{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Bedre bare at falde af? (skade hesten) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg så denne video, og blev lidt i tvivl om hvad jeg syntes.

http://www.youtube.com/watch?v=6N1TIJdkq1A

Underviseren siger lige efter: "That was exellent riding by you!" Men det vil jeg virkelig ikke sige. Pigen flyver på et tidspunkt, hvor hun KUN hænger i tøjlerne, og så er det bare jeg tænker, ville det ikke være bedre bare at falde af? Men så igen, kunne hun jo være kommet alvorligt til skade ved det fald.

Hvad syntes i? Gør hun rigtigt i at blive på, eller burde hun bare have ladet sig falde f?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedre bare at falde af? (skade hesten)
  • #1   13. feb 2014 Jeg synes altid det er bedst at BLIVE PÅ hesten.

• #2   13. feb 2014 For hver en tid blive på smiley det kan være rigtig farligt at falde af, både pga slaget men også fordi hesten kan træde på dig.

• #4   13. feb 2014 Blive på.. Det kan være svært at tackle, ikke at hive i tøjlerne når det går stærkt, men det er i hvert fald noget man skal gøre sit bedste for at undgå..

• #5   13. feb 2014 Det var da helt klart god ridning.. (eller i hvertfald holde fast haha )

hun kan komme mega tilskade hvis du falder af og hesten træder eller rammer hende eller bare jah i det hele taget kan du komme meget til skade ved og falde af så selvfølgelig skal man gør næsten alt for at sige på.. Jeg har kun et par gange lade mig falde af hesten en gang fordi jeg sad ude på halsen af hesten og den var halvt styrtet og ville have svært ved og komme op igen med mang hængende der så ejg lod mig trille ud over halsen.. også på min unghest hvor jeg hang ude på halsen så var lidt gange for hun ville blive skræmt af det og komme til skade da vi stod et uheldigt sted som lod mig bare dumpe men det var jo også på en hest som stod stille hehe =)

• #6   13. feb 2014 Hah ja hun er meget god til at blive på, det må man give hende! smiley

Jeg tænkte nok at det er bedst at blive på, farene ved at falde af er større, end farene ved at hive så hårdt i hestens mund. Jeg har bare tit tænkt på - i situationen - om det ville være klogest bare at falde af (f.eks hvis hesten bukkede helt vildt) eller om man burde blive på.

• #7   13. feb 2014 Altså blive på i sådanne tilfælde hvis man kan.. eller hop af hvis man kan uden der sker noget vildt.. Da man netop kan komme meget tilskade hesten hest træder eller sparker til en.. har set en som faldt af lige som med her hest losstede hende i hoved der skete ikke så meget med hende ud over en god gang hjerne rystelse men ridehjelmen var pænt kaput der var ret vildt.

• #8   13. feb 2014 Min reaktion er altså også blive på i sådanne situationer. Ligeledes holder jeg også fast i tøjlen hvis jeg falder af, er før blevet slebt hen af jorden fordi jeg holdte fast, stakelles pony.
    Jeg har én gang overvejen at kaste mig ad, en løbsk hest, mens der var sne og is. Jeg må indrømme at jeg på ingen måde kunne stoppe den og ingen sadel havde på smiley Men jeg turde ikke, 170 og ned på astfalt i en mega fart, tror jeg næppe ville gå smertefrit. Men jeg fik dog stoppet den efter 4 km. smiley

Men jeg tror bare generelt at man gør hvad man kan for at blive på og så tror jeg ikke man når at tænke at man får hevet den i munden, bagefter, også i den grad, men imens nej smiley

• #9   13. feb 2014 det bestemmer man ikke selv, det går så hurtigt man når ikke tænke om man skal blive på eller falde af, det er ren refleks...

• #10   13. feb 2014 Jeg havde gjort det samme som hende på videoen. Jeg vil hellere blive på, end at risikere at falde ned mellem hestens ben og blive trådt på. Hesten kan få ondt i munden på grund af rykket fra hænderne, men vil sige, hellere det end at jeg selv får smadret hovedet på grund af jeg lander under hesten og den træder på mig.

• #11   13. feb 2014 ALTID blive på (hvis man kan)...

Hesten skal for det første ikke lære at rytteren hopper af hvis den bukker, stejler eller stikker af.

For det andet kan rytteren komme voldsomt til skade i et forsøg på at hoppe af, det ved jeg godt man også kan hvis man falder af, men hvis man nu var heldig og blev på var det jo bedre...

• #12   13. feb 2014 nu bliver vi altså nødt til at stoppe med at pakke hestene ind i vat, situationen på filmen er tacklet ganske fint, og hesten tager ikke skade af den kortvarrige behandling på den lidt hårdhændet måde, var det nu konstant at den blev håndteret med en rytter hængende i munden var snakken noget andet, men her er tale om en hest der bukker og en rytter der reagere instinktivt, der er intet galt i det

• #13   13. feb 2014 rikke - Jeg siger bestemt ikke der er noget galt i det. Jeg spurgte bare om det var mere skadeligt, at hænge i hestens mund, eller at lade sig falde af smiley
    - Kan godt se at jeg fik mig formuleret lidt som om at jeg mener pigen, gør noget meget forkert, ved at blive på og holde i tøjlerne, det var ikke meningen.

• #15   13. feb 2014 Hun gør helt klart det rigtige ved at blive på! Og syntes hun får taklet situationen rigtig fint! At hun kun hænger i tøjlen på et tidspunkt tager hesten ingen skade ad, så må den holde op med den adfærd!

• #16   13. feb 2014 blive på er klart sikrest men at grime manen er nok bedere men nogle gange tager reflekserne altså tøjlen

• #18   13. feb 2014 Jeg kan slet ikke forstå jeg altid har fået at vide, at det er bedst bare at falde af, det er jo tydeligvis forkert. Så lærte jeg også noget idag!^^

• #19   13. feb 2014 jeg vil også sige at det altid gælder om at blive på smiley for det første fordi man ikke skal komme til skade, men også så man ikke ligepludeslig står med en hest deer har fundet ud af, at når den ikke gider ride mere, så skal den bare bukke, også hopper rytteren af smiley

jeg syntes hun klarer det fint på videoen, når en hest bliver vild og bukker, så er det med at få hovedet op på dyret, så det ikke bliver nogle vildere buk smiley man kan jo heller ikke bare slippe tøjlerne og hænge i manen, for hvordan vil man så lige få stoppet hesten når den så er færdig med at bukke?

man kan ikke altid ride "pænt" og det er ligegyldig hvor dygtig en rytter man er smiley

• #22   13. feb 2014 Jeg har desvære den "refleks" at holde fast efter jeg er fald af, fordi jeg er så bange for hesten løber.. Jeg har ofte meget dårlig samvittighed..

• #23   13. feb 2014 Limserne & Sovs, aarh heller dog vel smiley

• #24   13. feb 2014 Selvfølgelig skal man blive på så længe man kan og hiver man hesten i munden er det den egens skyld da den har den uhensigtsmæssige adfærd. Jeg ville nok også prøve at få stoppet hesten for jeg har den refleks foruden at prøve at blive på så forsøger jeg at få den stoppet. (har desværre "leget" rodeo rytter mange gange) Jeg smider mig kun af hvis hesten løber og jeg ved der er fare for styrt.. Så bliv på og hold Jer godt fast, så hesten ikke bliver belønnet ved at smide os af smiley

Kommentér på:
Bedre bare at falde af? (skade hesten)

Annonce