{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Hest med skæv muskulatur - erfaringer?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, efter min hest har stået stille, pga. han var for tynd og at jeg fandt ud af at han aldrig rigtig har lært at bære sig ordentligt. Han vil nemlig hellere bære en med lænden, dette er dog rettet af fys, der har løsnet spændinger. :0)

Jeg har så fundet ud af at han, til højre side ikke rigtig bærer mig. Det værst i trav og galop. Det er ikke mig der sidder skæv, er tjekket. Men jeg kommer til at sidde skæv, når jeg ridder ham på grund af ham. Har haft ham knap et år, og han havde meget skæv haleføring. Dette er dog blevet bedre efter fysioterapeut.
Har nemlig problemer med at han løber i galoppen, og får anfald mit i det hele hvor han spænder op og bliver hidsig. og kun når jeg beder ham om at lave noget, at bruge sig.

Nogle der har erfaringer med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest med skæv muskulatur - erfaringer??
  • De seje hypper<3
    De seje hypper<3 Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #1   28. mar 2014 En kiopraktor er løsningen

• #2   28. mar 2014 Hvad med at træne noget Straightness Training? Det har til formal at udligne hestens muskulatur smiley

• #3   28. mar 2014 Tror en osteupat kunne være god at komme ud og se på ham. Så kan han/hun sikkert fortælle dig hvordan du opbygger det hele korrekt igen. smiley

Jeg har selv en dame der er utrolig hidsig under ridning, og det har jeg brugt 2 år på at få til at blive bedre. Jeg brugte efter 1½ år norske Anne Tove som osteupat, og jeg havde aldrig troet det ville blive så godt. Har nu en fantastisk afslappet hest der endelig bruger sin ryg og går som hun burde. Så kan kun anbefale dig at få en ud! Og en god underviser på sidelinjen selvfølgelig.

• #4   28. mar 2014 Mange tak, havde overvejet noget andet end fys. Er jo bare bange for den har ondt. smiley
    Tænker bare at hvis jeg, kun ridder noget undervisning, har jeg jo ikke nogen erfaren til at tjekke ham efter. Man kan jo hurtig gøre det værre.
    Hvad gav du pr. gang? Laksen og Lea:0)

• #5   28. mar 2014 Jeg rider med et korrektionsunderlag på min. Og så rid mere så den svage side er ud mod barrieren (selvfølgelig skal begge volter trænes).

Dette gør at du og sadlen ikke kommer til at sidde skævt, hvilket faktisk forhindre den i at sætte de rette muskler

• #7   28. mar 2014 Jeg har rigtig god erfaring med at udligne skæv muskulatur ved at arbejde meget løsgørende på en stor volte. Jeg starter altid med at arbejde for hånden med kapsun. Jeg lærer hesten at søge frem og ned, og at bøje til hhv. den ene og den anden side med signaler i kapsunen. Dette lærer jeg først hesten i paraden.
    Når den kan det, overfører jeg signalerne til skridt. Herefter lærer jeg hesten indvendige schenkel, som betyder, at den skal træde til tyngdepunktet med indvendige bagben. På den måde, træner jeg ventre hhv. højre bagben, samtidig med, at jeg beder hesten om bøjning i stilning gennem kapsunen. Dette kan så overføres til trav, når hesten kan det i skridt. Senere kan du begyndte at arbejde med halve små indkortninger, så hesten styrkes endnu mere på bagparten.
    Når hesten er lige dygtig på begge volter, kan du begynde at arbjede på lige spor.

Når man starter med at arbejde helt fra bunden af for hånden, opnår man en hest, der er smidig og stærk på begge sider. Efter jeg er begyndt at arbejde på denne måde, oplever jeg slet ikke at hesten har en god og en dårlig side - i hvert fald ikke i nær samme grad som tidligere.

• #8   28. mar 2014 600 ligegyldigt hvor lang tid det tager smiley

Kommentér på:
Hest med skæv muskulatur - erfaringer??

Annonce