{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

freja c
freja c
Tilmeldt:
9. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Udgifter ved hestehold {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har nu i en periode overvejet at leje en hest men er kommet
I tvivl om budgettet kan holde til det jeg har 4000 ,- at gøre godt med om måneden

Der skal være plads til: opstaldning, smed, mindre dyrlægeregninger som vaccination og ormekur og raspning, undervisning 8 gange om md. I spring og dressur, stævner på LB plan, og klubkontingent.

Er det på nogen måde realistisk ?? Og har jeg overset noget ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter ved hestehold
  • #2   24. mar 2014 forsikring på din hest?
    udstyr/udstyr der går i stykker/ udstyr der skal rengøres

    her tænker jeg bla dækner, der kan godt ryge mange på en sæson, og koster også en del at rengøre og indprængere


  • #3   24. mar 2014 Hvad med at søge i forum, hvor der er 1000000 emner med det smiley Det er lidt nemmere.

  • freja c
    freja c Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   24. mar 2014 Forsikringen står ejer for i dette tilfælde såvel som større dyrlægeregninger som jeg ikke er direkte medskyldig i smiley udstyr skal selvfølgelig også regnes med til en hvis grad smiley men det er ikke 100% en del af dette regnskab for mit vedkommende smiley

  • #5   25. mar 2014 Det er lidt svært, når du ikke kommer med nogle priser på tingene. Altså opstaldning, undervisning, klubkontingent, smed.
    Alle de ting svinger jo enormt meget, fra hvor man bor til hvor man har sin hest opstaldet.
    Men der er mange emner som disse. Hvorfor har du ikke selv regnet ud smiley hehe


  • #6   25. mar 2014 du ved vel hvad tingene koster, så er det vel bare og regne det sammen?:) priserne skifter jo meget, alt efter hvor man har hesten i landet smiley

  • #7   25. mar 2014 der er stor prisforskel på undervisning. Jeg giver kun 100 kr pr gang for min datters dressur-undervisning, men det er jo meget billigt.
    Mange andre giver 150-200 kr. pr gang og så vil jeg nok mene at budgettet på 4000 kr. begynder at stramme lidt, når du skal have så meget undervisning. Stævne-starter er heller ikke billige - og slet ikke hvis du også skal medregne transportudgiften frem og tilbage samt evt. leje af trailer...

    Men hvis du har planer om at have hesten stående privat uden ridehus og øvrige fasciliteter, så kan det da godt være du kan få det til at hænge sammen..


  • #8   25. mar 2014 Altså det kommer meget an på hvad opstaldningen koster, for du kan være heldig at finde et rigtig godt sted til billige penge, men mange steder skal du af med en del, for at finde et rigtig godt sted.
    Smed kommer også an på, hvor billig din smed er og hvor tit din hest har behov for at få beskåret hove, og om den går med sko - så har du for det meste oftere behov. Mindre dyrlægeregninger som vaccination og ormekur og raspning - er generelt ikke super svært at misse, det kommer ca. en - to gange om året, og det skal ligesom betales. Men man kan aldrig vide, om din hest ligepludselig får en stor skade, og der ligesom skal betales en kæmpe bunke penge til dyrelægeregningen.
    Undervisning, hvor meget koster din underviser? Hvis vi siger at pr gang koster det 150 kr - så er det 1200 kr om måneden - så er du allerede godt oppe på mere end 1/4 del af budgettet.

    Jeg bruger selv
    Opstaldningsstedet er billigt (2225 kr pr måned).
    Smed hver tredje måned (200 kr).

    Så jeg gør det for under 2500 kr om måneden, men der mange ting man skal tænke på. F.eks. har jeg brugt 5000 kr på dækkener I ÅR. Min pony har ødelagt tre dækkener allerede. Jeg skal også til at have undervisning til sommer, og jeg kender flere undervisere der koster helt op til 300 kr pr. 30 min, men samtidig kender jeg ogsp nogen der koster 50 kr. pr. 30 min. så det kommer an på, hvad du er mest til?
    Skader har jeg haft en del af sidste år, hun er en unghest og elsker at lege, hvilket har resulteret i et par dyrelægebesøg sidste år - det var heldigvis ikke slemme skader, men at dyrelægen skal komme ud, koster alligevel en del.
    Jeg rider ikke selv stævner endnu, så det kan jeg ikke svarer på, men ellers, så ja. Dit budget er realistisk, men før du kan ligge et decideret budget, skal du have fundet alle priserne for de deciderede ting på de steder, du vil bruge.

    Håber det var svar nok smiley


  • #11   25. mar 2014 Som * Hestepigen * siger, så er det nok svært at holde hest så billigt derovre. I har nogle heftige priser smiley
    Hvorfor spare du ikke sammen, og køber din egen hest i stedet for smiley det er jo i princippet det samme. Så bestemmer man også alting selv, og det er bare nemmere smiley


  • #12   25. mar 2014 og du kan jo ligge forholdsvis mange penge til side hver mdr. så du har jo hurtigt sparet nogle gode penge sammen smiley

  • #13   25. mar 2014 Det er lidt svært at sige når du ikke oplyser om prisen på opstaldning, samt hvad der er med i den pris eller ej. Derudover betyder hestens størrelse også noget. smiley

    Jeg har to heste, en fuldblod og en shetlænder. Fuldbloden er noget dyrere at fodre på end shetlænderen, samt fuldbloden går med sko og det gør shetlænderen ikke.
    Jeg arbejder meget af min boksleje af ved at hjælpe til i stalden med mugning, indluk, udluk, fodring osv.

    Jeg bruger ca. kr. 3.000 om måneden på min fuldblod og shetlænderen koster mig omtrent kr. 1.500 om måneden - det er inkl. opstaldning, foder, strøelse, wrap, dyrlæge og smed. smiley


  • freja c
    freja c Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   25. mar 2014 Grunden til at jeg ikke sparer op til hest er at jeg skal ride mine ponyår ud på lejehest og derefter skal i gymnasie hvor jeg ikke får tid til at ride og passe hest hver dag smiley kan nok godt fornemme at budgettet bliver lidt stramt da jeg skal give 2400 for opstaldning, 300 for smed md., 1400 for undervisning samlet og så stævner oveni smiley
    Så der må findes nogen flere penge i budgettet et sted smiley


  • #15   25. mar 2014 Så kan du jo evt. finde et billigere sted og skrue lidt ned for undervisningen.
    Ville købe en hest i stedet for. Jeg kan se du er 15 år, du har ikke mange år tilbage på pony.


  • #16   25. mar 2014
    Skru ned for forventningerne hvis budgettet er stramt :o)
    Så har du måske ikke råd til et sted med ridehus og undervisning hver uge, men du har trods alt stadig en hest.

    Holder hest så billigt jeg kan, uden at gå på kompromis med hestens velfærd. Men derfor ender det stadig ud i 2689 kr pr. måned - inkl. 4 sko. Også kommer der dækkener, dyrlæge osv. udover.

    Så ingen undervisning eller ridehus til mig ;o)


  • freja c
    freja c Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #17   25. mar 2014 Jeg har indset at det nok er lige i underkanten med 4000 og jeg skruer nok lidt ned for dressur undervisningen smiley selvfølgelig skal man aldrig gå på kompromis med hestens velfærd det er klart smiley

  • freja c
    freja c Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   25. mar 2014 mariA*
    Jeg er fra januar så jeg har 1 år og 9 måneder tilbage på pony


  • #19   26. mar 2014 Det er heller ikke ret meget. Du kan lige så godt hoppe på hest smiley Hehe.

Kommentér på:
Udgifter ved hestehold

Annonce