{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Hingst til min hoppe - Nogle gode ideer {{forumTopicSubject}}

Hej smiley .

Jeg vil gerne ifole min hoppe Ingeborg Firfod til næste år, og jeg er derfor på udkig efter hingst.
Derfor ville jeg høre om nogle af jer, havde nogle gode ideer til hvilken hingst jeg kunne bedække hende med.

Hun er spinkel, og "kun" 162-167 høj, og har rigeligt temperament.
Se evt. mere omkring hende på hendes profil.

Jeg søger en hingst med noget mere højde, eller en der bare avler højt, da alle hingstene i hende stamtavle er høje.
Jeg vil også gerne have en hingst med noget mere fylde.

Håber i kan hjælpe - På forhånd tak ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst til min hoppe - Nogle gode ideer
  • #1   17. apr 2013 Hendes stamtavle er her: http://www.allbreedpedigree.com/ingeborg+firfod

  • #2   17. apr 2013 Spring eller dressur præget? smiley

  • #3   17. apr 2013 Trine, skriv til Pixie fra Firfod, hun plejer at være SUPER til at hjælpe med valg af hingst smiley

  • #4   17. apr 2013 Det er jo uden trivel en dressur afstemning, vi her har med at gøre smiley

    Jeg kunne ikke lade værd med at tænke på en bestem hingst da jeg så din super smukke dame: http://www.hoejagergaard.dk/DK/Hingste/Prinz%20K3%20DVH%20938.aspx

    Ellers så kunne jeg også godt hælde meget til denne, som er Årtes Hingst i TAF i 2013 ! smiley
    http://www.hoejagergaard.dk/DK/Hingste/Placido%20Domingo%20DVH%201119.aspx

    Alle højagergårds (jørgens) hingste, er sådan nogle søde drenge, meget velopdragene og nede på jorden. Desuden er det et rart sted at komme og hopperne bliver altid godt behandlet. Det er mere personligt, og det føles ikke som sådan en ud og ind station lige som Blue Hors eller Kathrinelund hvor jeg syndes det er bleven alt for stor, du får bare et nummer og du er ikke noget særligt, du er bare endnu en der vil have en bedækning smiley

    Men det er jo hvad man er til, jeg kan godt lide at stedet har få men gode hingste, og dejlig personlig service smiley


  • #6   17. apr 2013 CHS - Dressurpræget smiley .

    Mette H: Jeg har prøvet flere gange at tage til kontakt til Firfod, ang. forskellige ting - kun positive ting - men jeg har dog intet hørt og har prøvet flere kontakt former. Så må ærligt indrømme at jeg ikke har meget til overs for dem lige nu.
    Håber du kan følge mig ? - Det er ikke ment på en mega negativ måde smiley .

    Pernice: Det var da en god ide ! smiley . Jeg havde ellers tænkt mig at ligge en DV på hende, da jeg gerne vil have noget med lidt mere fylde - ikke at der ikke findes Trakehnerer med fylde. Men mange af dem er spinkle og dem jeg har kigge på har tit den sammen stamtavle som min når du kommer lidt ud smiley .
    Tak for linket - kigger lige smiley .

    Dressurhesten: kigger lige på dine link, så svare jeg også dig.
    Jeg har ellers kun hørt godt om Katrinelund - Blue Hors "gider" jeg ikke rigtig, da der er så mange der har afkom efter deres hingste.


  • #7   17. apr 2013 Det forstår jeg skam helt sikkert.. Mærkeligt.. Hun plejer at svare smiley Håber du finder en dejlig hingst smiley

  • #8   17. apr 2013 Dressur Hesten: Puha, sikke nogle lækre hingste de har deroppe ! smiley .
    Men er det mig der er total blind eller kan man kun se højde på Prinz K3 ?
    Jeg er nemlig en høj pige, med lange ben, derfor er det rigtig vigtigt for mig at jeg får et føl der skyder i vejret (Selvom jeg godt ved man aldrig man være 100% sikker på det;)).
    Og det kan godt være det er endnu et dumt spørgsmål, men Prinz K3, er han DV ? - jeg er helt grøn på det her område, så det kan godt være det står derinde og mig der ikke kan se det smiley .

    Jeg ved ikke om du kender hingstene på Katrinelund, men der har jeg haft kigget på Belamour, De l'or og Temptation smiley .


