6. feb 2012 Følger: 156 Følgere: 225 Heste: 4 Emner: 704 Svar: 5.686
Hoppe ifol (fold alene eller med andre heste?) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en hoppe der venter føl her i start juni, hun går pt sammen med 2 vallakker (min pensionerede pony og min ridehest)
De kommer til gå ude hele døgnet her om kort tid, hvilket jo også vil sige hoppen skal fole ude
MEN ville i andre tage hoppen på en fold for sig selv kort tid inden, så den kan få ro hvis de andre er for nysgerrige under folingen, eller ville det give for meget stres?, lige nu er de nemlig ik så glade for man tager den ene for fx ride (ogs selvom de stadig kan se hinanden mellem træer)
Jeg er virkelig i tvivl hvad der klogest, så håber der er nogle herinde der har erfaringer med det :D.
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.050
Jeg havde min gående med de andre i dagtimerne og på fold alene om natten. Hun trives ikke ret godt alene og jeg var ikke så bekymret for at hun ville fole i dagtimerne.
Især vallakker kan være hårde ved føl. Vi har en vallak i flokken og han angreb første gang vi forsøgte at lukke dem sammen. Følle var så også kun 4 dage gammel, da hoppen jo netop ikke var glad alene. Optimalt er at vente til den er en måned gammel
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
feb 2012
Følger: 156 Følgere: 225 Heste: 4 Emner: 704 Svar: 5.686
Ponyen har hun gået sammen med i over 5 år, hesten derimod købte jeg sidste efterår, så han er rimelig ny i flokken, men de er nu meget hurtigt blevet "afhængige" af hinanden de to
Hoppe ifol (fold alene eller med andre heste?)