{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

PRIS???? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg står og skal tilride en hest. Men hvad kan jeg tage for det?
Jeg er ikke uddannet, har dig tilredet heste før. Jeg er på La niveau i dressur og springer lb/la også.

Jeg har igen idé om hvad jeg kan tillade mig at tage, så tænkte jeg ville spørge jer garvede heste-mennesker herinde. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PRIS????
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   15. okt 2017 ingenting. eller måske en ting som du ønsker dig, et par gamacher, et underlag eller lign.

    men okay, jeg har heller aldrig forstået pointen i at skulle tage penge for sådanne ting, med mindre at det er ens job, og at man virkelig er dygtig.


  • #3   15. okt 2017 Jeg har ryttervænnet et par stykker i alle tre gangarter, altså taget den farlige del. Jeg har også været første rytter på flere heste, som var tilredet, men har stået stille i flere år. Jeg har ikke taget noget, da jeg betragter det som læring for mig, og jeg synes arbejdet er super spændende.
    Jeg er rigtig god til den første spæde begyndelse til ridehest, men jeg er ikke god til at videre uddanne.


  • #4   15. okt 2017 Intet.

  • #5   16. okt 2017 Du kan tage det dit arbejde er værd, hvis dyner dygtig kan du godtbtage penge, selvom det er en hobby.

    Men tænk over udgifterne du har, skal hesten opstaldes hos dig, ja så koster det mere end hvis du er på stedet.

    Da jeg fik min første og eneste unghest tilredet, var det en meget dygtig amatør-rytter, der gjorde det (Når jeg skriver amatør, er det fordi hun ikke lever af at ride) Hesten skulle ikke flyttes, så det var begrænset hvad hendes udgifter var. Jeg betalte 3000 første måned og derefter 1500 kr pr måned, det tog hende knap 3 mdr at skynde sig langsomt, som jeg gerne ville have smiley

    Men det er en balancegang og nogen vil mene du gør dem en tjeneste ved at tilride deres hest, mens andre synes det er dem der gør DIG en tjeneste ved at få lov at tilride deres hest. Så tag en snak med ejeren og få afstemt forventningerne.


  • #6   16. okt 2017 Jeg rider pt en femårs, som jeg skal starte noget LA her om et par uger. Som udgangspunkt tager jeg intet, men ejer betaler min stævnestart smiley

  • #7   16. okt 2017 Hvis det var så nemt og ufarligt at tilride, hvorfor er det så ikke, at alle bare gør det selv?
    Det kræver nogle kompetencer som rytteren sikkert ikke har tilegnet helt gratis. De fleste har betalt undervisning i dyre domme for at komme så langt og lagt utallige øvetimer oveni.
    Det var trist hvis folk kun gjorde det for pengenes skyld uden at have interesse i det, men det betyder ikke at man skal arbejde gratis eller udsætte sig selv for fare på andres heste.
    Hvis sikkerheden skal være i orden under tilridning, skal man faktisk også være to personer i et stykke tid. En på jorden og en på ryggen, og den på jorden skal være den mest erfarne.
    Så hvis man vil gøre det gratis, må man jo ud og spørge en anden kompetent hestekyndig om h*n vil hjælpe. Mon h*n gør det gratis?

    På de fleste professionelle hestesteder er det de nye ansatte som bliver brugt til "kanonføde", altså er den første rytter der bliver sat op, mens den mere erfarne står på jorden. Så det er yderst sjældent en rytter med +100 tilridninger i bagagen som tilrider der.

    Hvis du kan tilbyde en tilsvarende tilridning, som et professionelt sted, så kan du godt tage det samme. Dog kan du ikke tage momsen, hvis du ikke er momsregistreret. Jeg vil dog råde dig til at betale for professionel hjælp ved de første heste du tilrider, så du kan lære hvordan man bedst gør. Det er lærepenge og sluger nok hele overskuddet, men så har du lært det rigtigt smiley


  • #9   16. okt 2017 Jeg vil mene at den som gør hesten ryttervant er den som sidder på ryggen af hesten. Det er den som præger hestens første skridt under rytter og det er altafgørende at rytteren har mod og en god balance og formår at følge hestens bevægelse smidigt og ubesværet. Desuden er rytteren nød til at besidde nogle basale færdigheder og forstå at læse hesten, for det er ikke altid at instruktøren kan nå at formidle videre, hvad skal ske inden øjeblikket er forpasset. Men derfor kan det godt være en anden rytter som overtager bagefter, hvis h*n er dygtigere til den fortsatte uddannelse.
    Derfor plejer jeg også at skelne imellem at gøre hesten ryttervant eller at tilride, for jeg mener først at den egentlige tilridning starter når hesten er gjort ryttervant smiley
    Man behøver ikke at være verdensmester for at være dygtig til nogle af delene


  • #11   16. okt 2017 Vel jeg arbejder ikke, og "uddanner" andres heste gratis! Jeg er dog ikke proff selvom jeg har ryttertilvænnet flere andre heste. Og tilredet et par stykker. Jeg har taget halvparten af hvad professionelle i mit område tager de gange jeg har blevet spurgt. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
PRIS????

Annonce