{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

pris for part {{forumTopicSubject}}

hej hg venner.
håber at i vil bruge 2 min. af jeres liv på at læse dette og give en kommentar. jeg vil høre jeres mening da jeg skal til at lede efter part igen. smiley smiley

hvad synes i er iorden at betale for at have part på en´s pony/hest?

jeg synes ikke at man kan kræve at den er gratis da det jo skal være en fordel for både ejer og part. synes at hvis man gør ejeren den tjeneste at ride hendes/han´s pony eller hest skal det koste 25% (dog ikke hvis opstaldningen koster mere end 2000) af opstaldningen, men synes der imod at rytteren jo også får en god hest at ride så ville aldrig selv give 800-1000 kr for en part.
synes at 300-500 kr er iorden, men så skal det heller ikke koste mere. jeg snakker om en part hvor man kan ride 3 gange om ugen.

hvad synes i? jeg synes hvertfald at det er luksus for rytteren hvis man for lov at ride gratis eller til bare 100-200 kr. smiley smiley
jeg har været part rytter i mange år og vi har oplevet heste hvor ejeren tager 900-1500 for en part og det synes jeg er direkte svineri. (undskyld mit sprog). det skal jo have en fordel for både ejer og part. smiley kom med jeres mening og sig alt hvad i vil. bare hold det i en pæn tone.
-Maya


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris for part
  • #1   18. mar 2014 jeg vil så sige hvis du 2500 kr en opstalding så sys jeg ikke 1000kr for en part er dyrt . du skal jo tænke på en hest er jo ikke gratis idag . nogle steder giver du jo næsten 3000kr for bare at havde en hest . jeg vil så sige hvis hesten står hjemme hos ejer ja så kunne part koste 300/500kr da det er lige så dyrt at havde dem hjemme som ude smiley

  • #2   18. mar 2014 det ikke ondt mente

  • #3   18. mar 2014 Jeg giver 550 kr, hvor jeg så både giver noget til opstaldning, hø, smed mm. Det synes jeg er helt fair. Men ville ikke give mere end det smiley

  • #4   18. mar 2014 Ups mente da det ikke er lige så dyrt smiley

  • #5   18. mar 2014 tak for jeres meninger.
    tager det skam heller ikke ondt ment. ved at i kun skriver jeres mening og det respektere jeg. smiley smiley


  • #6   18. mar 2014 Altså jeg har haft betalt 1000/måned for 3 dage om ugen, da min part står opstaldet for 3400/måned, så syntes jeg det er helt fair smiley
    Jeg har da haft glæde af en erfaren dressurhest jeg har kunnet lære meget af, og en super god ejer, som jeg også har haft lært rigtigt meget af. Så det er syntes jeg nu ikke er "svineri".


  • #7   18. mar 2014 det er godt smiley men jeg vil også sige det kommer an på hvad hesten også kan smiley

  • #8   18. mar 2014 Ja nu er jeg jo en af dem som tilbyder gratis part på den ene af mine drenge (rytteren der har part på ham må ride alt det hun vil på ham samt må tage min store dressur hest ind i mellem os, hun hjælper i stalden) og max 200kr på den anden (max 3gange i ugen, prisen kan ende med at blive gratis pengene siger mig ikke så meget)..

    nogen synes det er luksus, for mig er det bar sådan det er..
    Jeg har ikke tid til at ride mine heste, og de har ikke råd til egen hest, så derfor skal de ikke betale noget, ja de for en hest gratis, men ellers skulle jeg jo betale nogen for at holde mine heste i gang i stedet jo..


  • #9   18. mar 2014 Jeg synes virkelig det kommer an på hvilke faciliteter der er og hvilket niveau hesten er på. smiley

    Hvis man rider et sted hvor der rides på fold, hverken bane eller hal, på en pony der ikke kan andet end at jorde og bukke, så ville jeg aldrig i livet betale penge for det.
    Men hvis det derimod er en M-hest/pony med ridehal og hele gøjemøget, så synes jeg sagtens at man kan betale en god sjat penge :))

    Men generelt et sted mellem 2-800kr alt efter hvor meget hesten kan, hvor mange dage om ugen og hvad man må (stævner, ridelejr, m.m)


  • #10   18. mar 2014 Jeg har en del heste og har haft nogle parter når det kneb med tiden. De har aldrig betalt noget, men det ville have været fair nok hvis de gjorde. En veninde fik lov til at ride en af mine heste fast, vi betalte endda ridehusgebyr, og så kom hun (gud hjælpe mig) og sagde, at hvis hun skulle blive ved med at ride den for mig???? (det var for hendes skyld jeg gav hende parten, da hun ikke havde råd til at have hest selv, eller leje hest) ville hun have 10% af salgssummen, hvis den skulle sælges!!!
    Så var det slut. Ingen part til hende mere.
    Dette indlæg blot for at fortælle hvordan det også kan gå.


