{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Skæv bækken hos hest {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har fået at vide af en dyrlæge,at min hest har skæv bækken. Han mente at det måske ville hjælpe og sætte forsko på hende. Men da jeg er mest til barfod ville jeg høre om man ikke kan få det rettet ved noget heste fys? Og erfaringer med skæv bækken modtages gerne. Både dem med forsko og dem med hestefys ( hvis det er det der skal til)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv bækken hos hest
  • #1   13. jan 2019 Jeg havde en fys ude der rettede et skævt bækken på min pony.
    Jeg ved ikke hvor du er fra, men hende jeg havde ude hedder Freja og har hesteviden.dk, hun holder til ved Kalundborg mener jeg.
    Hun er super god, og forklare og fortæller alt hvad hun ser og gør smiley


  • #2   13. jan 2019 Jeg er desværre fra Jylland. Men så vil jeg da helt sikkert forsøge men en fys først. Mange tak for svar

  • #3   13. jan 2019 Jeg vil anbefalde dig at finde en fysiologisk hesteterapeut ..

    Jeg ville dog nok følge dyrlægens råd i et vist omfang ..
    Altså lægge sko på den en periode, samtidig få den rettet af fysiologisk hesteterapeut, med efterfølgende stort fokus på træning af muskler og led omkring bækken / bagpart, også forsøge at pille skoene af igen ..


  • #4   13. jan 2019 Hesten behøver ikke få sko på pga skævt bækken. Skævt bækken kan komme af mange ting. Et fald par folden, spark, forkert langvarig ridning. Det kan rettes af fys, osteterapeut osv. Min egen har skabt bækken grundet et fald på folden og er nu ved at blive rettet. Dette tager dog tid da han er 9 år og nu og har haft det siden han var 2, og aldrig fået behandling, så han har kompenseret og derfor blevet skæv stort set alle vegne. Men ikke noget der ikke kan rettes.

  • #5   13. jan 2019 Tak for svar alle sammen. Hun er heldigvis ikke blevet redet endnu. Ved desværre ikke hvorfor hun har fået det

  • #6   13. jan 2019 Lad hesten gå lige ned af midten imens du får en til at kigge hvilken side rumpen hælder mest til og er skæv.
    Den side den er skæv, tager du bagbenet op, så højt du kan og holder det der indtil hesten springer frem. Det kan ofte rette bækkenet op hvis det er sket fra fald på fold eller lign.
    Du skal gøre øvelsen et par gange over nogle dage indtil hesten er lige. Tjek det ved at trække ned af midten. smiley
    Det er øvelser jeg lavede med min gamle hest rådgivet fra dyrlægen. Hestens bækken var rettet op efter 5 dage. Værd at prøve.


  • #8   14. jan 2019 Camilla Lautrup

    Man skal passe meget på med at anbefalde den slags, især via et lille kort indlæg på hg, da du for det første ikke kender hesten eller mennesket, og hvad hvis det gik galt ??

    Havde hendes dyrlæge ment den metode var den rigtige at bruge, var hun nok blevet rådgivet herom !
    - jeg kunne ikke selv drømme om at anvende den metode, udfra et svar på HG, da hesten kan have ondt, og dermed kan reagere voldsomt, og ende med at blive en farlig situation ..
    Dertil at der her er tale om, at årsagen til problemet ikke kendes !


  • #9   14. jan 2019 Camilla Lautrup,
    Synes også det er lidt risky at anbefale den metode. Der er sikkert flere detaljer i det, end det du skriver. Det kan godt være det virker, men der mangler bare information. Skal hesten eksempelvis ikke være varm før man retter den?


  • #10   14. jan 2019 Det var blot et råd fra en dyrlæge, man bestemmer jo selv om man vil undersøge det nærmere og evt. følge rådet. Hesten behøver ikke være varm. Og når jeg skriver springer frem, lyder det mere voldsomt end processen er. smiley

Kommentér på:
Skæv bækken hos hest

Annonce