regner med selv at beholde føllene, så skal i have med i tankerne, at det kan ske i må af med dem af uforudsete problemer, og så er de VIRKELIG svære at sælge..

    Ville i stedet for vælge en lidt mere populær race, da man kan få smidt travere i nakken til 2-5000 kr for en der er tilredet og måske kan springe lidt..

    Hvis i vl have en god skovturshest, der også er lidt sjov at kunne bruge på bane og i kunne avle nogle fine føl på, så måske en oldenborg.. De er super gode i hovedet og der kan man jo smide lidt af hvert på og alligevel få registeret føllene, enten i Oldenborg, eller hvis hoppen er kåret i DV, så kan føllene også blive reg. der..

    Sådan en som hende her, der sælges til netop småture på banen, skovtur og avl..
    http://www.hestegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=744260


  • #9   27. jun 2012 Veg: Enig med dig mht. det med at den nok ikke skulle have gået løb før så, men til trods for det er ham som jeg lige har skrevet om heller aldrig blevet brugt til løb :b

    Men forstår din mening i det smiley


  • #11   27. jun 2012 Caas, Cecilie..

    Du tager fejl med hensyn til Delphi.. smiley
    Han er faktisk gammel løbshest, grunden til han tænder er at han er vekseltrænet mellem trav for sulky og galop trænet af proff. jockey for hurtigheden og tændingens skyld.. smiley


  • #12   27. jun 2012 Jeg har prøvet at ride en traver en gang den løb og hovedetøjet sprang så jeg måtte hoppe af i farten, men han var os mere en tændt..
    Syntes bare når man læser salgs annoncer skriver de hvor rolige og dejlige de er.

    Men inde for alle racer er der jo nogle heste der er noget mere tændt end andre..

    Jeg søger sådanne set bare efter en rolig skovturs hest, og når folk med traver har kontaktet mig har jeg bare sagt nej tak,
    men tænker at det er synd bare at udlukke racen, jeg trode faktisk at de var trælse at ride pga. deres gang??


  • #13   27. jun 2012 I skal gøre op med jeres selv, hvad i helt præcis vil med jeres ridning.. Er det kun udelukkende tur ridning, og dressur/springning ikke siger jer det vilde, og ikker meningen i vil starte stævner, kan en travhest være et udemærket valg.

    MEN køb en som ER redet og som er skolet ordenligt.. Nogle travheste lære aldrig at slappe helt af pga de har gået løb, og vant til at være på.. Sådan en hest skal man virkelig have tålmodighed og tid til at træne.. Nu ved jeg ikke hvor meget I kan og hvor gammel din datter er. Men man skal huske det er en løbs hest og de har bare et andet temperament der. Og det kræver bare noget af en..

    Jeg ville personligt aldrig vælge en traver.. Den passer ikke til det jeg vil bruge en hest til, heller ikke som hyggehest.. Der findes andre racer som er lige så godt egnet hvis ikke bedre.. Men igen kommer det an på hvad man vil, og om man gider bruge tid og kræfter på at skole en travhest om, til ridehest..


  • #14   27. jun 2012 Nu rider jeg selv traver og jo nogle af dem kan godt være ekstremt tændte og oppe at kører, men det er langt fra alle.
    Det er jo op til jer selv hvilken hest i vil købe, der er rigtig mange gode turheste og det så er en traver eller ej smiley
    En traver er en fantastisk hest smiley


  • #15   27. jun 2012 Jeg har haft 2 travere nu og jeg har kun været glad for dem.
    De har et rigtig dejligt temperament men kan godt blive noget tændte men det er absolut ikke et problem for mig smiley


  • #16   27. jun 2012 Jeg er vild med min.

    Førhen gik jeg udenom travere, men jeg må nok sige at efter jeg har fået Life har jeg en helt anden mening.. smiley

    Prøv at se hende på profilen.. smiley


  • #18   27. jun 2012 Jeg har haft en traver og hun var godhenden selv. Helt rolig og meget nem at håndtere på trods af hendes str. Synes det er meget svært at beskrive traveren, da de kan være meget forskellige. Men jeg kan sige, at jeg kun har haft gode oplevelser med dem smiley Synes de er fantastiske tur og hygge heste og egner sig også rigtig godt til distance. Synes du skal tage ud og opleve dem, før du afgør om det skal være en traver smiley

  • #19   27. jun 2012 De har et fantastisk sind. Og kan fint egne sig til skovture og hygge. Personligt syntes jeg ikke man skal blande traver med en anden race, men avle dem rent.

