877 visninger
|
Oprettet:
Grå fjordheste {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg ville lige spørge om i ved hvor der bliver solgt grå fjordheste eller en ulsblak fjordhest?! Da jeg er sindsyg vild med dem!
( ved godt de er meget sjældne)
Det kunne være fedt og finde en! ??
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Men de fleste stutterier har nogle gående, så det er vel bare at tjekke deres hjemmesiden, eller ringe og høre ad?
nov 2010
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 272
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
Karina Blaabjerg som rider både DM, NM osv. på hendes fjordheste har også været kigget efter en grå - men hun siger at kvaliteten simpelthen er for ringe til at få gode resultater med dem - selvølgelig er de lige så smukke og søde som alle andre heste, men hvis man vil noget med sin ridning (og hvis man vil have en holdbar hest) så kan man ikke bare satse på farveavl - man er nødt til at satse på kvalitet...
hun har vist købt to ulsblakke føl i år, og de ulsblakke er også mere udbredt - de er ganske enkelt "nemmere at lave" end de grå så vidt jeg har forstået...
en GOD hest har ingen farve - tag ud og kig på kvalitetsdyr og forelsk dig i en hest der har de kvaliteter du søger - ikke en hest der har en fancy farve som ikke ret mange har... selvfølgelig kan man være heldig, men gå nu efter en god hest frem for en speciel hest....
Grå fjordheste