Emnet med travheste - den sjovest hest du har mødt/redet? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde lige skrevet et indlæg, men desværre tror jeg, at tråden blev slettet inden jeg nåede at få postet det.
Ikke fordi det skal handle om sletning af tråde eller travheste som sådan, men det fik mig til at tænke på den mest specielle hest jeg til dato har mødt og siddet på nakken af.
Her er, hvad jeg fik skrevet;
...og så kom jeg lige i tanke om skønne Sheik, den grimmeste hest jeg nogensinde har redet på, men hvor var han sjov! Gang, narjh, ikke det der lignede, og hesten selv lignede et æsel i str. hest. Men personlighed, hold da kaje! Aldrig har jeg mødt en hest med så mange sjove finurligheder, fx skulle man passe på når man red i skoven og bedst som det gik derud ad i fuld fart, kom Sheik i tanke om, at den sti man var på vej forbi gik hjemad. Hvis man ikke var vågen fortsatte man nemt ligeud imens hesten jo så var på vej til venstre/højre for at komme hjem
Tak -jeg havde glemt mit møde med en travhest, selvom han var en ret speciel en af slagsen.
Jeg har aldrig selv ejet en traver, men hvad. Folk siger også at shetlændere er fede, grimme, stædige osv. Men jeg er nu ligeglad, de passer til mine interesser og det jeg gerne vil -og de har jo tydeligvis ikke mødt mine "præmiedyr"
Det ene leder til det andet, nævn den sjoveste/finurligste hest/pony du har mødt/redet -og tak til hvem det nu var der havde skrevet den anden tråd, for at minde mig om den fantastiske Sheik
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
En dag i stalden stod hun med hovedet ude som hun plejer, og fik så den ide at gå frem ad. Resultat : Hun tog bare hele bokslågen med sig, og stod lige så dum og kiggede med den om halsen
Men hun var faktisk mega sød at ride til, og svarede på alt man bad hende om, hehe men hver gang hun løb forbi spejlet i hallen vrinskede hun
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 46
Oplevede engang, da jeg red tur på hende, at hun var fuldstændig umulig at stoppe. Hun skridtede bare, men ligemeget hvad gjorde, ville hun ikke stå stille. Vende om ville hun heller ikke (Stædig!) så jeg red næsten 2 km med en hest jeg ikke kunne stoppe, før Gimle fandt ud af, at hun egentlig gerne ville hjem.
- Desværre tog Gimle afsked med sit dejlige heste liv for et par år siden. Hun var gammel, og fik hun en kæmpe byld i munden. Hun havde ingen kontrol over sin tunge, det blødte + hun kunne ikke spise. Gimle, jeg håber du nyder græsmarkerne i himlen!
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 46
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Hun kan være noget af det mest kærlige, og noget af det mest stædige. Hun er satme også dum nogen gange. Men hold op hvor jeg elsker hende, og hvor får jeg nogen gode grin med hende!
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 121
Når han skal ha sin cushing pille, ser han sådan ud
http://youtu.be/q3HQWhx_hWk
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
Lange tynde ben, stor mave, tynd hals og et standard størrelse hoved.
Da jeg startede med at springe ham, begyndte han at skabe sig så snart man nærmede sig en bom på jorden. Altså småstejle og ville gerne væk derfra. Han havde ikke ondt eller noget, han havde bare sin egen mening om alt! Men til sidst sprang han da fyld og vandgrav næsten uden at kigge.
Når han skulle spise, fik han foderet i en spand. Tog en mundfuld, tog hovedet op og væk fra spanden, åbner munder, taber foderet på gulvet, og spiser det derfra..
Og ja, så kunne han heller ikke lide at stå bundet...
En meget speciel hest, men skøn det var han godt nok!
Og når jeg sidder og ser gamle billeder hvor jeg rider ham, bliver jeg altid overrasket over hvor lille jeg var, og hvor vildt det var at jeg kunne få ham rundt på en springbane
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Min part Maja der blev aflivet for nogle år siden :o)
http://www.hestegalleri.dk/galleri/49114-fjordhest_maja__doed_
Fuldstændig kold i bagdelen over for alt. Og virkelig langsom af natur for det meste.
Men alligevel skete det ind imellem at hun fik nogle skøre idéer. Fx havde vi været ude og bade en gang ca 3 km væk, da vi så skulle hjem satte jeg i trav fra stedet og der gik ikke to sek så var Maja i fuld galop, virkelig fuld galop og stoppede ikke før vi nærmest var hjemme. Hun ville åbenbart gerne hjem.
Det var iøvrigt den dag de her billeder blev taget;
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/252005-manglende_svoemmeevner___
Året før kunne hun svømme uden problemer, det her år, sank hun som en anden flodhest uden svømme evner. Året efter kunne hun iøvrigt svømme igen på mystisk vis.
Hun gav altid et smil på læben, men krævede en vis... tålmodighed. Min veninde har siddet på hende 1-2 gange og selv min kæreste der er rædselsslagen for heste, syntes hun var så LAAAAAANGSOM.
Havde heller ikke sprunget på hende før, da hun var gammel. Der er bare en bom på jorden på billederne:
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/238253-maja_for_fuld_firspring_
Men alligevel så satte hun i fuld fart når vi kom rundt i hjørnet som man kan se og det kom bag på mig hvilket er ret tydeligt.
Så hun kan åbenbart huske hvad det drejede sig om - sidst hun sprang var vel for.. 10 år siden på billederne, mindst.
Ligesom da vi deltog til ringridning;
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/328803-wruuum__ringridning_
Det tog hende 2 rundter og regne ud hvad det drejede sig om. Skulle bare vende hende ind på "banen" også galoperede hun helt selv for fuld fart.
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/328803-wruuum__ringridning_
Hun er savnet :o)!
jun 2008
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 101
Hun stoppede dog med at bukke efter hun fik en fast rytter.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Hun er også den type hest, som nogengange kan finde ud af at være alene, og andre gange er det dyyyyb panik. Fx red jeg engang en tur i skoven med min søster. Min søster gik/cyklede, fordi vi skulle ned på stranden, og det var jeg ikke ret tryg ved, så hun lovede at holde hende dernede (piiinligt for mig, når det er min lillesøster, ej hun er sgu flink nok). Men altså så kom vi ind i skoven, og min søster satte farten lidt op, fordi Glemme holdt sig i hælene på hende konstant. Glemme begynder så at vrinske af min søster, mens hun går, fordi hun åbenbart tror, at hun er helt alene (klovnen har slet ikke lagt mærke til, at der stadigvæk sidder en Amanda på ryggen af hende xD), og hun stopper først, da min søster stopper op og venter på hende. Så cykler min søster lidt i forvejen igen, og Glemme vælger denne gang at trave imens hun vrinsker efter min søster, og er ved at jokke hendes cykel flad d:
Hun er kvart koldblod, og folk siger, at hun altid er kold i røven, hvilket ikke er heeeelt rigtigt. Hun er ikke bange for cykler, biler, blafrende plastik, flag og andre ting, som heste normal synes er farlige, men det mest farlige på denne jord er dog, hvis en sten pludselig vender forkert. Eller store sten, dem er hun skide ræd for.
Hun har også fået den idé, at alt mad er sat i verden, for at hun skal æde det. Da vi skulle lave noget ponygames med vores ridehold, og jeg skulle "fange" guldkarameller med munden, så ville Glemme da også lige prøve. Hun er det særeste på denne jord ifølge mig i hvert fald. Min søster kalder hende altid øretæveindbydende, fordi hun er så kold overfor alt det hendes part er bange for ^^'
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
Emnet med travheste - den sjovest hest du har mødt/redet?