{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Pris for part? {{forumTopicSubject}}

Hej venner!

Jeg overvejer at finde en part til Syrpa. Jeg tænker to gange i ugen, hvor parten selv må bestemme hvad de vil lave. Der er skov lige op ad stedet, Syrpa er god på tur, og der er ridehus, hvor man kan boltre sig med alt - ud over spring. (pga gammel seneskade, vi ikke skal udfordre)

Syrpa er ingen topatlet, men giver altid en god ridetur og er ret velopdragen, hvis jeg lige skal klappe mig selv lidt på skulderen smiley

Jeg vil ikke forlange noget som helst arbejde af parten. Lige at give hesti en spand foder efter træning - that's it. Jeg tænker derfor, at jeg godt kan tillade mig at tage lidt penge for det. Det er ikke for at aflaste mig selv, men for at dele hestene med en anden og give Syrpa lidt flere rideoplevelser, end hun har med mig - jeg træner primært fra jorden med hende.

Hvilken pris ville være fair? Hvad giver I selv rundt omkring? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for part?
  • #1   19. mar 2020 Jeg har lige opsagt min part, grundet hestekøb, men jeg gav 400kr for 3 dage om ugen og meget frie tøjler.. Jeg har til gengæld haft ret meget staldarbejde og stedet har ikke ridehus..

    Har ved tidligere parter betalt 500kr for 3 dage om ugen uden staldarbejde på ridecenter, 600 for 3-5 dage og udmugning uden ridehus og så har jeg haft to gratis parter, hvor jeg det ene sted fungerede som staldpige og det andet uden det store arbejde, men uden ridehus..

    Tænker at ihvertfald 5-600kr, kan du sagtens tage. Du sætter jo i sidste ende selv prisen, så det kan også være mere eller mindre, hvis du synes.


  • #2   19. mar 2020 Tak for dit input! Det flugter ok med, hvad jeg havde forestillet mig. Har det mon noget at sige, hvor i landet, man holder til?

  • #3   19. mar 2020 Det geografiske har meget at sige! Umiddelbart tænker jeg 4-500 kr, men jeg befinder mig også i en billigere del af landet smiley
    Jeg tænker dog at mange vægter en god ridetur højere end alt det tekniske, og det kan du jo lokke med. Jeg ser nogle hvor hesten kun kan rides i skoven, kun må skridte pga. sygdom eller skade eller lignende, og du kan jo tilbyde lidt af det hele med en velfungerende hest smiley


  • #4   19. mar 2020 Ja, det er min klare opfattelse at det varierer meget, i forhold til hvor du kommer fra. Jeg er fra Roskilde og det er ikke altid billigt i området, dog bliver det dyrere jo tættere du kommer på København. Dermed ikke sagt at det altid er billigt i andre landsdele.

  • #6   19. mar 2020 Synes godt, du kan tage 500-600 kr. Alt efter hvad du ellers forventer i forhold til undervisning osv.
    Men at finde en part med rimeligt frirum er svært, er i hvert fald min opfattelse smiley


  • #7   19. mar 2020 Jeg har normalt altid taget 500kr for part på min pony. Parten havde hende som sin egen alle ugens dage hvis det var det der var lyst til, skulle der trænes 'seriøst' så jeg gerne parten fik undervisning - var det af mig var det "gratis", og ellers skulle vi finde en som passede til ponyen og rytteren, som parten selv skulle betale.
    Jeg ville så også gerne have, at de dage parten så var der, blev der muget ud, blandet foder og givet grovfoder.

    Nu står jeg i den situation at jeg har fået kroniske smerter, og hende jeg snakker om part med lige pt har fået lov til ikke at betale, mod at hun ordner alt staldarbejde de dage hun er der - hvilket stadig "bare" er boks (blanding af træpiller og tørv), give et fuldt net wrap og så blande foder hvis der er under 2 bøtter foder tilbage. Til gengæld må hun alt med ponyen, og jeg bliver aflastet et par gange i ugen når smerterne er værst.
    Der er adgang til ridehaller, spring/bomme, udendørs bane og dejlig natur.

    Jeg tænker du sagtens kan tage en 500-600kr for det :).


  • #8   19. mar 2020 Jeg tog 500,- for part på min pony 3 dage om ugen. Pigen som havde part passede ham (mugede ud, gav hø og satte foder frem), de dage hun "havde" ham.

  • #9   19. mar 2020 Kommer ret meget an på hvor i landet du bor, hvad du kan ta for det. Er der ingen der bider på, til din tænkte pris, så skru ned på prisen og se om det gir pote.
    Det betyder også en del om der er offentlig transport lige til døren og om hvordan faciliteterne er.
    Jeg har selv søgt part for år tilbage, endda gratis, men da der ingen faciliteter var og man skulle cykle 4 km, uden for byen, da der ingen offentlig transport var, så bed ingen på.
    Byen var ellers stor nok til rideskole / ridecenter med landsstævner.


  • #10   19. mar 2020 Jeg ville regne ud hvad hesten koster mig pr. dag (opstaldning, foder, smed osv) Det er prisen for part (fx. udgifter: 3000 kr/mdr. = 100 kr. pr dag) så koster parten 800 kr pr måned ved 2 dage i ugen. Er der ingen der bidder på, så kan det være det er for dyrt...
    Jeg giver 100 kr. om måneden pr dag i ugen, jeg rider 3 dage om ugen så 300 kr. pr. måned eller undervisning min. en gang om måneden. så vælger jeg selv.