  • #20   27. jun 2012 Jeg har en traver som jeg har haft over 4 år. hun er dejlig med det bedste temperament! alle de steder hun har været henne har hun været kendt for hendes rolige temperament. har endnu ikke oplevet én som ikke tage en skridt tur på hende, selv min mor som er bange for heste...

    travhesten er meget udholdende og derfor er der mange som har fordomme for en traver da de ikke kan gøre dem trætte og derved ikke selv kan styre dem.!
    Har haft med mange travheste af gøre efterhånden, de er alle meget unikke af temperament - nogle mere friske end andre men det kommer an på hvor meget de er trænet.. da vi jo skal huske på at travhesten er blevet trænet til at løbe fremad fra føl smiley

    Men kender mange som er glade for deres travhest, som turhest, springhest og osse dressurhest. men vil klart <b> anbefale </b> en travhest som turhest - eeeelsker i hvert fald at ride tur på min!!!! smiley
    Har læst mange bøger om hesteracer, og der står under dem alle at travhesten er kendt for sit rolige, godmodige temperament smiley !


  • #21   27. jun 2012 Og til dem alle jer som lige skal komme men kommentaren "har oplevet en hidsig traver!"

    Hold da op var ... Jeg har så os oplevet, ikke bare én MEN MANGE hidsige (dansk) varmblod, oldenborger og endda New Forest!
    Bare fordi der er måske 2 ud af 10 af den race betyder altså ikke at ALLE sammen er det!
    - syntes simpelhen det er utroligt med alle de fordommee, når de fleste af jer ikke engang har oplevet/redet en Skolet travhest... Self. har travhesten en dårlig balance til at starte med Liiiiigesom allllle andre heste, som ikke er skolet i galoppen.... smiley


  • #22   27. jun 2012 Hørt Jeanette! smiley

  • #23   27. jun 2012 Der er da heller ikke nogen der siger at varmblodsracerne ikke kan være hidsige?? Det ved vi vidst allesammen.. MEN nu er en travhest stadig en løbs hest.. Og er de trænet til travløb, så er de altså svære at skole om til ridehest.. Nogen lære det aldrig.. Det er bestemt ikke sjovt at sidde på en travhest der ikke aner hvad en stop knap er, men som ved at det hele betyder fart...

    Men hvis trådestarter VIL have en travhest, ville det klart være en god ide' at finde en som er skolet om. Og ikke købe en fra travbanen... Det er ikke hel ualmindeligt at både galop og Travheste har et andet temperament på det punkt, fordi de jo netop er trænet til det formål de skal bruges til..


  • #25   27. jun 2012 Vil nærmere mene det er rytteren så, som ikke ved hvor stop knappen er..
    - men det sidste du skriver om en skolet hest, lyder fornuftigt...
    syntes bare ikke at idéen med at nærmest sótere alle hesteracer fra som rideheste undtaget lige varmblodene og DSPérne er fair. og det er altså det vi er ved, ved at give folks fordomme videre til alle, selvom de måske ingen ordentlig erfaring har med traver, fordi der vil ingen købere være og derefter ingen avlere...


  • #26   27. jun 2012 MIN traver er den roligste heste jeg længe har mødt. Overhovedet ikke varm ment hviler meget i sig selv. Har lige fået ros af dyrlægerne på Højgård over han er sådan en rar hest men dejligt sind. Det varmer jo. smiley

    Men finder du en traver så tag ud og se den. Synes ikke man skal gå efter racer .. Kig lidt omkring og se hvad du finder, tag ud og kig og se om kemien er der. Jeg troede aldrig jeg skulle have traver, men da jeg så ham var jeg forelsket smiley

