{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Hoppe ifol, eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg købte i oktober sidste år, en lille hoppe. Da jeg fik hende hjem gik hun med hingst omkring en uge.( ikke noget planlagt) Her for et par måneder siden, begyndte jeg at undre mig utrolig meget, for min vallak som hun går med har tabt sig rigtig meget. Mens hun selv kun har taget mere og mere på. Det er begrænset med græs som de går på.
Flere jeg har spurgt, har sagt hun er med føl, grundet hende store mave. ( Det skal siges, at det er som om det hele ligger tilbage i maven..)
Men synes bare det er underligt, for hvis hun er med føl, ville hendes patter så ikke begynde at vokse?
Hun har flere gange opført sig virkelig underlig, somme tider som om hun var syg, men alligevel ikke.. Hun er også begyndt at være utrolig dovn på det seneste.
Hvilke symptomer er der helt præcist på det?

Håber virkelig nogle kan hjælpe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoppe ifol, eller ej?
  • #1   1. jun 2013 Altså du kommer først til at se noget på patter op til foling af hvad jeg ved, og eftersom den gik med den i oktober er der jo lige nogen måneder endnu til den evt. skal fole

Men en god idé er at få dyrelæge på den så er du helt sikker på hvordan du skal foder osv, specielt når du siger der er begrænset græs skal den jo have noget ekstra hvis den er med føl..

• #2   1. jun 2013 En blodprøve fra dyrelægen kan give dig sandheden. Det hjalp mig da jeg troede min hoppe var ifol - det vidste blodprøven heldigvis at det var hun IKKE smiley

• #3   1. jun 2013 Din hoppe vil først skulle have føl i sep så..

Så det ret tidelig og kunne sige nu om hun er ifol.. man kan nogle gange mærke liv i maven emn ellers må du jo bare pænt vente.. men altså det langt fra sikkert.. så skal det have været så heldig hun lige har været i brunst den 1 uge det ret godt ramt hvis det er sket..

• #5   1. jun 2013 Ida, har jeg da tænkt meget på - men det er først inden for det seneste tid hun har vist symptomer?

• #6   1. jun 2013 Min egen er blevet konstanteret drægtig af dyrelæge sidste måned.

Hun gik med hingst i en misrøgtsag sidste år juni/juli.

Meeeen hendes blodprøve var negativ, hun kommer i brunst og hun lader sig stadig bedække.

Så hvis min da havde symptomer ville jeg klart tro hun var ifol smiley

• #7   1. jun 2013 Altså nu ved jeg at det ikke er det samme med hunde..
    Men min hund blev ved et uheld parret kort tid efter hun havde været i løbetid, og da vi fik hende skannet viste det ikke noget, hun havde ingen symptomer, men fødte alligevel to hvalpe...

Men få det tjekket!

• #9   1. jun 2013 Få en dyrlæge ud, så du kan få det af- eller bekræftet smiley er hun i fol, skal hun have specielt kost osv., og der er mange ting, som du skal have styr på. Det kan være meget svært for os at sige om det er føl-symptomer eller om det er grundet græssæsonen, der er kommet. Min vallak ændrer også adfærd og tager på i maveregionen, men det siger jo lidt sig selv, at han er udenfor føl-risiko smiley

Kommentér på:
Hoppe ifol, eller ej?

Annonce