{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.485 visninger | Oprettet:

Gør det MEGET ondt ? {{forumTopicSubject}}

Ja nu ved jeg godt at alle er forskellige. Men da i (dem der har fået det selfølgelig) skulle have 12-års stik og HPV-vaccinen, gjorde det så meget ondt ? Det siger de fleste fra min klasse nemlig smiley og jeg skal have det nu på torsdag smiley (i overmorgen) smiley jeg er ret nervøs, men jeg har prøvet at blive bedøvet før smiley både i øret og i ganen, (til tandlæge)... Så jeg tror MULIGVIS at jeg ikke kommer til at græde smiley men det næsten værste er at jeg skal ud og ride nærmest lige bagefter smiley så jeg er nok RET så øm i armene smiley

Lige de 3 vigtigste spørgsmål smiley

Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?

Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?

Hvornår fik i dem ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør det MEGET ondt ?
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #1   22. okt 2013 Min veninde græd ved 12 års vaccinen. Jeg har ikke fået nogen af dig, så kan desværre ikke svare for mig selv. smiley

  • #2   22. okt 2013 Nåh okay smiley

  • #3   23. okt 2013 Det er meget forskelligt fra person til person.
    Nogen vil mene det er ligesom at få taget en blodprøve, andre ikke. JEG synes det gjorde ondt, men det er også fordi jeg er ekstremt nåleskræk, så synes alle stik gør ondt xD


  • #5   23. okt 2013 jeg svar lige på dine spørgsmål smiley

    Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    jeg syntes ikke det gjord voldsomt ondt og jeg har nåleskræk smiley men jeg græd ikke

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    jeg var om efter stikket og det gjord kun ondt i 2 min ca hos mig smiley
    men ellers så er det forskelligt smiley


  • #7   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ? : Jeg synes på ingen måde at det gjorde ondt - derfor græd jeg heller ikke. Men det er jo forskelligt fra person til person, ikke for at skræmme, men mange af mine veninder syntes at det gjorde ondt, men det er jo forskelligt fra person til person smiley

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ? Jeg havde på ingen måde ondt smiley

    Hvornår fik i dem ? Jeg har nok været 12, i hvert fald deromkring smiley


  • #8   23. okt 2013 Jeg kunne slet ikke mærke andet end selve stikket, hvilket ikke var særlig slemt. Da han hev nålen frem rystede jeg så meget, at jeg måtte ligge mig ned, for ellers kunne han ikke ramme. Der går mange historier om, hvor ondt det gør i flere uger efter, men som sagt kunne jeg ikke selv mærke noget.

    Håber du er en af de heldige smiley


  • #9   23. okt 2013 12-års stik kan jeg ikke huske - men jeg mindes, at HPV'en gjorde ret ondt. Jeg græd dog ikke, så skal det saftsuseme gøre nas. :o)
    Jeg fik den, da de næsten lige var begyndt at give den gratis - jeg tror, at min aldersgruppe var en af de første, der fik den tilbudt. Det var tilbage i 2008/2009 - da jeg var 15. :o)

    Jeg blev anbefalet at holde mig i ro resten af dagen, efter stikket, så jeg var ikke ude og ride o.lign. - og ja, jeg var ret øm et døgns tid efter. :o)


  • #10   23. okt 2013 Da jeg i tidernes morgen fik min vaccine, gjorde det på ingen måde ondt, jeg opdagede aldrig at lægen stak mig

  • #11   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Jeg kunne ikke mærke 12-års stikket. Jeg spurgte lægen, om hun ikke snart skulle stikke, men det sagde hun så, at det havde hun gjort!
    HPV-vaccinen var heller ikke slem.
    (Jeg er forresten PISSE bange for nåle.) Og jeg græd ikke, yay!

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Var kun øm lige dér hvor hun havde stukket, så det var ikke noget problem. Det varede et par dage.

    Hvornår fik i dem ?
    Da jeg var 13 eller 14 - kan ikke lige huske det smiley Var lidt sent ude, grundet min angst for nåle.


  • #13   23. okt 2013 12 års gør bestemt ikke ondt!:) men HPV gør lidt, men slet ikke så man sidder og tuder, den er til at holde ud!;) bagefter føles "smerten" egentlig bare som et kæmpe blåt mærke, dog kan man ikke løfte armen den første dag;) jeg havde ondt to dage efter....
    HPV skal du jo have over 3 gange, men man glemmer hvor ondt det gør hver gang synes jeg:D


  • #14   23. okt 2013 Tak for alle de fine svar smiley

  • #16   23. okt 2013 smiley

  • #17   23. okt 2013 12 års stik var ikke slemt ved mig. Det var bare stikket men de andre var slemme det var som af få proppet flydende is ind i armen. Jeg kunne ikke rigtig bruge armen i 2-3 dage.
    Men så er der nogle af mine veninder der slet ikke syntes nogle af stikkene var slemme. Også er der en der var så bange at hun besvimede. smiley