    Der er så forskellige meninger omkring traveren da det er en speciel race fordi den er avlet til løb. Jeg synes ikke du får noget ud af og spørger folk i et forum omkring en traver. Tag ud og oplev den i stedet smiley


  • #27   27. jun 2012 Har selv haft en traver. Hun var hidsig dame, hun var dog også brugt til løb førhen. Men hun var en utrolig god tur hest. Meget nerve fast og blev sjældent bange for forskellige ting. Min søster, som på det tidspunkt var 12-13 år, kunne ride hende, og hun var ikke særlig erfaren. Har et føl efter hende, hvor faren til føllet er en frieser. Synes det er en dejlig blanding. Føllet ( Arcinich) er på min profil, du er velkommen til at tage et kig. smiley

  • #28   27. jun 2012 Min traver havde løbet i 12 år. Han havde et roligt og kærligt sind. Tror det handler meget om hvordan de bliver opdraget osv. Jeg hentede ham på travbanen, og havde aldrig problemer med ham. Super skovturshest:-)

  • #29   27. jun 2012 Hvis du vil ride på den, så køb en ridehest.

  • #30   27. jun 2012 LD
    Undskyld, men hvad er det for en kommentar??


  • #32   27. jun 2012 LD - Hmm. kan se at du ikke åbenbart ikke rider på din egen hest så ;)? den har jo slet ingen stamtavle..

  • #33   27. jun 2012 • Veg •
    Hvorfor springer du så selv med din islænder - det er de jo slet ikke bygget til? de er bygget til tölt, pas og turridning..
    - Det er jo det samme, at sige sådan?


  • #34   27. jun 2012 har redet rigtig mange travere og synes det er den perferkte skovturshest. synes de fleste har et rigtig godt hoved og de er jo vant til larm, publikum osv. Så hvis du ikke er stævnerytter synes jeg en traver er det perfekte valg. Synes også det er en smuk hest, ville selv foretrække en traver frem for en tung varmblod til enhver tid smiley
    men har du planer om med tiden at ville noget indenfor dressur er traveren nok ikke det rette valg, for de har ikke gangen og galoppen til dressur på højere plan ( selvfølgelig er der undtagelser, men generelt er det ikke en stævnehest), men en super hygge og skovturshest i mine øjne


  • #35   27. jun 2012 Tænker os om en travers ryg er så stæk??
    hvis den er avlet til at gå for vogn og ik bære rytter..
    Alså kan jo godt se at en traver kan bære rytter..


  • #36   27. jun 2012 Synes det er en unødvendig kommentar...
    Hvad så med monté? Men det er sådan set også lige meget, vi ved alle sammen godt, at man sagtens kan ride på en travhest lige såvel, som man kan ride på en DV.


  • #37   27. jun 2012 Jeg har bestemt ingen planer inden for hverken spring eller dresur, det er bare ik mig..
    sletter ik stævne, det tilader min forbi ikke smiley


  • #38   27. jun 2012 Kathrine
    Der er jo monte og det handler ikke så meget om racen, om deres ryg er stræk smiley


  • #40   27. jun 2012 Man kan også godt klippe hæk med en neglesaks, det er bare langt nemmere med en hæksaks smiley

  • #41   27. jun 2012 Ja de er "bygget" til travløb, men der er også noget der hedder Monté..
    Det er jo ikke sådan, at de har benene på nakken og hovedet sidder på ryggen. Så meget anderledes er de altså heller ikke, end "alm" heste.


  • #42   27. jun 2012 Katrine smiley
    Travhesten er en stærk, hest som er utrolig udholdeene. alle de "vilde" ture jeg har haft på min da jeg var ung og uansvarlig, har hun holdt til 110%, aldrig været syg eller halt mens jeg har haft hende i godt 4 år.
    - de har altså 4 gode robuste ben.
    De er dog en spinkel race, men de er skam avlet til at havde rytter på også smiley de fleste travheste har alle prøvet monte løb, i deres liv. min har været væddeløbshest, men aldrig løbet for vogn - kun monte, så de er ikke kun udelukkende avlet til at gå foran vogn smiley
    Og nogle siger at det er ligeså krævende for hestens ryg at gå for vogn end det er af havde rytter på. smiley


  • #43   27. jun 2012 de fleste oldenborgere, fjordheste med mere er vel også trækheste eller arbejdsheste oprindeligt..... og mange travere bliver også brugt til monte(ridetrav med rytter), så selvfølgelig kan de rides ligesom andre heste-griner

  • #44   27. jun 2012 Udholdende, jo. Er der ikke noget fuldblod i dem?

