{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Min sølle hest :-( {{forumTopicSubject}}

Natten til igår har min hoppe muligvis gledet i boksen. Jeg kom ud for at morgen fodre ca kl 7, da jeg kom ned til hendes boks, bemærker jeg at der lugter meget af tis og ser lige hurtigt at hendes bund er helt rodet og kigger så på hesten og tænker først at hun har fået et allergisk anfald, igen, for hun står og ser meget dårlig ud, da hun så drejer hovedet for at se på mig, kan jeg se at hun har et kæmpe sæbeøje og sveder meget. Så jeg vil tage hende ud af boksen, hun er normalt temmelig boks sur og det plejer jeg at respektere, så tager hende altid ud af boksen, når jeg skal noget med hende. Men så kan hun næsten ikk gå på hendes højre bagben og det er dobbelt størrelse. Men jeg får hende ud af boksen, for den er vild våd og rodet, så er bange for at hun falder derinde... Jeg er på det tidspunkt overbevist om at benet er brækket. Jeg får fat i min søde dyrlæge, som smider alt hvad han har i hænderne og kommer med det samme. Han undersøger hende nærmere og ser så at hun har en kæmpe blodansamling på indvendig side af benet, helt oppe ved hendes yver. Han mener så at hun har lavet en "bambi på glatis" i boksen og derfor har lavet det og det er det der trækker ned i hendes ben. Han mener så at hun skal ha boks ro og smertestillende og antibiotika. Jeg får så lavet en ny bund til hende og sætter hende ind igen og hendes nabo bliver offeret til selskab igår. Men desværre bliver hun ved med at være rigtig dårlig og vil ikke spise og kommer heller ikk af med noget, så nu bliver jeg så rigtig bange for at hendes system går ned og hun vil få kolik. Jeg holder øje med hende hele dagen, aftenen og ser sidst til hende ved midnats tid, hvor hun heldigvis har skidt en gang, så er lidt mere rolig. Så natten har været lang, men ville ikk gå derud hele tiden, af hensyn til de andre heste os. Så kl 6 går jeg ud igen og så møder jeg er glad og frisk hest der vrinsker efter foder og og har skidt op til flere gange.. smiley Hendes ben er blevet lidt bedre, ikke hævelsen, men hun støtter mere på det. Hun har dagen igennem være sig selv i opførsel, så det smertestillende har gjort hende godt. Dyrlægen sagde at det nok ihvertfald ville tage op til en mdr før at hun vil kunne komme i genoptræning, hvis hun kommer over det. Men lige nu er jeg positiv og glad for at hun er rimelig ok. Undskyld mit lange indlæg! Nogen der har prøvet lignede og kan komme med erfaringer?!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min sølle hest :-(
Kommentér på:
Min sølle hest :-(

Annonce