{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Det gør ondt... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Det jeg egentlig vil snakke med jer om/dele med jer, er noget følelsesmæssigt.

Jeg har min skønne pony Lise. Vi har haft en fed tid sammen, men det er sådan, at jeg er fyldt 16, hvilket vil sige, at det her er det sidste år, at jeg må ride stævner.

Jeg har før tiden haft for travlt med veninder og alt det der, men nu koncentrerer jeg mig meget om min hest, men tiden til stævner, de sidste måneder er svær at finde, fordi jeg er startet på gymnasium.

Jeg har virkelig en form for skyldfølelse, og jeg prøver virkelig at få mast stævnerne ind, men de der afleveringer presser bare på..

Her kommer mine spørgsmål:
- Hvad gjorde/gør i, når i sagde/siger farvel til Ponyen-tiden?

- Hvad kan jeg gøre for ikke have den her skyldfølelse?

- Hvordan kom I videre da i skulle begynde at ride hest?

På forhånd tak :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det gør ondt...
  • #1   17. nov 2013 Har simpelthen aldrig forstået den regel?! Kan godt forstå dig smiley Det fandme hårdt! smiley

  • #3   17. nov 2013 Hvis du ikke føler du har tid til stævner, så drop dem?:) Så kan du også beholde ponyen^^

  • #4   17. nov 2013 Jeg gjorde noget så simpelt, som at beholde mine ponyer smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   17. nov 2013 Hvad har du skyld følelse over??
    - at du ikke får stillet din træng til at ride stævner??

    Du må jo altid starte stævner hvor den bliver reg. Som hest smiley


  • #6   17. nov 2013 hvis det er den Lise på din profil (hvilket jeg går ud fra at det er) så er det jo en 1'er pony smiley så kan du jo starte den som hest

    Men forstår dig udmærket godt, også din skyldfølelse over at tiden til hesten og stævner ikke lige er der så meget som du kunne have ønsket dig


  • #7   17. nov 2013 Min hest betyder mere end alverdens stævner, så der er slet intet at bekymre sig om fra min side smiley

    Ellers så deltag i DHE til næste sommer. Der gælder DRF's regler ikke smiley


  • #8   17. nov 2013 Cecilie J:
    Når du har en pony, som er skide dygtig, og for det meste tager en præmie med hjem, så har jeg self. lyst til at starte stævner.

    - Jeg starter stævner, for at havde det sjovt og vise hvad min hest kan.

    Men det ligeså meget det, at måske skulle andre nyde det hun kan? Men det er sgu også svært bare at sælge hesten, når man har sådan et nært forhold til den..

    Nanna:
    - Ja jeg kan godt måle hende op, men konkurrencen bliver meget sværere, og har set rigtig mange dommere der bortdømmer ponyer som er blevet målt op.

    Jeg har overvejeret bare at beholde hende, men hun har jo et talent i følge mig, og jeg føler ikke jeg udnytter det..


  • #9   17. nov 2013 Hvis du overvejer at beholde hende i stedet for selv at starte stævner, så kunne du måske finde en pony part til hende, som har lyst til at vise hende frem til stævnerne? smiley

  • #10   17. nov 2013 Hesten er da komplet ligeglad med om i starter stævner eller ej smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   17. nov 2013 Lurse: men hvorfor ride efter placering?

    Selvom du klasser din hest op, kan du stadig vise hvad den kan smiley

    Har aldrig forstået ryttere der er så fokuserede på at deres pony bliver vist frem, og derfor vil sælge den, for at den kan blive set og deltage i stævner - så er det jo ikke for ponyens skyld længere


  • #12   17. nov 2013 #7
    Mener du det? Er findes der stævner hvor DRF's regler ikke gælder? - Så vil jeg da klart udnytte det.

    - Jeg synes jo også Lise betyder meget mere end stævner, men når hun er så dygtig og ELSKER at være til stævne, så får jeg det på en måde dårligt over jeg ikke har særlig meget tid. Det er ligesom mit problem.. Det er også stressende på en måde. At tiden langsomt haler ind.. Jeg er 16. Om lidt må jeg ikke ride stævner mere. Det er frustrerende. Men vil ikke give slip på min pony-pige!

    - Men tak for råd folkens. Er glad for den positive stemning der er i den her tråd. Forsat god aften :o)


  • #13   17. nov 2013 #10
    - Nej. Den er ikke komplet ligeglad.
    Det der med at man kommer om morgen (tidligt), bruger en evighed på at dulle man, strigler, ordne hove, ALT DET DER.

    Lise kan mærke det, hun bliver glad, har ørene fremme, og nyder det fuldstændigt.
    - Jeg kender min pony nok til at vide hvad den føler, fordi den viser tegn som er glæde.

    Ude til stævne har hun ørene frem, gør sig ekstra umage om øvelserne og står pænt i traileren.


  • #14   17. nov 2013 Ellers kan du jo måske starte til de almindelige stævner, men uden for konkurrencen smiley så bliver i stadig bedømt og får point

  • #15   17. nov 2013 Jeg er 17, fylder snart 18, og jeg har stadig min 2'er pony som jeg starter som hest en gang i mellem. Vi har intet problem der.
    Ellers så find en part til hende som er under 16, så behøver du ikke koncentrere dig om stævnerne. Det har jeg f.eks. gjort, for min pony hun kan ikke følge med i længden, når bare en LF er 70cm som er det laveste jeg kan starte på hende. Så kan hun få lov til at starte mod ponyerne og have en reel chance med sin part.
    Selv er jeg utrolig meget konkurrence menneske, og jeg elsker at tage til stævne og vise hvad ponyen og jeg kan. Men fik jeg valget mellem at starte stævner på en større hest og min lille pispony, vil valget til en hver tid falde på Natash. Jeg vil for intet i verden sætte stævner eller ridning over hende.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   17. nov 2013 Stævner er og bliver kun for rytters skyld.