  • #9   17. apr 2013 Mette H: Så virker det da underligt, jeg har haft skrevet til dem på mail og på deres facebook side, og da jeg lagde noget op på deres facebook, slettede de det med det samme.
    Og til kåringen ville Morten, knap nok sige hej til mig og Ingeborg. Jeg ved ikke om det er fordi min hest har haft en ry for at være meget voldsom indtil jeg fik hende og han derfor synes det er pinligt ?

    Men Tusind tak smiley . Jeg håber også jeg finder en ! Jeg har jo heldigvis lidt til at lede i endnu smiley .


  • #10   17. apr 2013 (link fjernet)

  • #11   17. apr 2013 Jeg ville anbefale Blue Hors Zack, han avler i hvertflad stor og med en dejligt temprament.

  • #14   17. apr 2013 ja det er da flovt for dem smiley smiley Mystisk de er sådan..

  • #15   17. apr 2013 Prinz K3 - Når jeg går 2 led ud, så har min og denne skønne hingst samme stamtavle, så han er desværre udelukket smiley .

    Kirstine: Ham må jeg lige få kigget på smiley .

    Suzette : De er i hvert fald også super lækre ! smiley - men ved ikke lige om det er noget i den stil jeg søger,

    Stald Abli: Jeg har kigget på stort set alle hingste hos Katrinelund, og Weltjunge, Temptation, Belamour og De l'or topper godt nok min liste smiley .


  • #16   17. apr 2013 Mette H: Ja det vil jeg også mene smiley . Men det er jo gået godt uden dem, så det fortsætter jeg bare med smiley . Men tak fordi du skrev.
    Nu flere muligheder nu bedre smiley .


  • #18   17. apr 2013 Ville aldrig vælge Weltjunge, det er normalt meget spichelle, og endag nogle tæt på uridelige heste, for almindelige ryttere, han laver. Jeg høre flere og flere der fra vælger Weltjunge og også weltmeyer fra af samme årsag, samt de kan sammenligens lidt med Michellino afkom, som også af og til er skøre...

    Ærgeligt med Prinz K3, at der er samme tavle, men det må jo betyde denne stamme er go smiley Han er DV og TAF.

    Domingo måler 170 i stang: http://varmblod.dk/hingste/liste/hingst/default.aspx?horseid=520

    Ellers kan du også kigge nærmer på Støvring hingste depot..
    http://hingstedepotet.dk/DK/Hingste.aspx

    Sezuan DVH 1110 som er ny kåret i DV syndes jeg er sælig lækker smiley
    (link fjernet)
    Og så får du også noget blue hors med der smiley





  • #19   17. apr 2013 Dressurhesten - Det er faktisk også hvad jeg har hørt om Weltjunge/Weltmeyer stammen. Jeg kender en der har et afkom efter den, også har hun et føl efter hoppen og de er lige tossede i hovedet - de kan dog også have gode tider smiley .

    Ja det tænker jeg også når det kommer til Prinz K3 - Det er også en af grundene til at jeg gerne vil "undgå" at ligge en Trakehner på hende, så der ikke kommer indavl.

    Det er ellers også nogle lækre hingste. Personligt så synes jeg at farven Domingo har er ret kedelig - og med at sige det er det ikke for at træde nogle over tæerne ! smiley - men i sidste ende skal det jo selvfølgelig ikke være det der afgør hvilken hingst jeg vælger.
    Jeg er personligt helt tosset med røde hest, men det vigtigste for mig er næsten at jeg ikke får en skimmel igen, da hende jeg har er så sart smiley .

    Det er bare dejligt at lære en masse nye hingstestationer at kende ! - Jeg har i hvert fald skrevet dem allesammen ned - nu flere nu bedre smiley .


  • #20   18. apr 2013 Jeg har set Domingo fremvist her for 14 dage siden til deres åbenhus, og ja, den har ikke ret meget aftegn, men den er super dejlig at se til, den er så udtrygs fuld, og langbenet, og så viser den sig rigtig godt under rytter smiley

    Ja, personligt er jeg slet ikke til røde hest smiley
    - Jeg går selv efter at avle mørk skimmel el. Sort smiley


  • #22   18. apr 2013 Dressurhesten : jeg må lige se om jeg kan finde en video med ham smiley .
    Der er heller ingen af mine veninder der kan lide røde heste , men jeg har bare en hvis kærlighed for dem smiley .

