{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

hvad der er sket den sidste uges tid :) {{forumTopicSubject}}

Synes bare lige jeg vil ud med hvad jeg har fået udrettet de sidste par gange ude hos hypperne smiley

i fredags red ejer på Jack, så jeg valgte at bruge tiden med Falcon "vores" 2 års frieser.... Jeg startede med at trække ham rundt på folden mens Jack red dressur i den anden ende af folden. Falcon blev ved at trække mig og skubbe skulderen ind foran mig, så jeg besluttede at prøve med lidt Monty roberts (mit første primitive forsøg) Jeg pressede ham væk fra mig mens jeg holde tovet uden at trække i ham og efter 5-6 "skræmmerier" vendte jeg ryggen til og begyndte at gå væk fra ham.... og hvem fulgte dog fint med??? JEP!!! det gjorde verdens skønneste Følle-Bølle-Falcon smiley
Pludselig kunne vi gå VÆK fra Jack uden han skulle spille op og han gik 100 % pænt bagved mig hele tiden - dog skulle der lige MR'es en gang imellem, når han tabte tråden smiley

Senere samme dag trak vi de 2 pony hopper ind og striglede m.m. (de er 5-7 år og havde aldrig haft udstyr eller rytter på før vi begyndte at lege lidt med dem) Vi besluttede at finde en sadel frem og se om det passede... Den ene Pony (Surprice) passede sadlen og ejer af min part (min veninde) kunne sidde op og ride ud i den lukkede gårdeplads og ind igen bare med grime og 2x tov.
gjorden passede ikke den anden pony (Pretty) men jeg kunne da ligge sadlen på og sætte mig op i boksen hvor hun så gik lidt rundt med mig på.

i går havde vi en anden gjord med at begge pony piger kunne få sadel på - trenser har vi ikke til dem endnu, men vi brugte bare grimer m. 2x tov.
Vi fik sadlet roligt op og trak ud i den lukkede gårsdplads der måler ca 15x15 meter. Så skridtede vi rundt der i 10-15 minutter uden at kræve det store af pigerne, de gik mere eller mindre hvor de selv ville. ingen af dem viste tegn på ubehag eller at de ville have os af smiley Pretty blev dog nemt skræmt at raslende presseninger, blade der blæste eller ting der lå forkert, så jeg fik mig et par skræmme-hop indimellem (og jeg skvattede da også af en enkelt gang)
Men alt i alt var det bare en skøn oplevelse.
Og gårdejer så glad ud ved udsigten til at kunne sælge de 2 damer som rideheste om et par måneder i stedet for løve-foder.

Hov glemte næsten.....
Jeg har også plaget Jack lidt i sidste uge smiley
Jeg red dressur i roundpen og fik bukket ham rigtig fint til begge sider i alle 3 gangarter. Hver gang jeg sætter ham i galop bliver jeg så stolt af os, for det er ikke længe siden vi slet ikke kunne galopere, det var en blanding af at jeg var skide nervøs og jack ikke stolede på mig og mine signaler. Nu er der ikke noget - Hvis skal bare vise selvsikkerhed, så kan jeg jo få ham til alt smiley Han er virkelig den bedste ven i hele verden!!!




Håber nogen gad læse smiley
Og at i andre måske også har oplevet en masse med hestenen nu hvor det er blevet lidt lunt i vejret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad der er sket den sidste uges tid :)
Kommentér på:
hvad der er sket den sidste uges tid :)

Annonce