  • #45   27. jun 2012 • Veg •
    Hold da op du er godt nok dobbeltmoralsk..
    Man må godt springe på en islænder selvom den ikke er bygget til det, men man må ikke købe en travhest for at ride på den - fordi det er den ikke er bygget til det..
    Det er jo latterligt

    og de er altså IKKE bygget til at gå foran vogn! men de er bygget med en kraftfuld bagpart, spinkle ben og langryg som gør den hurtigere, mere udholdeende og giver den større mulighed for at hurtigere komme fra start......


  • #46   27. jun 2012 LD - der er stort set fuldblod i alle heste....


  • #47   27. jun 2012 Lige det med den lange ryg er vel ikke nogen fordel når de skal bære en rytter?!

  • #48   27. jun 2012 kan nu finde MANGE/ALLE hesteracer med lange rygge, især springheste !
    rigtig(langt over halvdelen) mange varmblodsheste har det altså.
    Det er altså ingen fordel/ulempe.
    korte rygge giver den bare nemmere ved at komme ind og bære sig selv, mens lange rygge giver et længere spring...


  • #49   27. jun 2012 Tag f.eks Skovens Rafael eller lancelot fra katrinelund - som man forventer meget af på det internationale plan - de har begge lange rygge - OG er rideheste(dressurheste) smiley

    Men tag ellers Schou & Skouboe ´s heste, der er flere som har lange rygge...


  • #50   27. jun 2012 Er de også lige så spinkle som travheste?

  • #51   27. jun 2012 har har jo ikke noget men ryggen at gøre?
    ingen heste har den samme bygning?, så vil racen jo ligesom hedde det samme..........

    trakehneren, araberen, fuldbloden er jo ligesom også en spinkel race...
    og denne hest kåret i dansk varmblod syntes jeg overhovedet ikke er bedre end en traver!
    http://www.lillestaruphoej.dk/Image/Candiana/sadel_karing2_juli08.JPG - og den fandt jeg altså på 2 sek. kan finde mange flere..


  • #52   27. jun 2012 Bredere *

  • #54   27. jun 2012 Syntes altså ikke rigtig jeg kan se meget forskel når begge racer bare er blevet trænet smiley

    http://www.standardbredfanclub.com/images/dressage-stb.jpg - travhesten

    http://www.firfod.dk/hingste/horizont/pic/03.jpg - Dansk varmblod


  • #55   27. jun 2012 Noget andet er at travhesten ikke har en så behagelig gang trav som rideheste. I hvert fald ikke dem jeg har prøvet. På nær een travhest. Men den var også trænet meget.

  • #56   27. jun 2012 LD
    Det kan være forskelligt fra hest til hest. Min Ohara havde en trav som en "alm" ridehest og også en udmærket galop (hun havde ikke gået særlig mange løb). Og det er så også smag og behag og et spørgsmål om tilvænning tror jeg smiley


  • #57   27. jun 2012 jo, kanske.

  • #59   27. jun 2012 • Veg •
    Skal jeg styre mig? helt ærligt....
    Du skriver, At du er enig med LD som skriver at kun skal finde en rigtig ridehest istedet for en travhest.

    hvad der forgår i mit hoved • Veg •! det skal jeg fortælle dig..
    Er dødtræt af at såååå mange mennesker skal signere travhesten UDEN at havde nogen som helst ordentlig erfaring med den at gøre! og når sådan en som dig så skriver at de ikke kan bruges som ordentlig ridehest.. bliver jeg virkelig nødtil at forsvare en race som har så mange forfærdnetlige fordomme! er du klar over hvor træls det er når man skal havde sin hest solgt eller bare tager til at stævne, selvom den vinder !!!!
    - er træt af at jeg skulle høre fra en på 7! den anden dag at hun ikke kunne lide en travhest selvom hun ikke engang vidste hvad en hesterace var! - det er det der foregår i mit hovedet VEG!

