{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Skide muk..!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.... smiley

Jeg er ved at være rigtig godt træt af muk på min frieser pige, jeg har trimmet alle fire ben så hun er helt kort håret nu, men stadigvæk kan jeg ik komme det til livs smiley

Er der nogen derude som har et RIGTIG godt råd og som VIRKER 200 %????

For er ved at være græde færdig smiley smiley

Håber på et mirakel fra en af jer her på hg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skide muk..!!!
  • #2   5. dec 2013 Vi brugte faktisk kamille olie til at gnide med, men jeg ved dog overhovedet ikke om sådan noget vil virke.

Det virkede på vores, men det var slet ikke så slemt.. smiley

• #3   5. dec 2013 Få dyrlægen til at udlevere en ordentlig muksalve. Virksom S og atamon virker men langsomt, det andet er dyrere men langt mere effektivt

• #5   5. dec 2013 Jeg har læst at honning skulle være godt smiley

Ellers har jeg snakket med dyrlægen om at det kan være mangel på zink. Så lidt kan man også helbrede indefra smiley

• #6   5. dec 2013 Vi brugte atamon på min part, nuldre skorpen af og så på med atamon.. Det holdt det nede vi rendte dog tør inden jeg nåde at bruge det mere end en gang.
    Derefter købte vi noget mug noget fra (tror det er bluehorese. Muligvis denne http://rideudstyrslageret.dk/product.asp?product=1929 ) det virkede fint sidste år, det er i bedring. Kan ikke huske om det er den jeg linker til men åbner man den lugter den lidt sødt og er meget blå

• #9   5. dec 2013 Antibiotika, føntørring af ben og krokodilleolie!!!!!! Glem alt om atamon, Virkon S og alt mulig andet crap...... Børst benene nogenlunde rene, tør med håndklæde, derefter tør med føntørrer. Børst efter med blød børste, hvis der er mere jord. Smør med krokodilleolie. Er hesten hævet, hedder den antibiotika fra dyrlægen....

• #10   5. dec 2013 min belgier tøs har muk og er også trimmet på alle fire men vi har sådan noget vi smøre på hendes ben (vi kalder det smølfe cremen fordi at det er blåt) kan desværre ikke huske hvad det hedder smiley

• #12   5. dec 2013 nu kan jeg huske det skin healer men det virker på min belgier tøs smiley

• #14   5. dec 2013 Jeg har haft brugt mediscrub for at få benet renset og så har jeg brugt Blue Hors skinhealer, og det har virket super fint smiley
    Og så får min hippomun-kur et par gange om året, så immunsystemet holdes oppe smiley

• #16   5. dec 2013 Du starter med en god gang Mikro vital kur, det styrker immunforsvaret, evt. supplere med Hyben (C-vitamin) og bukkehornfrø.

(link fjernet)

(link fjernet)

Så bestiller du ovenstående hjem fra England.

Jeg skyllede ben så de var helt fri for mudder, så blev de vasket i shampoo, skyllet og tørret godt med rent og tørt håndklæde. Derefter blev der sprayet hypocare på.

Det var den hårde omgang... Til milde tilfælde har jeg altid bare brugt Blue Hors Skinhealer og smurt det godt ind.

Man kan købe en slags barriere creme som man kan smøre i kodebøjningen før de skal ud, den lægger en barriere så jord og baktusserne ikke kan komme ind til huden. Kan ikke huske hvad den hedder, men den er købt herhjemme, vist nok over nettet, men i en dansk netbutik.

• #17   5. dec 2013 Jeg har også prøvet meget forskelligt, men det jeg synes det der har virket bedst er kopattesalve smiley hun er for første gang i 1 år fri for muk smiley jeg har bare smurt det på hver dag, har ikke nulret, men børstet mudder væk, eller skyllet ben og tørret dem godt smiley

• #18   5. dec 2013 Jeg har luge haft stor succes med: at smøre benene ind i et TYKT lag helosan kopattesalve, vikle benene ind i husholdningsfilm, bandager udenpå. Lad det sidde natten over. Derefter er skorperne lige til at nulre af - ALLE skorperne skal af, selvom det gør avs og bløder lidt. Dernæst skal du smøre en antibakterielcreme på (kan fåes ved dyrlægen). Sådan blir du ved, indtil de hele er væk. Det er vigtigt at du ikke bruger vand, da det kun gør det værre.

• #20   5. dec 2013 Min har mug på begge fornem lige nu vasker jeg født benene har det kun i koden så vasker kun der så bruger jeg mediscrub putter på og vasker så ud så tørrer jeg koden HELT og putter så Atamon på holder det nede indtil videre med nu må vi sr

• #21   5. dec 2013 Der findes jo forskellige slags muk.
    Jeg kæmpede i 5 måneder med en hest, uden det hjalp.
    Honning, virkon S, patsalve, Zinksalve, Skinhealer, jod omslag, andre forskellige salver og dyrlægen gav en sprøjte.
    Men lige lidt hjalp det.
    Joden tog hævelsen, men så snart omslaget kom af, vendte det tilbage.
    Det sidste muk, behandlede jeg med vircon S og noget muksalve, og det gik hurtigt.
    Så du ska nok prøve noget forskelligt, for at se hvad der virker til dette.

• #22   5. dec 2013 Det ENESTE der virker her, er at holde benene rene og tørre, undgå at gnide for meget i det og så smøre baby zinksalve på.

Blue Hors skinhealer virker også, men det tager sååååå lang tid! Zinksalve fjerner det efter et par dage.

Men pas på med at skrubbe og gnide for meget i det. Du kan let komme til at gnide huden tynd og lave små rifter, og så kan bakterierne rigtig komme ind under huden - og så går det galt. Så pas lidt på med det. Jeg gør det, at jeg venter til mudderet er tørret ind, og så børster jeg det forsigtigt af. Når jeg skal tørre koderne/benet så er jeg meget omhyggelig med ikke at gnide med håndklædet, men i stedet 'klemme' eller duppe.

• #24   6. dec 2013 Protection Plus fra Carr, Day og Martin. Det er en vaselinebaseret antibakteriel salve, som både forebygger og helbreder og lukker det inden fra,
    For min hest bliver muk og sår helet på en uge smiley

• #25   8. dec 2013 1000 tak allesammen for de fine svar, jeg vil gå i krig med at prøve mig frem og finde en rigtige opskrift smiley

• #26   9. dec 2013 smiley

• #27   9. dec 2013 Mediscrub smiley

Vask det md Mediscrub (kan fåes på apoteket) også tør GRUNDIGT efter

• #28   9. dec 2013 Alle har vel deres former for vidundermiddel.
    Derfor kommer jeg også med mit! - Jeg bruger NT dry på min dreng. NT dry er noget hvidt pulver som skal puttes på tørre ben. Der må ikke pilles eller noget som helst i det, det skal bare duppes på. Det virker lynhurtigt og også mod sur stråle som de nogle gange får af samme årsag, nemlig det fugtige miljø smiley
    Jeg køber NT dry her: http://abrideudstyr.dk/shop/nt-dry-70-gram-3849p.html smiley

Kommentér på:
Skide muk..!!!

Annonce