  • #11   18. mar 2014 Jeg synes 300-600 kr. om måneden er fair nok. smiley 1500 kr. er alt for meget og til den pris er det ikke fair for partrytteren. Selvfølgelig er det også forskelligt fra hest til hest. En grand prix hest kan måske få mere end 2000 kr., men en lille shetlænder kan man altså ikke kræve 1500 kr. for. (Ja, det har jeg set før), så sætter jeg grænsen. smiley

  • #12   18. mar 2014 250 synes jeg er fint til en part på 3 gange om ugen smiley

  • #13   18. mar 2014 tak smiley smiley

  • #14   18. mar 2014 Jeg syntes personligt ( Som hesteejer ) når at rideskoleundervisning, for 1 gang om ugen koster fra 360 kr pr måned, er det helt fair at kræve mere af en evt partrytter til en privathest.

    - Rider man elevskole, har man ofte dovne heste med dårlige vaner, og har ikke meget ud af undervisningen, da det ofte er u'uddannede ridelærere der underviser på små rideskoler.

    - Jeg syntes bestemt det er fair at tage 1000-1500 kr for en part, hvor du rider hesten mere end halvdelen af ugen, eller 3 gange.
    Du får oftest en hest, der kan RIDES og ikke kun Tulles på.


  • #15   18. mar 2014
    En rideskole er en virksomhed - tingene skal løbe rundt, det er en privat ikke.
    Stor forskel for mig.


  • #16   18. mar 2014 Jeg rider 2 heste fast, ganske gratis. Begge har jeg selv tilredet og redet op, den ene konkurrerer jeg på og den anden skal også ud og starte når den er gammel nok. Jeg vil ikke betale penge for at uddanne andres heste, men hvis det der i mod var en hest som kunne lære mig en masse, så kunne jeg nok godt finde på at betale lidt, men ikke alverdens.

  • #17   18. mar 2014 på den rideskole jeg gik på en gang kostede det 510 for en gang om ugen

  • #18   18. mar 2014 Krikken, ja det skal løbe rundt, men sådan som jeg ser det, så betaler en part jo også for en ''ydelse'' som de ville gøre ved en kørende virksomhed (Rideskole) Om hesten er rideskolepony eller privatpony, koster den jo lige meget i drift . smiley
    - jeg vil lige påpeje at jeg syntes det er en rigtig fed dialog det her, og alt hvad jeg skriver er ikke surt eller ondt ment på nogen måde, men jeg syntes det er et rigtig spændende emne smiley


  • #19   18. mar 2014 tager det skam heller ikke ondt, men jeg tager det som en stor hjælp. smiley

  • #20   18. mar 2014 Jeg synes også det er helt fair at betale, heste er en dyr hobby og forstår ikke at nogen mener at andre (hesteejer) skal finansiere deres hobby ved at stille gratis hest til rådighed..
    Hvad der er fair pris kommer an på hvor i landet, hesten, faciliteter, arbejde, antal dage osv


  • #22   18. mar 2014 Jeg vil påpege at det er de færreste der kan lære en hest noget ved at ride 1 gang om ugen... det også de færreste der rider over L klasser.

    Derfor har jeg betalende parter da de ikke lærer min hest noget samtidig giver jeg dem noget at ride på.


  • #23   18. mar 2014 Kommer meget an på hvor i landet. I Nordsjælland er priserne generelt højere end andre steder, og opstaldningsprisen her er også ekstrem.
    Min part betaler 700,- for 2 gange om ugen, og så får hun ham ofte flere gange end de 2 dage. Faciliteterne er også super. Lige nu betaler hun dog ikke, da han ikke kan rides på.
    Men i forhold til hvor meget mange andre tager for det, som jeg ellers kender omkring i Nordsjælland, er 700,- for 2 gange ugentligt ikke særlig dyrt.


  • #25   18. mar 2014 For mig kommer det an på mange ting: Hvor ofte må man ride, hvilket niveau er hesten på, hvad må man med hesten, hvilke faciliteter er der på stedet? Osv.

    Selv har jeg både haft gratis part og en part jeg har betalt 1000 kr om måneden for.


  • #26   18. mar 2014 Jeg mener det er en vurdering af hvem lærer noget her? Er det rytteren der kan lære hesten noget så gør parten både ejer og hest en tjeneste og derfor mener jeg ikke parten kan koste ret meget (max 500). Men er det en rytter der skal bruge en bedre hest til selv at komme videre så forholdet er omvendt og faciliteterne er derefter så synes jeg godt man kan tage noget mere (1000 kr.)

  • #27   18. mar 2014 Jeg tager normalt ikke noget for parten, vil bare gerne ha en part der er stabil, pålidelig og som passer til både mig og hesten. De får at vide at hvis de vil gi lidt til sko ell. lign. må de gerne det og ofte så kommer der en slat en gang imellem om de så bliver brugt til sko eller kakao/kaffe i stalden er jo så op til mig smiley

Kommentér på:
pris for part

Annonce