Jer med part {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Står i den situration at jeg i februar købte min drømme hest, han havde været min part i 4 år.
Jeg har haft ham alene siden og jeg har nydt det fuldt ud! Ingen man skulle rette sig efter, kunne ride når man ville og der var kun en selv at tage hensyn til. Vi har rykket os så meget siden jeg købte ham, både ridemæssigt og forholdsmæssigt.
Sagen er nu den at jeg har fået en part på ham, fordi jeg prøver at blive gravid og jeg ville hellere bygge noget op med en nu hvor jeg stadigvæk kan være med. Men jeg har simpelthen så svært ved det! Parten er super sød og utrolig dygtig! Men jeg får ondt i maven bare tanken om en anden med min lille skat. Det skal siges at han er min første hest og noget helt specielt for mig.
Mit spørgsmål er så, hvad gør jeg?
Beholder jeg hende og bider i det sure æble?
Eller skal jeg droppe og have en part, men hvad så i de måneder hvor jeg ikke selv kan?
Jeg vil MEGET gerne høre hvad i mener
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
jeg har langt om længe efter 7år hvor jeg har haft diverse parter på mine heste fundet en part til min store hest som jeg personligt fungere skide godt med og som fungere kanon med min hest, har det aldrig dårligt når hun skal ride ham, er faktisk bar glad de dage for jeg ved hun er god ved ham og det fungere bar
mange andre jeg har haft har jeg virkelig haft det skod med at lade dem være alene med mine heste, men ikke hende her..
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Meget ville klart, hvis jeg var dig, acceptere det, og få et rigtigt godt forhold til parten
okt 2011
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 462
aug 2014
Følger: 25 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 157
Har du snakket med hende om det? Det er selvfølgelig vigtig at du er komfortabel med hende, men det er heller sjovt som partrytter at skulle "dele" hest med én, der ofte giver udtryk for ejerfornemmelse. Fortæl hende hvordan du har det. Den bedste løsning er dialog, tror jeg, og jeg håber virkelig i finder ud af noget
dec 2014
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 91
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 9
dec 2014
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 91
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 990
mar 2008
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Helt ærligt ville jeg os blive tosset hvis min part 24/7 lagde ting op omkring min hest, min part har en enkelt gang på over 2 måneder lagt lidt billeder op efter de havde undervisning sammen, og der blev jeg egentlig bar glad netop fordi hun gerne ville vise ham frem, men at det ikke var mere end det
Hun blander sig ikke i hvilket udstyr eller hvordan og hvorledes, hun har en enkelt gang spurgt om det var okay hun købte sådan nogen indlæg til stigbøjlerne som kan tages ud, og self er det da det
og så har hun ellers kun købt godbidder, hun kan komme med råd, men udover det er det mig der styre det..
har faktisk været sådan at jeg har været henne og spørger om hun føler hun mangler noget eller om hun er utilfreds med noget
så ja du er nød til at sige til hende som det er, for ellers bliver det aldrig godt med hende som part, og kan hun ikke acceptere det jamen så er hun ikke den rette til din hest..
mar 2008
Jer med part