    Og du skrev: "for det første springer jeg ikke på min og for det andet så selvom den ikke er bygget til det kan man godt springe på den." men forklar mig så lige ordentligt HVORFOR man så ikke kan ride på en traver når vi bare snakker om tur??


  • #60   27. jun 2012 LD, der er vi ude i det igen ... 3 ud af 10 - det giver ingen meningen at skrive det.. for jeg kan også nemt finde andre respekterende heste racer med en træls gang



  • #61   27. jun 2012 Hvor er den synes godt om-knap, når man har brug for den..

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #62   27. jun 2012 I mine øjne kan alle heste bruges til skovture, så det er op den enkelte at vælge den, man synes bedst om.

    Personligt vil jeg aldrig nogensinde eje en travhest, da de er avlet til travløb, og det ikke interesserer mig. Derudover er jeg ikke vild med deres gangarter, så kan ikke se nogen grund til at vælge en Traver fremfor andre heste, der har en mere behagelig gang.


  • #64   28. jun 2012 alle heste er individer ud og og prøv løs. at låse sig fast på en race er i min verden at begrænse sig selv unødigt især når du søger en hyggehest.
    Jeg har selv en traver, og der en verden til forskel fra min gamle frederiksborg.
    Ud og prøve få hesten under neglene mærk dens sind se den ind i øjnene. og så andres mening reelt fuldkommen lige meget.

    Held og lykke med det.


  • #65   28. jun 2012 Veg
    Der er ingen her der siger, at de kan bliver stævneheste på topplan, og det er vidst heller ikke TS's intentioner, så det er jo lidt lige meget...


  • #66   28. jun 2012 Jeanette. Men en travhest kræver stadig meget arbejde end en varmblodshest som er avlet til ridning.. Der ligger et stort stykke arbejde i en travhest, især dem der kommer fra travbanen.. Det ved jeg, for har selv reder traver.. Det tog hvertfald tid før de ved hvad både en halvparade og det at stoppe betød, med mindre man hænger den i munden... Men fordomme er det jo ikke.. Det er hvad i travfolk putter i munden på os andre,som ikke ser en travhest som den ridehest man har behov for.. Og sådan vil det altid være.. At en travhest er svær at sælge burde sige sig selv.. Det er bare ikke en ordenligt ridehest.. Hvertfald ikke til største delen af hestefolket..

    Men det betyder ikke at trådestarter ikke skal købe en traver, hun skal da købe den hest hun vil have.. Men hun skal stadig være forbedret på at nogen af dem er hidsig.. Det skriver flere i denne debat, så det er jo ikke noget man bare finder på., hun skal bare kigge sig godt efter, og det er uanset hvilken race hun kigger efter..


  • #68   28. jun 2012 Traver er et vidt begreb, de fleste mener amerikansk traver, de har stangmål omkring 150, de har for det meste et rigtig godt sind, desværre kan træningen af travheste godt foregå hårdhændet (heldigvis ikke så meget mere) de heste der ikke har haft den bedste træning, vil ikke være egnet som hyggeheste, men det kan hurtigt spottes ved blot at kigge dem i øjnene.

    Travere har en anderledes gang, da de er avlet til at løbe stærkt over 100 år. Der er ikke langt vægt på skridt og galop, gangarter man gerne ville fjerne(specielt galop), hvis det kunne lade sig gøre, så de ikke springer i løb. I skridt går de gerne pas, og i galop 4 takter de, ikke ubehageligt, blot anderledes. I trav er de vid i bag, for at gøre plads til forbenene, derudover skovler de i trav.

    Der er begyndt at kommer flere russiske travere til Danmark, de er noget større omkring 165 stg. De har gang mere som de alm rideheste, de er dog stadig vid i bag når de traver, de skal jo helst ikke træde deres forben i stykker.

    Dette er ikke kun ud fra fordomme. Vi har familie der avler travere og bruger dem i løb. Når de er færdige som løbsheste bliver de enten avlshopper eller skovturs/jagtheste.