    Pernica: hvorfor skal hun også kåres i dv? Kan jeg ikke få kåret føllet i dv hvis jeg ille gør det da ?


  • #23   18. apr 2013 smiley

  • #25   19. apr 2013 Stald Abli: Jeg samler jo også kun erfaring herinde fra smiley . Men skriver bare hvad jeg har hørt, da jeg kun kender 2 heste med hans blodlinjer smiley .

    Igen spørger jeg hvorfor det er vigtigt at få min hoppe kåret i DV ? - Er det fordi jeg eller ikke vil kunne kåre føllet i DV ? smiley


  • #27   20. apr 2013 Stald Abli: Nårh okay smiley .

    Jeg ved det ikke - men vil gætte på at føllet får rødt pas, da jeg sagtens kan kåre min i DV ? smiley


  • #28   20. apr 2013 Fik lige en veninde til at forklare det - Hendes hest er Bounty smiley :

    Hvis hingsten har rødt pas, får føllet også. det kommer kun an på, om føllet har alle led. Bounty har blåt pas - mangler et enkelt led, og hingsten har rødt - har alle led der står i passet. Føllet går ind og skubber det sidste led på begge sider ud, så passets tavle er fyldt - føllet vil få rødt pas.
    Også hvis hingsten mangler det sidste led, på en eller begge sider, vil disse led også blive skubbet ud, og føllet vil få rødt pas. hvis hingsten derimod mangler to led på samme eller begge sider, vil føllet få blåt hestepas.


  • #30   20. apr 2013 Abli: Det er jo ikke alle afkom? Har jeg aldrig sagt, men jeg høre en del også dygtige ryttere sige at de er specielle og teknisk svære at ride.. Du har så et andet indtryk og det er jo ganske fint, jeg ville bare ikke vælge ham, mener der findes lagt bedre og også smukkere heste end ham smiley

  • #31   20. apr 2013 Stald Abli: Jeg får lige ringet ind til enten DV eller landscenteret på mandag og snakker med dem, for har spurgt ang. pas på en side på facebook, og folk er ret uenige. Men de burde vide det et af de steder smiley .

    Dressurhesten: Altså hans farve er rigtig lækker smiley . hihi.
    Jeg sidder og holder øje med afkom efter de forskellige hingste på deres hjemmesider og facebook - også regner jeg med at skulle ud til nogle følskuer og kigge lidt også. Der viser føllene sikkert hvem der har lidt mere krudt i røven end andre smiley .


  • #32   30. apr 2013 Så har jeg fået svar ang. pas fra Landscenteret heste til de interesserede smiley :

    Jeg skrev:
    Jeg har en Trakehner hoppe (Ingeborg Firfod), hun er kåret i Dansk Trakehner Forbund. Jeg overvejer at ifole hende med en DV hingst til næste år, men jeg er i tvivl om hvilket pas føllet vil få? Vil det blive blåt eller rødt og vil føllet få racen Dansk Varmblod eller? - Jeg vil selvfølgelig vælge en godkendt DV hingst (Eks. hingstene på Katrinelund).

    Jeg har også kigget på Trakehner hingste i Tyskland, som jeg også har overvejet at bedække hende med. Disse er avlsgodkendt, men skal hingstene være godkendt ved Dansk Trakehner Forbund, for at kunne blive godkendt, og for at få dansk rødt pas?

    Og fik svaret:
    Hvis du bruger en DV hingst på din hoppe, kan afkommene få røde DV pas, hvis hoppen kåres hos DV. Gør hun ikke det, vil afkommene få grønne pas med betegnelsen krydsning (som vil kunne ombyttes til røde DV pas ved senere kåring i DV).

    Bruger du tysk trakehner, som er på Trakehner Verbands hingsteliste kan føllet uden videre registreres hos TAF, da de tyske hingste automatisk godkendes.

    Desuden har jeg fundet denne lækkerbisken af en hingst, som ikke har samme stamtavle som min smiley :
    http://www.gestuet-wiesenhof.com/hengste/titiano/


Kommentér på:
Hingst til min hoppe - Nogle gode ideer

Annonce