  • #11   19. mar 2020 Jeg giver 600,- (halvdelen af opstaldning) for min part som jeg har så mange gange om ugen jeg gider og 100% frie tøjler - dog ingen ridehus eller nogle fancy faciliteter smiley

  • #12   19. mar 2020 Jeg syntes det er svært det der!
    Jeg har haft min pony lånt ud, de skulle ikke betale noget, da jeg ser det lige så meget som en hjælp for mig som fornøjelse for dem!
    Det eneste de betalte var sko og hvis der skete nogen skader og opstaldning hvis de ville flytte ham, ellers betalte jeg resten !(:

    Har selv kigget lidt på part og syntes det er dyrt at ride nogens hest fordi de gerne selv vil have den bliver holdt igang!

    Men som sagt vil jeg og har selv gjort ved dem der har redet min hest (de havde ham jo så hele tiden) der blev bare lagt nogen udgifter op, som skoning, hvis udstyret blev passet på og der manglede noget skaffede jeg det selv til dem, hvis det ikke blev passet på var det for deres regning!(: Ja sådan var det hele vejen igennem! Da det var en stor hjælp for mig at han blev brugt i stedet for at stå og blive gammel !(:


  • #13   19. mar 2020 Jeg synes at det er en god tommelfingerregel, at man regner faste udgifter ud, og parten betaler svarende til den brøk.

    Men, kig på dine faciliteter med kritiske øjne og adgangsforhold / hvor i landet er du?
    Hvis det er svært at komme derud med offentlig transport, så har du kun partsryttere med bil at vælge imellem.
    Er der ikke adgang til hal, så kan du kun vælge mellem folk, der kan ride før det bliver mørkt.
    Udbud og efterspørgsel - er prisen for høj, er der ingen der bider på.

    Jeg havde meget lavpraktisk lavet en annonce. Taget stilling til, om den er god nok.
    Og skrevet en pris.
    Virker annoncen ikke, så se kritisk på prisen, derefter på annoncen


  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #14   19. mar 2020 Jeg har en dejlig islænder, der er totalt cool på tur og kan rides af alle. Hun står på fuldpas og part skal derfor kun ride og der er de lækreste skove, samt ridehal. Hende har vi haft part på (og skal have igen) hvor vi gjorde følgende:

    Parten fik hende 2 hverdage og så hver anden weekend (2 dage) weekenden var der vi havde behov for hjælp, hverdagene var det for partens skyld.

    Prisen blev udregnet efter følgende: hesten kan rides 6 dage om ugen og har en fridag. Så prisen pr ridedag fundet ved at tage opstaldning+sko/4,3 og så igen /6 = pris pr ridedag.

    Vores valg var at tage for 2 ridedage og så var de ekstra ca 4 pr måned (flere muligt v. Ferier og helligdage) gratis.

    Den metode tilgodeså både part og os, for hver anden weekend har vi behov for hjælp, men der er sjældent parter der kun vil ride der smiley

    Vi har i øvrigt ingen mangel på parter, de står vist nærmere i kø


  • #15   19. mar 2020 Jeg tager 500 kr for part. Hun har hende 2 gange om ugen og skal give hende foder - og tjekke/fylde vand. Der er ridehus og to baner på stedet smiley hun har først nu fået lov at ride i skoven med andre, (hun rider ikke ud alene).
    Jeg er så glad for min part og hun er guld værd - men det skal også hænge lidt sammen økonomisk. smiley
    Vi står i Nordsjælland smiley


  • #16   20. mar 2020 Jeg tænker at 500 kr er rimeligt, men part priser kan godt variere lidt alt efter hvor man bor. Tjek hvad andre tager i dit område.

  • #17   20. mar 2020 Min "part" har ham fast 2 gange OM ugen, og flere hvis hun ønsker det.. Jeg ordner selv boks, hø, foder osv. alle dage, også selvom hun kommer.. Hun rider dressur, springer og rider ture, og det koster hende 0.- kr. pr måned..


  • #18   21. mar 2020 dengang jeg havde part gav jeg 1200 kr. men ejeren var studerende i en helt anden by, så jeg havde hesten helt for mig selv - men tænker godt at du kan tage 600 kr.

  • #19   21. mar 2020 Min ponys part betaler 400,- pr måned smiley Hun har ponyen 3-4 gange om ugen, og må lave praktisk talt alt hvad hun vil. Hun må dog ikke springe uden voksent opsyn, og kun 1 gang om ugen smiley Hun har mulighed for stævner i lokalområdet (vi kan nemlig ikke tilbyde at køre hesten pt), skovture, ture til stranden og undervisning. Det eneste hun skal ud over at hygge sig med hesten er at fjerne klatter i boksen når hun er der, og hun styrer selv hvilke dage hun kommer smiley

  • #20   22. mar 2020 Jeg giver 500 kr. for en dygtig dygtig fjordhest 2 dage om ugen, men hvad angår ridebane har vi kun en lille udendørs ponybane. Jeg laver RIGTIG meget staldarbejde, og af den grund ville jeg synes, det var mere rimeligt at give 400 kr. for den smiley

  • #21   22. mar 2020 Jeg får 350kr for min part. 1 gang om ugen + egen hest 6 uger om året.
    Der er adgang til 2 ridehuse, udendørsbane, skov 400 meter fra stalden. Det eneste arbejde der skal laves er at der skal gives en spand foder efter ridning og når jeg er på skole (ca. 6 uger om året) skal der blandes foder.
    Der er 10-15 min undervisning om ugen med i prisen hvis man ønsker at benytte sig af det.
    Ingen mulighed for spring, pga. skade.
    Jeg har startet LA1 på hende til 65%.

    Det ligger dog uden for byen (ingen bus) så man skal have forældre til at køre hvis man ikke selv kan.


Kommentér på:
Pris for part?

Annonce