{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

jer med part - dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Hej.. smiley

Jer der har part i en hest, er I med til at betale dyrlæge udgifter?

Så en der skrev at man ikke kunne ha part i hest, hvis man ikke havde råd til dyrlæge udgifter.. blev helt paf! betaler man x antal kroner om måneden, skal man sku da ikke også betale til alt muligt andet.. eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jer med part - dyrlæge
  • #1   5. mar 2014 har aldrig betalt dyrlæge ved mine parter - og det vil jeg da bestemt heller ikke sige at man skal smiley

• #2   5. mar 2014 det er vel individuelt fra sted til sted...... og forskelligt hvad man aftaler.
    ved mig er det som regel smeden parten betaler.

• #3   5. mar 2014 Det har jeg så aldrig betalt.
    Jeg plejer at betale smeden - 1200 kr om måneden. den gamle betalte jeg så også sådan noget som omstopning af sadel ovs. smiley

• #4   5. mar 2014 Nej det har jeg ikke, for det var ikke en del af vores aftale, medmindre det var en skade jeg havde pådraget hesten.

• #5   5. mar 2014 Det vil jeg bestemt ikke mene at du skal betale til.

• #6   5. mar 2014
    Det er vel netop derfor man bliver part, fordi man ikke har til den slags udgifter på en hest.

• #7   5. mar 2014 Mine parter har kun betalt et fast beløb om måneden, intet andet. smiley

Ville da udelukkende kræve betalt dyrlæge, hvis parten bevidst havde gjort skade på hesten som kræver dyrlæge, men det stoler jeg da heldigvis på aldrig ville blive et tilfælde smiley

• #8   5. mar 2014 Har aldrig betalt til dyrlæge for min part

• #9   5. mar 2014 Har efterhånden haft en hulens masse parter, og har aldrig skulle betale for dyrlæge. Men det er vel en individuel sag fra partejer til partejer.. smiley

• #11   5. mar 2014 Jeg betalte ikke til dyrlæge da jeg selv havde part på en hest - jeg betalte fortsat hvis den var skadet, selvom vi ikke kunne ride. Men aldrig direkte til dyrlægeregningerne.

Nu hvor jeg selv har hest, kunne jeg heller aldrig finde på at kræve at parten betalte til dyrlægen smiley Det er min hest, så er det mine regninger.

• #12   5. mar 2014 De 3 parter jeg har haft har allesammen været helt gratise:) men det er vel forkelligt? smiley

• #13   5. mar 2014 Hvis jeg fik en part på min hest, så skulle personen ikke betale andet end det faste beløb om måneden, som vi har aftalt. At hesten bliver halt eller bliver syg på en anden måde, så skal parten da ikke betale. Det er trods alt MIN hest.

• #14   5. mar 2014 da jeg havde hest, bad jeg da heller ik min part om at betale kiropraktor.. som I andre skriver det er ens egen hest, og derfor ens egen udgift..
    men havde min part lavet et eller andet helt uforsvarligt og Medina kom til skade, så skulle hun da ha betalt..

• #15   5. mar 2014 Det har jeg godt nok aldrig betalt.

Jeg har betalt og betaler stadig et fast beløb om måneden for parten og når de penge lander på ejers konto, så er det hendes beslutning hvad de penge skal bruges til. Jeg aner ikke hvad hun bruger dem på og jeg er faktisk fuldstændig ligeglad, så længe jeg får hvad jeg betaler for.

Jeg har da ihvertfald part fordi jeg ikke har råd til at have min egen hest, derfor har jeg logisk nok heller ikke tusindvis af kroner til dyrlæge.

• #16   5. mar 2014 okay, så er det ikke bare mig, der mener at man betaler x antal kroner og slut færdig...

• #17   5. mar 2014 Jeg skulle ha betalt en fys til min gamle hest, hun kunne lidt af hver hende fyssen og min hest var syg og de kunne ikke finde ud af hvad den fejlede.
    Det var noget jeg selv tilbød ejeren, da ejeren i forvejen skulle betale for 3 af hendes andre heste. Som i kan se skriver jeg også min hest, det var han selvfølgelig ikke på papirene, men det blev han omtalt som, også af ejer.
    Jeg har ikke før haft så meget ejerfornemmelse over en hest smiley Men har altid redet gratis, så har sko og undervisning så kommet, samtidig med, at jeg har haft mere eller mindre alle hestene for mig selv og måtte gøre med dem hvad jeg ville. Derfor ville jeg heller ikke have noget i mod at skulle betale til en kiropraktor eller fys eller noget til en omgang dyrlæge. Men det har aldrig været en aftale.

• #18   5. mar 2014 Som min aftale er skal jeg betale halvdelen.
    Min aftale er så også mere end part, men lidt mindre end egen hest. Vi deler hesten lige over, sådan at:

Jeg har hesten som min egen, jeg passer den og træner den (dog i samråd med anden ejer) og står for at hesten generelt har det godt.
    Anden ejer er smed, så han står for at sko hesten når den trænger og så kører han til og fra løb, samt kører hesten i løb (min hest er en travhest)

vi har aftalt, at alle udgifter der er på hesten, deler vi 50/50. Jeg synes det er en fair løsning, da jeg ikke ser det som part, men mere som at have min egen hest.

Men hvis man kommer fast fx 2 gange om ugen og hjælper med at motionere og passe, så synes jeg ikke at dyrlæge skal være partens problem, men ejers. Men igen, det kommer an på hvor meget man får ud af hesten smiley

• #19   5. mar 2014 Medmindre andet er aftalt fra start, så nej, så skal parten ikke betale noget andet end fx aftalt beløb pr. måned som ejer kan bruge til fornuftige ting som smed, dyrlæge tilskud, tænder osv.
    Meget enig med Krikken, så har man part, fordi man ikke har pengene. Skrev jeg også lige i emnet..

• #20   5. mar 2014 Jeg kan gå med til et fair beløb for evt. dage hvor man har parten som ens "egen", evt. bidrager til hvis hesten skal have sko på for at kunne rides(som man netop har den for). Jeg ville aldrig betale for en dyrlægeregning fordi ejerens hest bliver syg.

Kommentér på:
jer med part - dyrlæge

Annonce