{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Hvilken hingst? {{forumTopicSubject}}

Har netop været til dyrlægen og fået den trælse melding, at min hoppe stadig ikke er i fol. Dyrlægen mener nu, at vi skal droppe den hingst, der har været prøvet indtil nu, da den kun kan levere frostsæd, og det giver min hoppe betydeligt lavere sandsynlighed for at komme i fol.

Nu er spørgsmålet så bare: Hvem skal jeg vælge - og hvem kan levere frisk sæd så sent på sæsonen? Hun SKAL ifoles i år, ellers dropper vi det helt pga hendes alder.

Jeg er military-rytter, og min hoppe er stærk og ærlig både i spring og i terrænet.....men hun er knapt så fin i dressuren, da hendes gangarter ikke er noget at skrive hjem om.

Derfor havde jeg egentlig tænkt en let type hingst med gode gangarter, men gerne både spring- og dressurbetonet.

Den må ikke være for stor, da jeg selv er en ret lille rytter.

Havde udset mig en halvblodshingst kåret i trakehnerforbundet, da jeg godt ville have lidt fuldblod i føllet.

Nogle ideer til en smart type, der kunne levere det rette materiale til min kommende militaryhest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hingst?
  • #1   2. aug 2013 Nu arbejde jeg selv i en stalde med hingste, og ja det er ved at være sidste udkald nu, og mange hingste er allerede tage ud af bedækning for i år. Men ved os er nogen af hvor hingste stadig hjemme og derfor kan de også blive tappet endnu. Men det nok bare med ikke at havde for stor krav til hingste. Men det lettere er nok hvis du kan finde nogen der har flere hingste, for så er de tit at nogen af dem stadig bliver trappet. Ved at vi stadig tag ny hopper ind til de hingste som vi har hjemme og så helst dem der er et par hopper til.
    Så det lettest er nok at ringe rundet til de forskellig steder der kunne havde hingst der er noget for dig, og høre om de stadig hopper ind (:


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   2. aug 2013 Hmm, tænker lidt noget ala capetown s, kanon både i spring og dressur

  • #3   2. aug 2013 Hvis det skal være en allround afkom der skal bruges til det hele ville jeg kigge crelido, han er selv et multi talent der har vidst sit være både i spring og dressur. Og han har lavet afkom der både gør sig i dressur på højt plan samt i spring på højt plan. Desuden synes jeg generelt hans afkom er yderst ridelige og utrolig arbejdsvillige smiley

  • #4   2. aug 2013 Hvad med Volstrups Casillas? Hvis du søger afkoms eksempler, så kig min DV hoppe, Cille. Hun er efter Casillas.

    <------- Hende på billedet her, også smiley


  • #5   2. aug 2013 Tak for svar - har tidligere overvejet Crelido, især da jeg så ham springe i Herning smiley Han er en skøn hest....

  • #6   5. aug 2013 Hvis du søger en hingst med blod i, og det er military afkom du ønsker, så skal du da kigge på ham her, og det er en meget fleksibel hingstestation smiley

    Escapology T, halvblod´s hingst, der har en stærk hoppestamme, og der er både spring og dressur afkom i stammen på international niveau, og søskende er solgt til international military rytter

    (link fjernet)


  • #7   5. aug 2013 Det er meget sjovt, du siger det - valget faldt faktisk på Escapology T i lørdags.....:) Han er nemlig det perfekte valg....:)

  • #8   5. aug 2013 Nå, så det er dig der har fået sæd med bussen idag smiley

    Det skal nok blive et super military føl smiley


  • #9   13. aug 2013 kunne også være en hingst som Lancelot fra Katrinelund, som enlig er en springhest, men fungere så godt i dressuren, at de har valgt at bruge ham der(-:

  • #10   14. aug 2013 christina<3 - Lancelot er ikke på hingstelisten i år

  • #11   14. aug 2013 Tak for hjælpen alle - det endte som sagt med Escapology. Min smukke hoppe er insemineret, og nu venter vi bare spændt på, om der kommer en skøn lille følle-bølle ud af det.....Kryds fingre! smiley


  • #12   21. aug 2013 ØV - Min hoppe er gået i brunst, så der er ingen føllebasse på vej til mig. Havde virkelig sat næsen op efter et Escapology-afkom....

  • #13   5. okt 2013 Hurra! Der var alligevel gevinst! Min hoppe er alligevel i fol, så nu venter en lille mini E.T. på at blive født.....

Kommentér på:
Hvilken hingst?

Annonce