{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

traver {{forumTopicSubject}}

jeg har en super lækker traver han går løb lige nu men bliver nok min ride hest næste år jeg har selv tilredet ham men nu er mit næste spørgsmål hvordan lærte i jeres at galoppere.. en af mine veninder siger: Dreje slarpt også bare frem så vælger den selv gallop.. synes ikke helt det lyder som den rigtige måde og gøre det på hvordan har i gjord med jeres eller hvordan ville i gøre hvis i skulle gøre det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  traver
  • #1   24. nov 2016 Jeg købte for 1 år og 7 måneder siden min traver. Hun var på daværende tidspunk 4 år, og jeg begyndte selv tilridningen af hende 1 måned efter jeg fik hende. Jeg valgte dog først at galopere, når der kom stupmark, fordi hun ikke altid nåede at dreje inden vi nåede ridehus væggen. Vi øvede volter osv, og nu kan vi ride på bane. Jeg har lært min, at når jeg siger galop og klemmer med benene skal hun galopere. Det er vigtigt at du læner dig godt tilbage i sadlen og slapper helt af, og starter med at galopere lige ud hvis du har mulighed for det, da du kan få en fornemmelse af, om du kan styre hesten, og om den overhoved kan galopere med rytter.

  • #2   25. nov 2016 Jeg ville træne det fra jorden først, så du får en kommando på. Evt løs på banen/ridehallen, så hesten ikke er tvunget rundt på en volte, men kan komme nogenlunde ligeud og frem smiley
    Senere ville jeg indlære den kommando fra ryggen smiley


  • #4   25. nov 2016 Jeg startede med at slippe min løs på ridebanen hvor han fik lov til at tosse rundt og lave buksspring mm., så han fandt ud af at det var OK for ham at gå i galop på en bane. Derefter fik han longen på (så lang den nu kunne blive) for at få skabt lidt balance og til sidst hoppede jeg på ryggen af ham og øvede galop på ligeud og lange strækninger i skoven. Nu kan vi ride flere rundter i galop på ridebanen og som Team Vindgaard siger, så brug hjørnerne til at 'sætte af', da det er rimelig svært for dem at holde galoppen i starten når de drejer. smiley
    Og så ros til dig for at vælge en travhest som ridehest. De er altså nogle skønne heste at arbejde med. smiley


  • #5   25. nov 2016 Jeg ville først træne en masse balance og frem-og-ned.

    Og så er det altså vigtig at du finder en sadel der både passer hesten og dig. Den sadel du rider i på billedet er for lille til din bagdel.


  • #6   25. nov 2016 En god lang tur, på en lang strækning. så kom det naturligt for min ihvertfald smiley

Kommentér på:
traver

Annonce