  • #18   23. okt 2013 Jeg kan ikke huske 12 års vaccinen, da det efterhånden er et par år siden smiley
    Men jeg han huske HPV vaccinen, og det gjorde ikke ondt. Den første mærkede jeg slet ikke. Den anden gjorde ikke ondt, men den spændte en del i armen, og den tredje gjorde lidt ondt, og den blev jeg svimmel af.
    Men jeg er så heller ligefrem sart smiley


  • #19   23. okt 2013 Jeg besvimede ved hpv-vaccinen, men jeg er så også pivet.
    Bed om at ligge ned, det synes jeg er bedst, hvis du nu skulle blive svimmel eller evt. besvime. smiley (jeg besvimede i en stol, ik fedt)


  • #20   23. okt 2013 Jeg synes ikke det gjorde særlig ondt ens arm kommer til at føles tung bagefter og måske lidt øm:)

  • #21   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Den første fik jeg samme dag som 12'års stikket. Jeg fik 12'års stikket først, og den gjorde psygo ondt hæhæ. Da jeg fik HPV bagefter, spurgte jeg sygeplejersken "Stikker du mig ikke snart?" "Jamen, jeg er da færdig!" kunne ikke mærke den haha
    2'eren gjorde heller ikke ondt, men det gjorde 3'eren smiley

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Jeg synes lidt at min arm blev "ikke til stede" bagefter, jeg kunne ikke rigtig mærke min arm bagefter høhø. Men ved 3'eren havde jeg ondt i min overarm 5 dage efter, grundet at jeg på samme dag rimelig hårdt skudt af en fodbold :b

    Hvornår fik i dem ?
    Jeg fik dem i 2011/12 kan ikke huske det høhø


  • #24   23. okt 2013 Nu har jeg MEGA nåle skræk!! Virkelig!
    FÅ DEM TAGET ALLE 3 LIGE MEGET HVOR ONDT DET GØR! Det er værre at få livmoders kræft! smiley
    - Jeg skulle havde taget min 3'ede til min 13 års fødseldag.. Har ikke lige fået den endnu smiley Og er så ked af at jeg ikke har fået den endnu ( Bliver snart 18.. )


    Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Ikke mega ondt, til min 12 faldt der en tåre, de andre var ikke sååå galt smiley

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Maks 30 min! smiley

    Hvornår fik i dem ?
    Da jeg var 12 og har som sagt ikke fået nummer 3 smiley


  • #26   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Jeg græd ikke nej. Og jeg vil heller ikke sige det gjorde ondt. Det niver en lille smule, men jeg syntes tit folk overdriver! Jeg var nemlig også rigtig nervøs efter, fordi folk har beskrevet det som gyser historier.. Men det er lidt overkill hvad folk siger.. Det er ikke, som at være til spa behandling men det gør bestemt heller ikke ondt smiley Og så tager det 10 sekunder så er den første allerede overstået.

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Jeg var lidt øm i mine arme.. Men maks. 30 minutter og var selv ude og ride et par timer efter uden problemer. Men jeg kan huske jeg havde lidt snurren i min arm.. Meget pudsig fornemmelse.. Dog kun i de 30 minutter smiley

    Hvornår fik i dem ?
    Jeg afsluttede min sidste HPV vaccine da jeg var 13... Tror jeg.. smiley
    Men som sagt så tager det 12 sekunder så er man stukket smiley


  • #27   23. okt 2013 Jeg er en dør til nåle og hader dem så meget når de skal ind i min egen hud. Selve stikket var ikke slemt, mere når hun trykker det ind og man kan mærke det, hvilket enlig heller ikke var mega slemt. Tilgængelig var det rimlig ømt samme aften og dagen efter

  • #28   23. okt 2013 Fil det super dårligt ved første stik smiley
    Men jeg er også sart med sådanne ting, men ja. Det er ikke en stikkende smerte, men en der har en lammende smerte, svært at forklare smiley


  • #29   23. okt 2013 Hææh... Hæhææhæh.
    Jeg har lige fået mine stik, mangler en ved HPV'en.
    Og ja, jeg synes det gjorde lidt ondt i armen fra HPV, så hver gang jeg skulle løfte arm over skulderhøjde nev det, samt det nev hele vejen fra nakken til håndledet ved stikket. Samt jeg kunne spænde i musklerne, som hvis jeg skulle skrive noget da det også nev. Men nej, jeg græd ikke men jeg måtte ned og ligge, fordi ellers ville jeg nok have besvimet smiley Lægen synes jeg var blevet lidt bleg i det.

    12-års stak lidt da nålen kom ind ellers er det som at få taget en blodprøve.

    Jeg er erfaren i nålestik, da jeg har måtte gennem det danske syghusvæsen et par gange efterhånden smiley Men det variere fra person til person smiley


  • #30   23. okt 2013 Da jeg fik mine, gjorde det overhoved ikke ondt! Det eneste var at det "spændte" lidt da væske kom ud smiley

  • #31   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    - Ja, og nej jeg græd ikke, men slog ud efter min læge. Det var min reaktion!