    Det er ikke det at den bliver dullet op og ordnet, det er opmærksomheden den kan lide..


  • #17   17. nov 2013 #11
    Jeg rider ikke efter placering? Jeg rider efter at have det sjovt, og vise hvad min hest kan? At hun så bliver placeret, i næsten alle stævne jeg har været til, giver bare et boost på min og hendes selvtillid?
    - Man lærer af at vinde og at tabe! Jeg bruger min kritik meget, som jeg får af dommerne, for at blive endnu bedre!

    Du har ret. Jeg kan stadig vise hvad jeg kan, men det tager altid lidt på selvtilliden at blive bortdømt af en dommer. Men overvejer stærkt at måle hende op.


  • #18   17. nov 2013 Hvis du ikke føler du har tiden, ville jeg nok sælge.
    Var selv en af de ''slemme slemme'' ryttere som solgte min pony, allerede ingen pony år, fordi mine ben voksede fra hende, og det derfor så helt keglet ud smiley Ponyen ELSKER dog stævner (jo hun elsker at skulle ud og køre, og opmærksomheden) så det ville jeg ikke tage fra hende. Og vidste hun ikke ville kunne klare at blive kåret op (det var spring) ... Så ja, jeg solgte hende, også for hendes egen skyld så hun kunne komme videre med en ny rytter, og ja for lidt over 1 år siden købte jeg kende tilbage smiley (hun er en gammel dame nu, så det er bare for hun ender sine dage godt, og måske få et føl af hende)

    Men ja, mærk efter hvad du selv syntes... Din pony kan også få det godt ved en ny, som sikkert passer den lige så godt smiley -også selvom flere herinde ikke tror det er muligt..


  • #19   17. nov 2013 http://www.denheleekvipage.dk/cms/
    Anderledes form for stævne, men hyggeligt det er det ihvertfald og her kan alle være med uanset race og alder smiley


  • #20   17. nov 2013 #15
    Jeg bliver faktisk lidt små irriteret over du beder mig om at vælge mellem hest og stævner?
    - Jeg elsker min pony rigtig meget, og jeg VED at hun elsker at være til stævne. Jeg kan mærke det!


  • #21   17. nov 2013 DHE og Hestevelfærdsstævner kan du komme bidløst, bomløst og alverdens udklædninger, for det gælder DRF's regler ikke. Det er møgfedt, jeg gider faktisk ikke ride stævner under DRF længere. Ved DHE er der bare et sammenhold der ikke kan beskrives, ingen snobberi og masser af fede klasser og premier smiley

  • #22   17. nov 2013 #17

    Jeg er ikke enig, men stop den her. Jeg ved bare at stævner betyder noget for min pony. Slut.



  • #23   17. nov 2013 #19

    Det var et dejligt svar! Tak!
    - Jeg tænker også meget over det :o)


  • #24   17. nov 2013 #22

    Tak! Det var jeg prøve!
    - Så behøver jeg ikke sælge min dejlige pony, eller måle hende op!
    Forsat god søndag


  • #25   17. nov 2013 DHE afholdes i både Jylland og på Sjælland, det koster dog rigtig mange penge. Til gengæld får du både morgenmad, aftensmad, boks, paddock, fri hø/wrap, pakke ved ankomst osv.

  • #26   17. nov 2013 bare lige kort omkring det med stævner og at heste elsker det.

    Altså jeg fik også at vide at Dino som jeg har ELSKEDE stævner og slet ikke ville kunne leve uden og at det var SYND at tage det fra ham da han jo var spring pony på højt plan... Men nu har han ikke haft rytter på rygge i 4 år og jeg syntes faktisk han ser ganske glad ud xD

    Så tror ikke din pony bliver ked af det uden stævnerne smiley


  • #27   17. nov 2013 #27

    Måske, måske ikke. Hvem ved?
    - Jeg ved bare at hun elsker det smiley


  • #28   17. nov 2013 Okay, nu får du lige en besked fra en som faktisk forstår dig...

    Jeg havde tre heste igang det sidste halve ponyår og jeg red stævner på alle. Jeg havde kæmpe skyldfølelse konstant, men jeg måtte huske på at mine heste ikke dør om de står en dag eller to mere på folden, så længe man så gør sit bedste på ryggen af dem så er det okay. Selvfølgelig skal det være fair for ponyerne også, men ens uddannelse er det der kommer i første række.

    Jeg stoppede med at ride efter ponytiden for ingenting var det samme mere :-(. Men nu savnede jeg det for meget så jeg har overtaget min fars hest.
    Hvis man vil, så kan man sagtens finde tiden til det, og også til stævnerne smiley


  • #29   17. nov 2013 Jeg er nu 7 år for gammel til pony, og har stadig min fantastiske pølse smiley
    Jeg er begyndt at ride jagter, hvilket bare giver det mere kick for mig, end stævner gjorde smiley


  • #30   17. nov 2013 #29

    Dejligt med flere nyttige råd! Tak!
    - Jeg må bare prioritere det bedre!


Kommentér på:
Det gør ondt...

Annonce