Hoppe ifol, eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg købte i oktober sidste år, en lille hoppe. Da jeg fik hende hjem gik hun med hingst omkring en uge.( ikke noget planlagt) Her for et par måneder siden, begyndte jeg at undre mig utrolig meget, for min vallak som hun går med har tabt sig rigtig meget. Mens hun selv kun har taget mere og mere på. Det er begrænset med græs som de går på.
Flere jeg har spurgt, har sagt hun er med føl, grundet hende store mave. ( Det skal siges, at det er som om det hele ligger tilbage i maven..)
Men synes bare det er underligt, for hvis hun er med føl, ville hendes patter så ikke begynde at vokse?
Hun har flere gange opført sig virkelig underlig, somme tider som om hun var syg, men alligevel ikke.. Hun er også begyndt at være utrolig dovn på det seneste.
Hvilke symptomer er der helt præcist på det?
Håber virkelig nogle kan hjælpe:)
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Men en god idé er at få dyrelæge på den så er du helt sikker på hvordan du skal foder osv, specielt når du siger der er begrænset græs skal den jo have noget ekstra hvis den er med føl..
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 556
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Så det ret tidelig og kunne sige nu om hun er ifol.. man kan nogle gange mærke liv i maven emn ellers må du jo bare pænt vente.. men altså det langt fra sikkert.. så skal det have været så heldig hun lige har været i brunst den 1 uge det ret godt ramt hvis det er sket..
jun 2010
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 122
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3054 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Hun gik med hingst i en misrøgtsag sidste år juni/juli.
Meeeen hendes blodprøve var negativ, hun kommer i brunst og hun lader sig stadig bedække.
Så hvis min da havde symptomer ville jeg klart tro hun var ifol
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 356
Men min hund blev ved et uheld parret kort tid efter hun havde været i løbetid, og da vi fik hende skannet viste det ikke noget, hun havde ingen symptomer, men fødte alligevel to hvalpe...
Men få det tjekket!
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Hoppe ifol, eller ej?