{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Hvornår skal man begynde at springe en hest til?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved at tilride en tidligere travhest som er 5 år gammel nu.
jeg er lige begyndt at trave på hende og hun forbedre sig til hver gang og hun er så dygtig smiley

Hvornår ville i synes at man kan begynde at vise hende bomme og spring?
Skal man først begynde at skridte og trave over bomme og små skryds når hun kan gallopere ??
eller hvornår synes i man kan begynde? smiley

Er ved at lære hende at longcere og jeg kan longcere hende i skridt og trav nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal man begynde at springe en hest til??
  • #1   15. feb 2014 Den skal helt klart have det grundlæggende på plads.. Når den kan galoperer uden at skydeskulder osv, så kan du begynde at skridte over bomme. Også påbegynde trav bomme og galop bomme.. smiley

  • #2   15. feb 2014 min er 3 år bliver 4 til maj og vi har været over bumme 1 gang i både skridt og trav.

    vi kan skridte trave og gellopere men mangler selvfølge noget belance i galloppen.

    vi begynder at springe til maj når hun bliver 4

    men jeg tror ikke din er helt klar enu jeg synes du skal vente en måneds tid cia. smiley når hun har fået noget mere belance smiley


  • #3   15. feb 2014 Jeg sprang med min efter 2 måneders ridning smiley Det er meget individuelt, hvis hesten virker til at kunne rumme det, så er det bare at gå i krig smiley

  • #4   15. feb 2014 Desuden synes jeg springningen virkede som en god måde at få trænet galop på - min var ikke sikker i galop overhovedet da jeg startede, men efter springene satte han selv i galop, og så blev han lige så langsomt, næsten uden han lagde mærke til det, mere sikker i sin galop smiley

Kommentér på:
Hvornår skal man begynde at springe en hest til??

Annonce