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    - Ja, også 2-3 dage efter.

    Hvornår fik i dem ?
    Som 12 årige! smiley


  • #32   23. okt 2013 Synes det sve' lidt, men jeg græd ikke.

    Dog havde jeg slemt ondt i armen, optil 4 dage efter smiley


  • #33   23. okt 2013 jeg syntes ik det gør ondt men jeg får jo også min p sprøjte som der er vist 100 ml i og den skal være i bagdelen smiley

  • #34   23. okt 2013 jeg fik HPV først og bagefter 12 års, så synes overhoved ikke at 12 års gør ligeså ondt som HPV
    hvis man spænder når man får HPV kan det godt være ubehageligt, men hvis man bare slapper af er det ik ligeså ubehageligt.
    jeg ville sige at det er mere en ubehagelig føelse frem for at det gør ondt.....
    jeg fik ondt bagefter og i en kort periode kunne jeg slet ikke bevæge den! men min søster blev masseret bagefter så hun ikke fik ondt, så det er helt klart et fif!!! smiley


  • #35   23. okt 2013 og jeg kunne på det tidspunkt overhoved ikke lide nåle!!!!!

  • #36   23. okt 2013 Nu er det godt nok længe siden jeg fik 12-årsstikket, men så vidt jeg husker kunne jeg knap nok mærke det...

    HPV-vaccinen var ikke rar.. Det strammede meget, men synes ikke det er uudholdeligt. Og jeg var en smule øm i armen bagefter, men var ude og ride samme dag uden problemer smiley

    Og HPV-vaccinen fik jeg for.... 2-3 år siden tror jeg nok.. Kan ikke rigtig huske det smiley


  • #37   23. okt 2013 Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Det gjorde ikke så ondt som jeg havde frygtet. Ja, jeg græd før jeg skulle ind til lægen og en smule bagefter (af lettelse) smiley

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Jeg var lidt øm i 1-2 dages tid men så gik det over smiley

    Hvornår fik i dem ?
    Fik mit sidste HPV-stik i foråret smiley På en eller anden mystifistisk måde har jeg fået mit 12 års stik da jeg var lille? smiley


  • #38   23. okt 2013 Man kan ikke spørge andre om det gør ondt... Det er forskelligt for hvert stik! smiley

  • #39   23. okt 2013 jeg har næsten lige fået dem smiley jeg skulle også til undervisning næsten lige bagefter! smiley 12 års giver kun et meget lille niv (synes jeg) HPV gør lidt mere ondt men det er ikke slemt (os ridepiger kan klare lidt af hvert smiley ) du skal bare masere (staves) det lidt bagefter.. jeg var kun meget lidt øm bagefter

  • #41   23. okt 2013 Jeg er hunderad for vacciner - vil faktisk næsten kalde det en forbi + jeg er altid ved at besvime bagefter (sådan har jeg det med blod, nåle osv.)
    Men, hverken 12- eller hpv vaccinen gjorde ondt. Stikket er ikke noget at sige noget til, det gør meget mere ondt at plukke øjenbryn smiley og jeg tror ikke andre end mig ville finde det ubehageligt når vaccinen bliver sprøjtet ind. Det strammede lidt i armen og den var lidt øm bagefter, men det var sådan set det. Dog fik jeg det stadigvæk dårligt da jeg blev stukket og bagefter smiley


  • #42   23. okt 2013 Og så bare fokuser på at sidde stille og tænke på din vejrtrækning - så går det let smiley

  • #43   23. okt 2013
    Gjorde det sådan helt vildt ondt ved jer, og græd i ?
    Jeg syntes ikke det gjorde ondt, og græd dermed ikke.

    Var i meget ømme i armene bagefter ? Og i cirka hvor lang tid ?
    Jeg var måske lidt øm, men ikke i lang tid. smiley



  • #45   23. okt 2013 Jeg synes ikke det var selve stikket der gjorde ondt, men lige bagefter hvor hele musklen nærmest spændte sig sammen og efter ca. 10-12 sek. løsnede det langsom op igen smiley HPV gjorde mest ondt synes jeg, men det er ikke værre end at man lige bed tænderne sammen i 15 sek. og så gik det langsomt over smiley

  • #46   24. okt 2013 Så er det overstået smiley

  • #47   24. okt 2013 det var godt gjorde det ondt? smiley smiley

  • #48   24. okt 2013 Ikke helt vild smiley men HPV gjorde mest ondt smiley

  • #49   24. okt 2013 ja det er også den slemmeste! smiley

  • #50   24. okt 2013 Jeg er total nåleskræk.
    Og første - 2 gang var virkelig slemme. Og havde hørt den 3 var værst.
    Men den gjorde overhovedet ikke ondt smiley så det er meget forskelligt fra person til person smiley


Kommentér på:
Gør det MEGET ondt ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce