{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Pris {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Dv, pinto og fuldblods blanding. og vil gerne vide om der er nogle der kan hjælpe mig med hvor han lægger pris mæssigt og hvilken dressur klasse han kan gå. .
Han kan skridt, trav, galop på begge volter, han sætter nemt i gang i alle 3 gangarter. Han går rigtig flot til biddet i skridt og trav, galoppen øver vi stadig på, men han kommer mere og mere ned.
han lytter nogenlunde til ben i skridt, men trav og galop kræver stadig en del træning. han har prøvet at springe med rytter på 1 gang, og det gik super godt, han sprang ca 50-60 cm men løfter benene rigtig godt, og er meget nem at kontrolere
han står stille på stald gang og står stille under klipning. han er 3,5 år og bliver 4 her til april.
ligenu får han en vokser pause, så vi skal jo starte "forfra" med træningen igen til februar.

skriv gerne hvis der er noget info jeg har glemt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris
  • #1   1. jan 2014 han ville nok kunne gå en LC1 smiley
    det med priser er jeg ikke den bedste til men måske 15.000?

• #2   1. jan 2014 Hvis galop stadig kræver en del træning ligger den nok tættere på en LD end LC smiley

• #3   1. jan 2014 Okay tak smiley

• #4   1. jan 2014 Hesten behøves jo ikke at gå helt vildt i holdning i en lc1. hvis bare den kan springe fint an, og gå en 20 min volte smiley

• #5   1. jan 2014 Altså selve galloppen er helt tip top, det mere med at han snyder lidt i hjørnerne hvis han kan komme til det, og der er det jo mig der ikke er en god nok rytter endnu til at "skubbe" ham ind igen. men det er dog lykkedes flere gange og han gør det næsten ikke mere.
    og så går han til bidet stort set hele tiden mens vi galopere, men det kræver lidt at holde ham nede smiley

• #6   1. jan 2014 så kan du sagtens starte noget LC smiley

• #7   1. jan 2014 Josefine

Forkert, der forventes hesten går i holdning i LC.

• #8   1. jan 2014 Kan den gå 20 meter volter i galop ?
    For kan den det kan den i hvert fald en Lc1..

men gå ind på rideforbund.dk og ind under disciplin, dressur og så dressur programmer, så kan du kigge programmerne og se hvad den kan og ikke kan og derved se hvor den ligger..
    men det betyder kun at den kan øvelserne, så længe den ikke er startet i klassen går den det ikke (er der mange der mener)..

Min vallak har kun startet Lc2 men kan øvelser til alle Lb programmerne og nogen enkelte la programmer, skulle han sælges ville jeg ikke kunne sige han kan gå Lb men kun kunne sige lc og han kan øvelserne til lb..

håber du forstår..

nu ved jeg ikke hvor høj den er..
    men udfra den info du har givet ville jeg max sige 10.000kr, man kan få meget hest for ingen penge efterhånden

• #9   1. jan 2014 Ja han kan godt gå 20 meter volter i galop.
    Han er 156 og vokser stadig smiley
    og tak for svarene alle sammen smiley

• #10   1. jan 2014 DD: jaja self forventer de holdning.. hesten behøves jo bare ikke at være højt stillet osv, skrev at de ikke forventede den vildeste holdningi LC, for holdning skal der være..

• #11   1. jan 2014 LD1 & LD2. Du kan stille og roligt prøve jer frem i LC1. Priser er jeg ikke god til, men eftersom hesten ikke er særlig langt i uddannelsen, og med det dårlige marked - Måske 10.000?

• #13   1. jan 2014 Det en 4 års som er uddannet alderssvarende og som lyder til at være en fornuftig hest. Altså alt efter afstamning og gangarter et sted mellem 30-75000kr smiley

• #14   1. jan 2014 Den kan sagtens gå en La1 som er det program cirka (lavet lidt om) de rider til 4 års championatet (mener jeg) smiley til sommer hvis du satser på den skal ud og gå championater egenthedstest mv så er den helt sikkert klar smiley

• #15   1. jan 2014 den har desværre ingen stamtavle. og indtil videre har jeg kun planer om at starter til stævne fra bunden af smiley

• #16   1. jan 2014 og vil selv sige gangarterne ligger på en middel/over middel. som sagt sal der stadig ordnes nogle til med benene, men det kommer jo med tiden smiley
    ville gerne lægge en video ud så i kunne se det. men alle de videoer jeg har er af en eller andet grund så grumset man næsten ikke kan se hesten smiley

• #18   1. jan 2014 okay tak. smiley

• #19   2. jan 2014 Stine Randløv: 4 års hestene går en gangartsklasse til championat. Det er 5-års hestene, der går LA1, og det er den her hest slet ikke i nærheden af at kunne gå.

Sara: Jeg vil mene din hest ligger på et LD/LC-niveau, hvilket også er det, den må starte som 4-års (til maj, mener jeg det er). Det lyder umiddelbart som en flink og fin hest, men papirløse ungheste, der er under 1,60 er desværre ikke i ret høj kurs. Jeg vil umiddelbart vurdere den til mellem 12 og 17.000 afhængig af gangarter og eksteriør....

• #20   2. jan 2014 Stine
    Arrrg, 4 års heste må godt nok højest gå en LC3 til D-stævner, og de må ikke engang starte før d. 1 maj året de fylder 4 smiley

TS
    Som sagt må du først starte pr. 1 maj i år, så du har jo tid til at øve dig endnu. Men jeg ville starte stille ud i nogle små klasser og så bevæge mig op af. Du har jo hele året, hvor du højest må starte LC3, så der er ingen grund til at skynde sig, medmindre du forventer den solgt snart.
    Prismæssigt ligger den forholdvis lavt, da den ikke er særlig høj og afstamningen er åbenbart ukendt? Men prøv at kig på ridehesten, hvad hestene svarende til din ligger til smiley

Kommentér på:
Pris

Annonce