{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Lys på hesten - lovgivning? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kender loven for lys og reflekser på hesten i trafikken ved lygtetændingstid, men jeg er lidt usikker på lovgivningen, når det kommer til udformning af den lygte der skal være ved rytterens venstre ben. Altså den skal lyse hvidt/gult fremad og rødt bagud - men hvilke krav er der til designet? Må det feks. være to separate lygter der er sat fast?

Glæder mig til at se hvad i svarer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys på hesten - lovgivning?
  • #1   6. nov 2013 Der er ingen krav til hvordan den er udformet, så 2 lygter er skam helt ok -de skal self bare sidde sådan at de er ordentligt synlige (det kan nemlig af og til være et problem)

    I øvrigt kan jeg kun anbefale at droppe at kigge på lovgivningen og istedet udstyre sig så man ER synlig for det loven foreskriver er dælme ikke meget smiley


  • #2   6. nov 2013 Overdriv, tror jeg er det bedste råd - lign gerne en omvandrende refleks med lys på, så du er sikker på du bliver set..
    så længe den lyser lyst frem og rødt tilbage, er det ligegyldigt hvordan den ser ud


  • #3   6. nov 2013 Hehe, jeg holder mig bestemt ikke kun til de få krav der er, men lige det med lygtens udformning, var jeg lidt i tvivl om. Der er reflekser på trensen, fortøj, hale, ben, pisk (smart til at vifte med), vest og eventuelt ridedækken - det burde gå smiley

    (Nå ja og til jul en rød blinkende næse på hesten eventuelt med rensdyrgevir! smiley )

    Og super, tak for svar!


  • #4   7. nov 2013 Jeg plejer bare at bruge de der normale hænge cykelygter og sidde på stigbøjlen smiley

Kommentér på:
Lys på hesten - lovgivning?

Annonce