{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Erfaringer med spat? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med spat?
I går afleverede vi min pony hos dyrlægen da han skal i røgnten i dag og tjekkes for spat. I den forbindelse tænkte jeg på hvilke erfaringer i andre har med spat? Da dyrlægen var ude og kigge, og konstaterede at han skulle en tur i røgnten blev der nævnt at hvis han havde spat så var en blokade nok næste skridt. Hvordan er jeres heste blevet behandlet ang. spat? Derudover har jeg hørt at spatheste typisk ikke kommer til at være rideheste i samme grad som før. Hvor meget rider i jeres spatheste? Hvor slemt er det for jeres heste? Hvis der er noget jeg ikke har nævnt så er i velkommen til også at skrive det smiley
Måske skulle jeg lige sige at han bliver 17 til maj, dog har det aldrig kunnet mærkes på ham. Han mener selv at han er en ungpony smiley
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med spat?
  • #2   28. mar 2014 Altså min vallak har spat i højre bagben, og han stod et halv år sådan ca. Og fik 2 led væske behandlinger, også fik vi et genoptrænings program og idag fungere han som dressur hest, uden overhovedet at være mærket af det, går stævner 2 gange om måned ca. Og har aldrig været halt før, eller siden. Og har kun en meget lille reaktion i bøjprøve, skridter varm et kvarter hvergang, og skridter godt af, også står han med stald gamacher på når han er inde smiley har ingen dårlig erfaring med det, da min hest er super velfungerende stadig smiley og min er 15 år

  • #3   28. mar 2014 Den jeg red på der havde spat, blev aflivet, da den begyndte at halte. smiley

  • #4   28. mar 2014 Min tidl. hest havde spat i så slem grad at hun ikke kunne være ridehest. Det var så fordi hendes ikke blev 'stift' og derfor blev det ved med at genere hende. Hun er så aflivet idag, grundet heraf også.
    Men langt de fleste heste med spat kan rides, bare ikke helt så hårdt. smiley


Kommentér på:
Erfaringer med spat?

Annonce