  • #69   3. jul 2012 I min tid er jeg stødt på 1 traver der var ''oppe at køre'' af natur, altså tændt og opmærksom - det er min egen. Andre travere jeg har redet og trænet er de mest behagelige væsner jeg har mødt. De er så nemme fordi de har været opdraget på fra start af. Til det formål du beskriver vil jeg mene travhesten er perfekt! Men hvis i finder en i kan lide, så oplev den flere gange, før i bestemmer jer for at købe. For ligesom med andre racer, så kan man jo ikke skære alle heste over en kam smiley Især skal man være opmærksom på at nogen travheste ikke altid har været behandlet lige pænt, og derfor har lidt ar på sjælen, hvilket I nok ikke ønsker at skulle bøvle med.

    Held og lykke med det :-)!


  • #70   3. jul 2012 Jeg er da godt nok glad for at min traver er havnet ved mig, i forhold til andre i det her emne, for så havde hun da været dømt til noget af et sørgeligt liv. Sikke nogen fordomme at have.

    Min travhest er avlet til trav, ja. Men hun blev pensioneret fordi hun ikke duede til det. Ifølge andre kan hun så ikke være ridehest .. Skal hun så bare aflives eller hvordan?


  • #71   3. jul 2012 Camilla Samsø
    Ja åbenbart.. Trist at tænke på.


  • #72   3. jul 2012 Ja det er da godt nok trist at nogen er så snæversynet.

  • #73   3. jul 2012 Nu har jeg selv en traver som har været brugt til løb og han er simpelthen jordens sødeste o rareste hest, min nevø på 8 rider og trækker med ham.. Da jeg ikke går så godt pga sclerose fungere han som "handicap hest" og det er han god til smiley Det er rigtigt at travere kan være lidt tændte men det er 9 ud af 10 gange når de er på banen, for der skal de jo arbejde. Har selv været med til at sælge 2 travere og dem der har købt dem er super glade for dem. Har så lige løssprunget med min egen så de kan godt springe og gå lidt dressur hvis det er i den hyggelige ende man vil det. Klart de har en lidt anden gang, end rideheste. ER SÅ TRÆT AF AT DER ER NOGLE DER SKAL TALE NEDLADENDE OM TRAVERE!!!!!

  • #74   3. jul 2012 hold da op en diskussion.- som traver-ejer vil du se /høre møde den igen og igen, hvis du kan holde det ud, at en del mener din hest er uegnet til ridedyr, så kan du altid se på hesten bagefter... Dig og din datter må gerne komme og hilse på min traver. Han er løbstrænet, og kan tændes men er ellers et meget behageligt gemyt. Han opfører sig eksemplarisk normalt som de fleste andre heste, og som ridedyr er det fint beskrevet "som at klippe hæk med en neglesaks." Modet og arbejdsviljen er der, selvtiliden og teknikken mangler... men jeg har også kun haft 40 lektioner på rideskolen som barn, så....han kan det jeg kan... vi har (og har haft) et par travere og deres personlighedder er vidt forskellige. - jeg kan bedst li dem der er ligesom min, og han minder meget om en araber/NF blanding jeg red som teenager.



  • #75   4. jul 2012 Line S
    Har de ikke den samme kondi, muskler og træning som andre heste??! Hvor har du det fra? Hvis ikke de havde kondi og træning, kunne de ikke gå de løb de gør..


  • #76   4. jul 2012 Line: Ved ikke med de travheste du har mødt, men alle dem jeg har mødt har fint kunne gå alene.

  • #77   4. jul 2012 Jeg har en traver, han er jordens skønneste dreng, alle min børn kan ride ham, og giver gerne trækketure i det område hvor vi bor... Han kan godt være lidt på stikkerne hvis han har stået stille et stykke tid, men det er altså kun de første 5 min, så er dt over... trådstarter du skal være velkommen til at se på Lotus´profil..

    Begge travere på min profil er noget af det nemmeste der findes, og efter min mening er travere nogle fantastiske dyr, man finder sgu ikke mere alsidig hest..


  • #78   7. aug 2013 aner intet om traveren , men hvad er forskellen mellem koldblodtraver og alm traver ??

Kommentér på:
Traver????

Annonce